Liberty Global opublikowało wyniki finansowe za czwarty kwartał 2011 roku. Łącznie z Aster, na koniec 2011 r. UPC Polska miało 1 497 000 klientów, a wzrost w liczbie sprzedanych usług netto wyniósł 48 700. To potwierdza, że na konkurencyjnym rynku telekomunikacyjnym sprawdza się strategia biznesowa UPC zakładająca konsekwentne inwestycje w unowocześnianie infrastruktury i produkty, wyznaczające rynkowe standardy. W sumie klienci połączonych spółek korzystali z 2 494 400 usług: telewizji, internetu i telefonii.

Rok 2011 przyniósł dalszy wzrost liczby sprzedanych usług cyfrowych, co było efektem zarówno wzrostu organicznego, jak i akwizycji Aster, która została przez UPC Polska sfinalizowana 16 września 2011 r. Na koniec czwartego kwartału, UPC i Aster miały łącznie: 727 300 klientów telewizji analogowej, 626 100 telewizji cyfrowej, 775 800 Internetu i 365 200 telefonii.

Wzrost liczby klientów telewizji cyfrowej o 41 500 w porównaniu do poprzedniego kwartału potwierdza, że dla liczniejszej grupy odbiorców istotna staje się przede wszystkim cyfrowa jakość, interaktywność oraz większy wybór, m.in. dzięki bogatej ofercie UPC NA ŻĄDANIE. Dotychczasowi klienci usługi telewizji analogowej także coraz chętniej wybierają telewizję cyfrową, na skutek czego liczba klientów korzystających z telewizji analogowej sukcesywnie maleje. Ogółem liczba klientów usługi telewizyjnej nieznacznie spadła w ostatnim kwartale 2011 z 1 359 400 do 1 353 400.

Wzrost liczby abonentów Internetu o 25 600 w IV kwartale to efekt inwestycji w sieć i konkurencyjnej oferty o najlepszej na rynku relacji ceny do prędkości. Na koniec 2011 roku UPC Polska zmodernizowało 85% sieci do standardu DOCSIS 3.0, co oznacza, możliwość oferowania ultraszybkiego Internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2 100 000 gospodarstwach domowych. W czwartym kwartale dynamiczny wzrost o 29 100 abonentów odnotowała także usługa telefoniczna, która swoją popularność zawdzięcza atrakcyjnym taryfom, w tym m.in. możliwości wykonywania połączeń na telefony komórkowe w ramach abonamentu.

2011 przyniósł znaczące wzrosty w liczbie lojalnych klientów, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy na więcej niż jedną usługę. Na koniec czwartego kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało 48% abonentów.

W 2012 roku UPC planuje kontynuować realizację strategii rozwoju obejmującej inwestycje w innowacje oraz unowocześnianie sieci, stymulując tym samym konkurencję infrastrukturalną. Priorytetem będzie również zakończenie integracji spółek, co oznaczać będzie możliwość oferowania takich samych pakietów usług wszystkim klientom.

źródło: Liberty Global

Kan