Weltbild Polska, firma wysyłkowa numer jeden w Polsce, należąca również do grupy największych sklepów internetowych, rozpoczęła korzystanie z rozwiązań „Inteligentnego handlu” opracowanych przez IBM.

Okres świąteczny to dla Weltbild Polska czas wzmożonej aktywności. Firma specjalizuje się
w sprzedaży książek, filmów i muzyki, dekoracji, upominków a także zabawek, dlatego zwykle
w grudniu przyjmuje najwięcej zamówień. Z myślą o pozyskaniu jeszcze większej liczby klientów, Weltbild Polska zdecydował się na wdrożenie w swoim sklepie internetowym rozwiązań IBM Coremetrics, dostarczanych przez IBM. Dzięki nim jest w stanie analizować na bieżąco oczekiwania swoich odbiorców i odpowiadać na nie dopasowaną ofertą i efektywnym przekazem marketingowym. Oprogramowanie pozwala na znaczną oszczędność czasu, co zdecydowanie poprawia skuteczność działania. Jak pokazało ostatnie badanie IBM CMO Study 2011, aż 75 proc. dyrektorów marketingu w Polsce chce inwestować w oprogramowanie do analizy zachowania klientów. W przyszłości może ono stanowić jedno z podstawowych narzędzi pracowników marketingu. Ilość danych, jaka jest przekazywana im ze strony klientów, sprawia, że nie da się ich skutecznie wykorzystać bez wsparcia specjalnych aplikacji.

Inteligentny handel – na wszystkich etapach

IBM Coremetrics to jedno z rozwiązań, które IBM dostarcza w ramach „Inteligentnego handlu”. Wprowadzona w tym roku oferta jest odpowiedzią na zmiany w zachowaniu konsumentów dotyczących miejsca, czasu i sposobu dokonywania przez nich zakupów oraz potrzeby klientów biznesowych.

IBM dostrzega nowe trendy i dlatego wprowadził „Inteligentny handel”, czyli elastyczne i w pełni zintegrowane rozwiązania, które obejmują wszystkie fazy procesu handlowego – od pozyskiwania surowców, przez spersonalizowany marketing, sprzedaż produktów i usług za pomocą różnych kanałów, aż po budowanie relacji z klientem po zakończeniu transakcji.

Do stworzenia kompleksowej oferty „Inteligentnego handlu” IBM przygotowywał się przez lata nie tylko tworząc nowe rozwiązania w ramach firmy, ale również poprzez zakup innych spółek. Dział IBM Business Analytics and Optimization Consulting w ciągu ostatnich 5 lat został rozbudowany dzięki akwizycjom o wartości ponad 11 mld dolarów. W 2010 roku IBM nabył firmy Sterling Commerce, Coremetrics oraz Unica Corp., natomiast na początku grudnia 2011 roku ogłoszono przejęcie Demandtec.

    – Sterling Commerce został kupiony od amerykańskiego giganta telekomunikacyjnego AT&T za kwotę 1,4 mld dolarów. Dzięki temu IBM umocnił swoją pozycję na rynku oprogramowania do zarządzania danymi. Sterling Commerce dostarczał aplikacje dla handlu wielokanałowego oraz integracji sieci klienckich, partnerskich i dostawczych w wielu branżach, które zostały włączone do portfolio IBM.

    – Nabycie Coremetrics pozwoliło IBM polepszyć swoją ofertę w dziedzinie narzędzi wspomagających optymalizację działań marketingowych w Interncie, w tym tych prowadzonych czasie rzeczywistym, oraz umożliwiają pomiar i zwiększanie efektywności kampanii prowadzonych w Internecie. Rozwiązania Coremetrics obejmują: zaawansowane narzędzia analityczne, zintegrowane aplikacje do optymalizacji działań marketingowych, narzędzia do automatyzacji kampanii SEM. To również rozwiązania usprawniające kampanie e-mailowe oraz banerowe.

    – Za kwotę 480 mln dolarów IBM nabył firmę Unica Corp. Przejęcie pozwoliło mu na uzupełnienie portfolio rozwiązań dla marketingu. Dzięki transakcji IBM jest w stanie dostarczyć swoim klientom rozwiązania automatyzujące i przyspieszające kluczowe procesy biznesowe, w tym w obszarze marketingu, generowania popytu, sprzedaży oraz obsługi zamówień.

    – Na początku grudnia 2011 roku IBM ogłosił przejęcie firmy DemandTec, za którą zapłaci ok. 440 mln dolarów. Jej rozwiązania wspomagają zarządzanie ofertami dla handlu internetowego, analizując historyczne dane dotyczące sprzedaży, opinie klientów oraz oferty konkurentów. Narzędzia analityczne biorą pod uwagę również specyfikę rynku i lokalnego popytu oraz cykl życia poszczególnych produktów.

źródło: IBM

Kan