W związku z publikacją artykułu pt. „Pociągi widma – kolejarze się tłumaczą” w „Głosie Szczecińskim” z 28 grudnia br. informujemy, że problem rozbieżności danych o pociągach między internetowym rozkładem jazdy a stanem faktycznym – nie wystąpił z winy TK Telekom – czytamy w komunikacie TK Telekom.

Opisany w artykule pociąg nr 88339, który według rozkładu powinien był kursować 24 grudnia, lecz tego dnia nie został wysłany w trasę, należy do Przewozów Regionalnych. PR są odpowiedzialne za bazę danych swoich pociągów, którą przesyłają TK Telekom w celu umieszczenia w serwisie internetowym. 23 grudnia, a więc w ostatnim dniu, w którym spółka PR powinna nas poinformować o ewentualnych zmianach, pociąg 88339 w krytycznym dniu 24 grudnia występuje jako kursujący.

TK Telekom nie ma prawa ingerować w dni kursowania, relacje czy godziny odjazdów poszczególnych pociągów przesyłane przez przewoźników. Nasze zadanie polega jedynie na zapewnieniu pasażerom internetowej informacji, zgodnej z otrzymywanymi danymi.

Wszelkie pytania i zastrzeżenia w powyższej sprawie prosimy kierować do Wydziału Oprogramowania i Integralności Baz Danych w spółce Przewozy Regionalne.

źródło: TK Telekom

Kan