Grupa Eurotel powiększa się o nową spółkę. Do tej pory w skład Grupy wchodziły: Eurotel, spółka notowana na GPW, obsługująca sieć prawie 200 salonów sprzedaży operatora T-Mobile oraz jej spółka zależna Viamind, obsługująca sieć ponad 80 salonów Play. Teraz, dzięki przejęciu przez Eurotel udziałów w spółce MEDIA System, Grupa Eurotel wchodzi w segment telesprzedaży.

Przedmiotem podpisanej wczoraj umowy jest nabycie przez Eurotel SA 528 udziałów – o wartości nominalnej 100 zł każdy udział, za cenę jednego udziału 78 zł i 13 groszy, co daje łącznie kwotę 41 252 zł i 64 groszy – stanowiących łącznie 33 proc. kapitału zakładowego MEDIA System Spółka z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy.

MEDIA System prowadzi działalność w segmencie telesprzedaży („call-center”). Głównym klientem tej spółki jest obecnie jeden z wiodących operatorów telekomunikacyjnych.

To bardzo ważne wydarzenie dla Grupy Eurotel, ponieważ zaczynamy równolegle budować całkiem nowy fundament naszej działalności, w bardzo perspektywicznym obszarze. Jednocześnie chciałbym jednak zwrócić uwagę, że jest to obszar jak najbardziej komplementarny w stosunku do naszego core businessu, co pozwala liczyć na uzyskanie w przyszłości sporych synergii – mówi Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotel.

Transakcja jest finansowana ze środków własnych Eurotel. Zarząd spółki uznał umowę za istotną ze względu na rosnące znaczenie tego kanału sprzedaży (telesprzedaży), możliwą synergię z podstawową działalnością Grupy Eurotel oraz zakładany znaczący wzrost przychodów tej spółki w przyszłości.

Zarząd Eurotel dopuszcza możliwość zwiększenia w przyszłości zaangażowania kapitałowego w działalność MEDIA System, przy założeniu odpowiedniego zwiększenia ilości udziałów wspólnika ponoszącego ciężar współfinansowania rozwoju tej spółki.

Grupa telekomunikacyjna Eurotel jest od 5 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie około 300 salonów sprzedaży w tym T-Mobile (ok. 200 punktów) i Play (ponad 80 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 40 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak „Tak-Tak T-Mobile” oraz „Heyah”. Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę „Heyah” na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Spółka posiada ponadto sieć ok. 400 terminali (w punktach sprzedaży prasy i sklepach) umożliwiających uzupełnianie stanu kont telefonów komórkowych, realizację płatności za rachunki oraz operacje kartami płatniczymi. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest również autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji „n”, dystrybuując usługi tej platformy w sieci punktów sprzedaży niezależnej od innych operatorów telekomunikacyjnych.

źródło: Eurotel

Kan