Marka Karen, niegdysiejszy lider polskiego rynku notebooków, chce w wielkim stylu wrócić do sprzedaży urządzeń mobilnych. Pod nazwą Karen.pl ruszyła nowa wersja sklepu internetowego, który zamierza powalczyć o „rząd dusz” za pomocą ciekawych funkcjonalności, szerokiej oferty komputerów przenośnych oraz atrakcyjnych cen. W ofercie e-sklepu znajduje się kilkaset modeli notebooków, kilkadziesiąt tabletów, a także desktopy, serwery, peryferia i podzespoły. Kolejne działy gromadzą sprzęt RTV, AGD, telefony oraz oprogramowanie. Funkcjonuje również sekcja „Świat Apple” z produktami najbardziej obecnie popularnej marki w światowej elektronice.

Sukces na polskim rynku e-commerce ma zapewnić e-sklepowi Karen.pl między innymi: czytelny układ strony głównej, szybki dostęp do kategorii i dobra wyszukiwarka. Innowacyjny układ menu nawigacji pozwala na przechodzenie do innych kategorii z dowolnego miejsca bez konieczności powrotu do strony głównej. Użytkownicy nowego e-sklepu mogą korzystać z filtrów, które ułatwiają odszukanie przedmiotu spełniającego żądane kryteria. Każdemu produktowi towarzyszy informacja o bieżącej dostępności (liczbie sztuk na magazynie). Sklep internetowy Karen.pl umożliwia korzystanie z większości form płatności dostępnych w sieci, jak: przelew, karta kredytowa, szybkie e-przelewy, raty w systemach internetowych oraz leasing.

Historia Karen Notebook

Przypomnijmy, że w tym roku mija 20 lat od powstania firmy Swiss, która w 1997 roku zmieniła nazwę na Karen Notebook. Miała już wówczas za sobą kilka lat doświadczenia w sprzedaży komputerów przenośnych. Dwa lata później zadebiutowała na polskim rynku pozagiełdowym CeTO. W lutym 2002 roku spółka została przejęta przez Techmex, który pięć lat później wprowadził Karen Notebook na Giełdę Papierów Wartościowych.

W tamtym czasie Karen Notebook prowadziło sieć sprzedaży, na którą składało się ponad 100 salonów z komputerami przenośnymi. Sklepy były zlokalizowane w największych miastach Polski i cieszyły się prestiżem. Firma była wówczas jednym z trzech kluczowych dostawców komputerów przenośnych w naszym kraju, z udziałem rynkowym sięgającym 12-15%. Oferta handlowa obejmowała między innymi: komputery przenośne, MDA, PDA, smartfony, zestawy nawigacji samochodowych oraz rozwiązania komunikacyjne Orange i ITI Neovision. W 2008 roku Karen Notebook zostało przejęte przez Komputronik.

źródło: Komputronik

Kan