wuwymiarowe kody QR wpisują się we współczesny, mobilny model przesyłania informacji. Firma pkt.pl zwróciła uwagę na wygodę użytkowania kodów QR i postanowiła udostępnić je w książkach telefonicznych.
Charakterystyczne czarne kwadraty można coraz częściej spotkać w otoczeniu, prasie, książkach czy multimediach. Innowacyjny pomysł japońskiej firmy pozwolił znacznie zwiększyć ilość danych jakie można zapisać dzięki kodowi QR w porównaniu do kodów kreskowych, dzięki kodowaniu informacji w dwóch wymiarach. W połączeniu z lawinowo rosnącą popularnością telefonów komórkowych z wbudowanymi aparatami cyfrowymi kody QR stały się atrakcyjnym nośnikiem informacji w komunikacji z klientami. pkt.pl jako pierwsza firma w Polsce udostępniła przedsiębiorstwom połączenie świata offline z rzeczywistością online poprzez zamieszczenie kodu QR w module graficznym książek telefonicznych.
Oferta „Wizytówka QR” pkt.pl obejmuje przygotowanie graficznej wizytówki firmy w książce telefonicznej wraz z kodem QR, który umożliwia przesłanie mobilnej wizytówki zawierającej informacje o firmie wraz z danymi kontaktowymi oraz adresem strony internetowej. Odczyt mobilnej wizytówki będzie możliwy po zeskanowaniu kodu QR. Kod QR może również stanowić bezpośrednie przekierowanie do zdefiniowanej strony internetowej, np. oficjalnej witryny firmowej.
źródło: pkt.pl
Kan
Sam stosuję te kody, mają jednak wielki minus, rzadko kto wie do czego są. Kiedy na NK wrzuciłem tak zakodowaną wizytówkę z numerem kontaktowym dostałem pełno komentów typu ” co to u licha jest?”. Jestem za wprowdzeniem kodów gdzie tylko się da, szcczególnie na reklamach czy produktach spożywczych(np żeby można poznać ich wartość kaloryczną).