Oracle Polska i Fujitsu Technology Solutions Polska informują, że w firmie CenterNet budowana jest inteligentna sieć telekomunikacyjna wraz z wdrożeniem systemu informatycznego do jej kompleksowego zarządzania. Wdrożenie prowadzą konsultanci Fujitsu Technology Solutions, którzy w ramach kontraktu dostarczą także usługi serwisowe przez dwa lata po zakończeniu projektu.
Głównym elementem oprogramowania budowanego systemu jest pakiet Oracle Communications Prepaid Charging, jeden z produktów z grupy Oracle Communications Network Charging & Control. Oracle dostarczy także licencje bazy danych Oracle Database oraz sprzęt komputerowy w postaci czterech serwerów klasy SPARC T3-1.
Projekt rozpoczął się już w lutym 2011 roku, od złożenia oferty, zaś jego zakończenie planowane jest w listopadzie b.r. Kluczowe funkcje budowanego systemu, to:
- kompleksowa kontrola sieci i naliczanie opłat w czasie rzeczywistym dla różnych usług – w tym połączeń głosowych, SMS, czy sesji pakietowych;
- przygotowanie dla uruchomienia usług konwergentnych na wspólnej platformie, przy wykorzystaniu różnych technologii sieciowych (GSM/UMTS/IP/LTE/Cable);
- wspólna platforma dla usług przedpłaconych (pre-paid) i abonamentowych (postpaid), umożliwiająca integrację z istniejącymi węzłami SCP i systemem billingowym;
- wsparcie dla sieci IMS z wykorzystaniem protokołu SIP i z takimi funkcjami, jak ENUM, czy wirtualna sieć prywatna (VPN), które mogą być dodawane sukcesywnie;
- zaawansowane zarządzanie systemem doładowań (elektronicznych i kart zdrapek);
- wsparcie dla modelu operatorów wirtualnych MVNO/MVNE;
- możliwość samokonfiguracji platformy dla nowo tworzonych subskrypcji/kont, bez ingerencji systemów zewnętrznych (self provisioning);
- możliwość wspierania usług w modelu Telco 2.0.
„Obecnie realizowana strategia CenterNet przewiduje dostarczanie usług hurtowych i detalicznych przy ścisłej współpracy innych spółek telekomunikacyjnych. W związku z tym, dla CenterNet ogromną zaletą systemu opartego na produktach Oracle i tworzonego przez ekspertów Fujitsu jest to, że stanowi on wspólną platformę dla różnych usług i we wszystkich technologiach sieciowych” – komentuje Grzegorz Tomczyk, Wiceprezes CenterNet.
źródło: Oracle Polska
Kan
niech lepiej wprowadzą inteligentne zarządzanie Biurem Obsługi Aero2
Brak linku na doładowanie.