Hama Polska i Polskie Radio SA rozpoczynają wspólne działania w zakresie popularyzacji DAB+(Digital Audio Broadcasting Plus). Już teraz w galeriach handlowych w Polsce są dostępne showroomy, mające przybliżyć zalety korzystania z nowej technologii.

Po telewizji przyszedł czas na cyfryzację radia. To nowy rozdział w historii radiofonii, który jest odpowiedzią na oczekiwania współczesnego odbiorcy. DAB+ umożliwia emisję dźwięku cyfrowego, oferując szereg dodatkowych rozwiązań, m.in. przesyłanie opisów, obrazów oraz informacji o ruchu drogowym dla systemów nawigacji. Inne walory tej technologii to: bezszumowy dźwięk, większy wybór kanałów czy planowanie odsłuchu.


Polskie Radio nadaje w systemie cyfrowym DAB+ swoje standardowe programy (Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka). Z kolei Polskie Radio Dzieciom, PR 23, Radio Rytm są dostępne wyłącznie w systemie cyfrowym. Jednak, aby słuchać cyfrowych audycji, trzeba posiadać odpowiedni odbiornik radiowy. Tego typu radia oferuje m.in. Hama.

Polskie Radio jest prekursorem cyfryzacji radia w Polsce i zamierza aktywnie promować DAB+ wśród słuchaczy i nabywców sprzętu RTV. Akcja w galeriach handlowych ma na celu prezentacje sprzętu, pokazanie jego zalet i dodatkowych funkcjonalności.

Dla przykładu, produktem na który warto zwrócić uwagę jest: DAB+/FM „DR1100”. To kompaktowe radio, wykonane z wysokiej jakości drewna, wyróżniające się elegancją. Urządzenie posiada głośniki stereo 2 x 2 W RMS, wyświetlacz LCD z pomarańczowym podświetleniem, gniazdo słuchawkowe. Odbiornik, wyposażony w antenę teleskopową, można używać w domu i podróży. Kompatybilność z technologią DAB + pozwala uwolnić się od szumów, charakterystycznych dla analogowego medium. Użytkownik ma do dyspozycji wiele ciekawych funkcji: zapamiętywanie 20 ulubionych stacji, dwa alarmy z niezależnymi trybami, funkcja drzemki, wyłącznik czasowy. Radio może być zasilane z sieci lub czterech baterii AA.

Innym przedstawicielem odbiorników hybrydowych jest Digital Radio DIR3110. To prawdziwa gratka dla słuchaczy poszukujących wyjątkowych doznań. Urządzenie posiada wymienną antenę (istnieje też możliwość podłączenia anteny zewnętrznej), kolorowy wyświetlacz 2.8”, głośniki stereo 2 x 5 W. Radio jest wyposażone w szereg licznych nowinek technicznych. Funkcja strumieniowania przez WiFi pozwala na przesyłanie danych muzycznych ze smartfona, tabletu lub komputera PC do radia. Standard WPS obsługuje automatyczną konfigurację szyfrowanych połączeń. Odbiornik może być sterowany za pomocą smartfona lub tabletu i jest kompatybilny z Spotify Connect. Użytkownik tego modelu ma dostęp do 20.000 stacji radiowych oraz 10.000 podcastów – bez konieczności uruchamia komputera PC. Radio posiada łącze USB służące do zasilania oraz wtyk RJ45.

Najbliższy wyjątkowy event poświęcony cyfryzacji radia odbędzie się w dniach 24-25 października w Centrum Handlowym Silesia City Center w Katowicach. Akcję wspiera sieć sklepów z elektroniką użytkową Saturn. Następne imprezy będą miały miejsce 14-15 listopada w warszawskiej Arkadii oraz 17-18 listopada we wrocławskim Sky Tower.

Partnerami Polskiego Radia w tej akcji, oprócz Hama Polska, są także Philips, Onkyo, Pioneer oraz Technisat.

źródło: Hama

Kan