Gigaset pro to pierwsze rozwiązania telekomunikacyjne Gigaset Communications, które zostały dopasowane do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw. Gama urządzeń obejmuje systemy IP oraz telefony systemowe, charakteryzujące się dużą funkcjonalnością, łatwą konfiguracją i intuicyjną obsługą. Całość uzupełnia nowoczesny wygląd oraz bardzo wysokiej jakości dźwięk. DE900 IP PRO, telefon klasy premium, spośród innych produktów kierowanych na rynek biznesowy wyróżnia się bogactwem funkcji oraz możliwością rozbudowy. Co więcej, może być szybko rozszerzony o telefon przenośny. Możliwe jest także przekierowanie połączeń na bezprzewodowy zestaw słuchawkowy. DE700 IP PRO oferuje wszystkie możliwości, których oczekuje się od zaawansowanych telefonów systemowych. Posiada duży, kolorowy wyświetlacz oraz czytelną książkę telefoniczną, a dotykowe kółko nawigacyjne ułatwia szybki dostęp do zgromadzonych kontaktów. Wraz z DE700 IP PRO, Gigaset Communications zaprezentował także dwa telefoniczne systemy IP: dedykowany do obsługi maksymalnie 15 użytkowników model T300 PRO oraz T500 PRO do 100 użytkowników. W gamie produktów serii Gigaset pro znalazło się także urządzenie N510 IP PRO DECT, nowa stacja bazowa IP, oferująca przenośną komunikację, realizująca cztery równoległe połączenia z zachowaniem wspaniałej jakości dźwięku w technologii HDSP i przeznaczona do obsługi maksymalnie sześciu słuchawek.

DE900 IP PRO – telefon klasy premium dla najbardziej wymagających użytkowników

Gigaset DE900 IP PRO
Gigaset DE900 IP PRO

DE900 IP PRO to profesjonalne, bogato wyposażone urządzenie, doskonale wspierające komunikację w firmie. Posiada kolorowy wyświetlacz o przekątnej 3,5” (8,9 cm), który w czytelny i przejrzysty sposób prezentuje wszystkie informacje z menu. Dotykowe kółko nawigacyjne służy do nawigacji i ułatwia przewijanie opcji w menu oraz wpisów na liście abonentów. Dane kontaktowe, przechowywane we wbudowanej książce telefonicznej, mogą być synchronizowane z adresami zgromadzonymi w programie Microsoft Outlook™. Co więcej, numer abonenta wybrać można za pośrednictwem myszki bezpośrednio w programie Outlook, dzięki obsłudze przez telefon technologii CTI (ang. Computer Telephony Integration). Zapewniony jest także dostęp do sieciowych książek telefonicznych, obsługiwanych przez protokół LDAP (ang. Lightweight Directory Access Protocol).

Gigaset DE900 IP PRO
Gigaset DE900 IP PRO

System może być podłączony do sieci IP zarówno przewodem Ethernet, jak i bezprzewodowo poprzez WLAN (standard IEEE 802.11n). DE900 IP PRO posiada także port USB 2.0. Oferuje wsparcie dla Gigaset MobileOFFICE™, co oznacza, że pełna konfiguracja telefonu oraz wszystkie wprowadzone do wewnętrznej pamięci urządzenia dane mogą być zapisane na przenośnym dysku USB Flash. Po podłączeniu dysku do kolejnego telefonu DE900 IP PRO, zachowane dane zostają przesłane i zastosowane w nowym urządzeniu. Ta wygodna możliwość sprawdza się szczególnie w przypadku korzystania z dwóch takich samych urządzeń w różnych lokalizacji, np. w firmie i domu.

DE900 IP PRO oferuje takż łatwą integrację z siecią. Po podłączeniu, korzystając z możliwości systemu Gigaset pro, urządzenie samodzielnie dokonuje konfiguracji, a gdy zaistnieje taka potrzeba, z pomocą przychodzi przystępny kreator, prowadzący użytkownika krok po kroku. Do ręcznego wprowadzenia pozostają wyłącznie indywidualne dane użytkownika. Całość konfiguracji oraz administracja może być także dokonana za pośrednictwem komputera podłączonego do sieci i wyposażonego w przeglądarkę internetową. Czas niezbędny do uruchomienia telefonu i jego administracji, wymagający ewentualnego zaangażowania specjalisty od IT, zostaje więc znacznie zminimalizowany.

DE900 IP PRO jest wyposażony w 14 przycisków, które obsługują szybki wybór przypisanych numerów. Diody LED wskazują, czy należący do danego współpracownika numer jest w danej chwili dostępny. Opcjonalne moduły rozszerzające umożliwiają zwiększenie liczby przycisków szybkiego wyboru.

Zintegrowany interfejs DECT pozwala natomiast przekształcić biurkowe urządzenie w telefon bezprzewodowy. Można także korzystać z zestawu słuchawkowego, przewodowego lub bezprzewodowego, współpracującego z technologią DECT lub Bluetooth. Dodatkowo, dzięki technologii Bluetooth, funkcja link2mobile pozwala na integrację telefonu komórkowego z systemem DE900 IP PRO. Kierowane na telefon komórkowy rozmowy mogą być odbierane przez słuchawkę telefonu stacjonarnego. I na odwrót – rozmowy inicjowane za pośrednictwem biurkowego telefonu mogą być prowadzone przez sieć komórkową.

Gigaset DE700 IP PRO
Gigaset DE700 IP PRO

DE700 IP PRO – profesjonalny telefon ułatwiający zarządzanie kontaktami oraz połączeniami

Model DE700 IP PRO także oferuje kolorowy, 3,5” (8,9 cm) wyświetlacz i dotykowe kółko nawigacyjne, wspomagające poruszanie się po menu. Funkcja zarządzania połączeniami, wykorzystująca interfejs Web, pozwala na wybieranie numerów bezpośrednio z książki teleadresowej programu Microsoft Outlook™, co dodatkowo ułatwia codzienną komunikację. Podobnie jak DE900 IP PRO, telefon DE700 IP PRO nie sprawa żadnych trudności podczas konfiguracji, a czternaście przycisków szybkiego wybierania, które oferuje urządzenie, można podwoić, podłączając opcjonalny moduł rozszerzający.

Gigaset DE700 IP PRO
Gigaset DE700 IP PRO

N510 IP PRO – stacja bazowa DECT IP do przenośnej komunikacji

Stacja bazowa N510 IP PRO DECT oferuje wygodny sposób na bezprzewodową komunikację w biurze, udostępniając jednocześnie możliwość rozszerzenia możliwości systemu. W urządzeniu zarejestrować można do sześciu słuchawek i prowadzić jednocześnie do czterech rozmów we wspaniałej jakości HDSP. Gigaset oferuje także szeroki wybór kompatybilnych słuchawek, umożliwiających łatwy i szybki dostęp do sieciowych książek telefonicznych. Po nadejściu połączenia, dane rozmówcy są pozyskiwane online i wyświetlane na ekranie słuchawki. Funkcja powiadamiania o poczcie e-mail sygnalizuje na słuchawce nadejście nowych wiadomości. Gdy system składa się z większej liczby stacji bazowych (maksymalnie czterech), zwiększa się zasięg, z którego można prowadzić rozmowy. Obszar sieci DECT można powiększyć stosując także opcjonalne urządzenia, jak Gigaset Repeater.

Gigaset N510 IP PRO posiada elegancką, białą obudowę. Dostępne są różne sposoby podłączenia urządzenia do sieci. Stacja współpracuje z centralkami PBX oferowanymi zarówno przez Gigaset, jak i innych producentów. Dla użytkowników przygotowano ponad 230 zestawów z ustawieniami różnych operatorów sieci VoIP, które można pobrać podczas konfiguracji. Możliwość zasliania poprzez Ethernet (PoE) sprawia, że stację można podłączyć do sieci za pośrednictwem jednego przewodu. Wśród funkcji zwiększających wygodę telefonowania, Gigaset N510 IP PRO oferuje dostęp do firmowego spisu numerów telefonicznych, możliwość szukania abonentów w teleadresowych książkach online, a także powiadamianie o nowych wiadomościach e-mail.

Wydajne systemy IP z funkcjami CTI oraz usługami Unified Communications

Systemy telefoniczne Gigaset pro umożliwiają małym i średnim firmom wdrażanie rozbudowanych, przystępnych cenowo rozwiązań do komunikacji głosowej. Zintegrowane funkcje Unified Communications pozwalają korzystać z usług, które obniżają koszty. System może pełnić funkcję automatycznej sekretarki oraz serwera faksu, który automatycznie przesyła nagrania lub otrzymane dokumenty na skrzynkę e-mail właściwego odbiorcy. Pracownicy mogą wówczas odbierać takie przesyłki z każdego praktycznie miejsca, korzystając z podłączonego do Internetu komputera lub telefonu typu smartphone. Wbudowana funkcja sprawdzająca dostępność wskazuje, czy kolega prowadzi aktualnie rozmowę przez telefon, czy jest dostępny lub nieobecny. O statusie informują stosowne diody umieszczone na telefonie podłączonym do systemu Gigaset pro.

Telefony IP wykorzystują do komunikacji protokół SIP (ang. Session Initiation Protocol). Jeżeli firma posiada już urządzenia SIP, można je łatwo zintegrować z rozwiązaniami Gigaset pro. Systemy Gigaset pro sprawdzają się także w firmach posiadających kilka oddziałów, umożliwiając łączenie urządzeń i definiując ich pracę jako jedno, duże rozwiązanie telekomunikacyjne.

Wspomagana komputerowo, nowoczesna telefonia jest nieodzownym elementem współczesnej komunikacji głosowej. Dlatego Gigaset pro jest zgodny z popularnymi aplikacjami, wykorzystywanymi w małych i średnich firmach. Wśród nich znajdują się takie programy, jak Microsoft Outlook, Microsoft Dynamics CRM, Salesforce CRM, Lotus Notes, Sage Office Line oraz CAS Genesis World.

Dla małych przedsiębiorstw: system T300 PRO do obsługi 15 linii telefonicznych

W małych firmach doskonale sprawdzi się system T300 PRO, do którego podłączyć można maksymalnie 15 linii telefonicznych. Obsłuży piętnaście jednocześnie prowadzonych rozmów i pięć równoległych telekonferencji. W cenie zakupu uwzględniono 5 licencji użytkownika. Dodatkowe licencje można wykupić dla jednego, pięciu oraz dziesięciu kolejnych użytkowników.

Dla średnich przedsiębiorstw: system T500 PRO do obsługi maksymalnie 100 pracowników

Model T500 PRO został zaprojektowany do obsługi systemów w większych firmach. Obsłuży do stu telefonów, połączy maksymalnie trzydzieści rozmów i pięć jednoczesnych telekonferencji. Cena zakupu obejmuje licencję dla 10 użytkowników, dodatkowe licencje można wykupić w pakietach dla jednego, pięciu, dziesięciu lub dwudziestu pięciu użytkowników.

Urządzenia z serii Gigaset pro są sprzedawane poprzez głównego dystybutora, firmę VERSIM oraz jej sieć wykwalifikowanych sprzedawców, integratorów i dostawców usług telekomunikacyjnych. Gigaset DE310 IP PRO oraz Gigaset DE410 IP PRO będą dostępne w sieci sprzedaży od grudnia 2011 r.

źródło: Gigaset Communications GmbH

Kan