Europejski Konkurs Piosenki wyzwala więcej rywalizacji niż oficjalnie przyznajemy. Co roku, gdy ogłaszane są wyniki – jeżeli akurat polski przedstawiciel bierze udział – śledzimy dokładnie rozkład głosów i zastanawiamy się, czy rzeczywiście tak się przypadkowo składa, że sąsiednie kraje głosują na siebie nawzajem. Dzięki aplikacji QlikView możemy sprawdzić, czy przez pięćdziesiąt lat historii konkursu ten trend się utrzymywał.


Qlik zaprezentował aplikację łączącą dane ze wszystkich poprzednich konkursów, dzięki czemu można przeanalizować kto komu przyznał punkty i kiedy.

Finał tegorocznego konkursu odbędzie się już 10 maja w Kopenhadze. Nas interesuje wydarzenie wcześniejsze – czwartkowy półfinał, w którym udział weźmie polski duet. aplikacja Qlik zawierająca wszystkie dane statystyczne z poprzednich lat jest dostępna na stronie www.qlik.com/eurovisionizer i została oparta na platformie QlikView Business Discovery, która pomaga wielu firmom – w tym m.in. polskiej Vistuli, zbierać i analizować informacje nt. własnej organizacji. Aplikacja konkursowa w luźny i przyjazny sposób pokazuje, jak można eksplorować dane i docierać do użytecznych wniosków – nawet jeśli dotyczą one preferencji muzycznych.


W aplikacji znajdziemy wszystkie wyniki Europejskiego Konkursu Piosenki od 1956 do dzisiaj. Użytkownicy mogą wybrać, na temat którego kraju chcą dowiedzieć się więcej, a następnie porównać otrzymane wyniki i przeanalizować, co sprawia, że dane państwo wygrywa. Być może taka analiza pomoże także w wytypowaniu tegorocznego zwycięzcy.

Co roku Europejski Konkurs Piosenki przykuwa uwagę całego kontynentu, a wyszukane występy sceniczne, narodowa duma oraz rywalizacja z innymi krajami motywują do pilnej obserwacji wyników” – powiedział Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji oraz Izraela w Qlik. „W zeszłym roku wygrali Duńczycy z Only Teardrops, a ich piosenka stała się przebojem – ale czy był to przypadek, czy też stoi za tym pewien system. Dzięki aplikacji Eurovisionizer, zainteresowani mogą dowiedzieć się, które piosenki wygrywały w przeszłości, kto na nie głosował, a uzyskana wiedza może być wykorzystana do przewidywania, kto wygra w tym roku.”

źródło: Qlik

Kan