W tym roku Facebook udostępnił cały szereg narzędzi pomagających przedsiębiorcom zwiększać sprzedaż zarówno on-line, jak i w sklepach. Zaprezentowany wczoraj nowy format dynamicznych reklam dla sklepów umożliwia połączenie bazy danych o produktach z Facebookiem, dzięki czemu partnerzy reklamowi mogą teraz tworzyć dynamiczne kampanie promujące towar realnie dostępny w najbliższym sklepie. Reklamy w nowym formacie mogą zawierać między innymi informacje o:

  • lokalnej dostępności – dzięki wskaźnikowi dostępności widocznemu na zdjęciu produktu ludzie natychmiast dowiedzą się, że jest on dostępny w najbliższym sklepie. Gdy produktu zabraknie w sklepie, jego reklamy przestaną się wyświetlać w tym regionie,
  • podobnych produktach – ludzie mogą przejrzeć ofertę produktów dostępnych w pobliskim sklepie bezpośrednio w swoim telefonie.

Na przykład jeśli sieć sklepów odzieżowych ogłosi wyprzedaż, to dzięki kampanii opartej na dynamicznych reklamach dla sklepów klienci zobaczą tylko te produkty, które są jeszcze dostępne w najbliższej placówce wraz z informacją o aktualnej cenie. Gdy w jednym ze sklepów zabraknie określonego produktu, nie będzie on reklamowany w tej okolicy.

źródło: Facebook

Kan