Jesteś tutaj:-, Internet stacjonarny, Newsy, Reklama, Rynek-Oto portret polskiego internauty blokującego reklamę online

Oto portret polskiego internauty blokującego reklamę online

Nikt na świecie nie blokuje reklamy online z taką pasją, jak polscy internauci. Z wtyczek lub rozszerzeń blokujących reklamy w przeglądarce korzysta u nas ponad 7 mln internautów, czyli około 38 proc. użytkowników polskiej Sieci. Tym samym użytkownicy Internetu znad Wisły są dziś światowymi liderami w dziedzinie blokowania reklam.

Młody, gniewny, blokujący – kim jest internauta blokujący reklamę online? Infografika Cloud Technologies

Kliknij

Warszawska firma Cloud Technologies, największa hurtowania danych w tej części Europy i spółka specjalizująca się w Big Data marketingu, postanowiła przyjrzeć się bliżej portretowi polskiego internauty. W tym celu przygotowała infografikę, przedstawiającą najważniejsze informacje o internaucie blokującym reklamę online. Ile ma lat? Jakiej jest płci? Z jakiego powodu blokuje reklamę? Czy i ile płaci za dostęp do treści online? Odpowiedzi na te oraz inne pytania można znaleźć w załączonej infografice.

Polscy internauci masowo blokują reklamy w Sieci. UnBlock przywróci je przeglądarce

Cloud Technologies jest również autorem technologii UnBlock, umożliwiającej wydawcom unikanie blokowania reklam na ich stronach. Wynalazek Cloud Technologies otrzymał wstępną ochronę patentową od Urzędu Patentowego RP w Polsce, a docelowo jego ochrona zostanie rozszerzona również na pozostałych rynkach UE, a także w Stanach Zjednoczonych.

źródło: Cloud Technologies

Kan



Autor |2016-07-18T16:27:47+01:0018 lipca 2016 16:27|Kategorie: Internet mobilny, Internet stacjonarny, Newsy, Reklama, Rynek|Tagi: , |14 komentarzy

14 komentarzy

  1. olsztyniak 18 lipca 2016 w 14:49 - Odpowiedz

    i dobrze porównując reklamy na zagranicznych stronach internetowych to nigdzie nie ma tak nachalnych reklam jak u nas. Wystarczy wyłączyć blocka i wejść na pierwszą lepszą stronę przecież reklam jest tyle że zniechęca do odwiedzania strony.

  2. 100000 18 lipca 2016 w 15:00 - Odpowiedz

    Na każde otworzenie strony pojawia się kilka okien – reklam. Więc przeglądając internet klikam kilkadziesiąt razy by wyłączyć reklamy . To jest terroryzm medialny i koszmar.

  3. emp 18 lipca 2016 w 15:36 - Odpowiedz

    Tak im chęć wpychania reklam ludziom i śledzenia weszła do głowy, że aż nie ustrzegli się błędu. Sprawdzał to ktoś?

  4. Mikeal 18 lipca 2016 w 15:53 - Odpowiedz

    Nie wiem o jakich kwotach myślisz, ale jeśli nie dostałeś kredytu w banku to możesz spróbować alternatywnego finansowania, zapewne będzie drożej niż w banku, ale jeśli nie będziesz miał innej możliwości, a zwrot z inwestycji będzie sowity to można spróbować pożyczek pozabankowych. Kwoty są różne od kilkudziesięciu złotych – choć to pewnie Cię nie zadowala, do kilkudziesięciu tysięcy, zobacz sobie tutaj: http://chwilowki-online365.pl/chwilowki-przez-internet.html możesz swobodnie określać zakres pożyczanej kwoty i raty, a kalkulator podpowie Ci, która firma takiej pożyczki udzieli.

  5. Magda 18 lipca 2016 w 15:56 - Odpowiedz

    Cieakwe co piszesz, warto sprawdzić, choć tutaj w prosty sposób można sobie sprawdzić koszty i oferty firm udzielających pożyczek: http://chwilowki-online365.pl/chwilowki-przez-internet.html

  6. nik 18 lipca 2016 w 16:55 - Odpowiedz

    Reklamy są tak nachalne i projektowane w ten sposób by zasłonić treści stron. Czasami trzeba się nieżle natrudzić by taką reklamę zamknąć. Czasami rezygnuję z odwiedzin strony bo reklama jest jak domokrążca – jak wywalisz go drzwiami to ci się przez okno pcha – okno z reklamą wendruje wraz z przewijaniem strony przesłaniając widok treści strony – reklamowe barbarzyństwo!!!!

  7. sombrero 18 lipca 2016 w 19:32 - Odpowiedz

    „Nikt na świecie nie blokuje reklamy online z taką pasją, jak polscy internauci.”
    Nikt na świecie nie robi stron w taki sposób żeby w każde wolne miejsce upchać jak najwięcej reklam z taką pasją jak polscy janusze biznesu. Jakby reklamy nie były inwazyjne, nie otwierały automatycznie nowych okien, kart, nie były głośne, wibrujące, wprowadzające w błąd np. tym ze ma się wirusa, wpisujących na płatną subskrypcję sms przez WAP Billing oraz żeby przestępcy nie przejmowali sieci reklamowych i nie serwowali przez nie złośliwego oprogramowania np. ransomware, to można by było nie blokować reklam, ale to niestety szybko nie nastąpi, a wręcz przeciwnie możliwe ze coraz więcej osób będzie blokowało reklamy, bo systemy operacyjne, przeglądarki, routery będą miały wbudowane już filtry domyślnie uruchomione. Życzę powodzenia przy przeglądaniu polskiego internetu przez przeglądarkę mobilną bez stosowania blokad. Dzięki blokadzie reklam strony wczytują się szybciej, urządzenie na baterii dłużej pracuje, przeglądarka mniej zasobów wykorzystuje przez co chodzi płynniej oraz zyskujemy dodatkową ochronę przed złośliwym oprogramowaniem. PS. Ciekawe jak długo zajmie internautom unieruchomienie UnBlocka… obstawiam jedną dobę.

  8. Gosciu 18 lipca 2016 w 20:20 - Odpowiedz

    Tendencyjna inforgrafika – mowiaca o kosztach dostepu jako najnizszych w europie. Sorry zl nie jest 1do 1 z EUR wiec w przyszlosci prosze nie porownywac w ten sposob a za pomoca odniesienia do sily nabywczej. Informacje o tej genialnej polskiej firmie sa same w sobie reklama – sa wszedzie i na okraglo

  9. fda 18 lipca 2016 w 20:37 - Odpowiedz

    najbardziej perfidne jest haslo straty. Tak jak sie mowi o stratach buddzetu, co do wypitego alkoholu bez akcyzy- szacuje sie ze byly by takie a takie- to bezczelne naciaganie faktow, bo czesto osoby ktore pala lub pija papierosy bez akcyzy , nie majac dostepu po prostu ograniczaja spozycie i nie kupuja takiej samej ilosci produktow akcyzowych jak bezakcyzowych. Blokujacy reklamy sa na tyle swiadomi i nie klikaja w nie , bo ich to NIE INTERESUJE. No i jakas pseudofiremka krzak stwierdza autorytatywnie, ze tacy wkurwieni napedzaja straty. A gwno. Jesli klikna w reklamy, to przypadkiem, bo sa mega nachalne. No ale to sprytny sposob, zeby w korponowomowie wcisnac lemingom z innych korpokrzakow swoj pseudoprodukt. A blokerzy szybko znajda sposob na ten „patent” ; )

  10. Zgredek 19 lipca 2016 w 08:08 - Odpowiedz

    A jestem stary, mam słaby komputer bo już kilka lat i bez adbloka nie da się go używać – od razu się bloku na pierwszej lepszej stronie jakimś ryczącym mega video co przy okazji zjada pół pakietu danych. Adblok to konieczność a nie wolny wybór.

  11. Mikus 19 lipca 2016 w 08:11 - Odpowiedz

    Ta firma od reklam to mega wiarygodna jest. W art z linku w treści 3 tygodnie temu podawała że 20% użytkowników blokuje reklamy, odkąd weszli z nowym produktem omijającym blokowanie na rynek to wzrosła liczba ludzi blokujących reklamy do 38%?????????????????????????????????????????????????

    • Bary 19 lipca 2016 w 20:12 - Odpowiedz

      Wg. zagadnień psychologii perswazji jak podasz mniej okrągłą liczbę 38% zamiast równych 20 % to jesteś bardziej przekonujący. Psycho sztuczki na poziomie gimnazjum.

  12. Bary 19 lipca 2016 w 20:09 - Odpowiedz

    Wydumane straty rzędu dziesiątek mld $. Czy oni mają zdrowe głowy? Równie dobrze ja mogę powiedzieć że co ok 2 tygodnie tracę kilka milionów w totolotka. Nie gram ale mógłbym. Niech ta firemka lepiej nie prowokuje polskich informatyków. Każdy świadomy użytkownik blokuje reklamy. Bo nikomu normalnemu reklamy nie są potrzebne. Reklamy są dla owiec którym trzeba non stop mówić co mają kupować. Blokowaliśmy, blokujemy i będziemy blokować!

  13. leto 20 lipca 2016 w 12:50 - Odpowiedz

    „technologii UnBlock, umożliwiającej wydawcom unikanie blokowania reklam na ich stronach” – jak UnBlock będzie umożliwiać unikanie blokowania reklam, tak odwiedzający zaczną unikać takich stron i wydawca będzie szczęśliwie obserwował jak znika mu ruch na stronie w zamian za piękne reklamy wyświetlające się dla nikogo. Zaprawdę słuszna idea. Nie lepiej tak prowadzić strony i umieszczać nań reklamy, by owiedzający regularnie = zainteresowani treściami, sami z siebie dodali taką stronę na białą listę zamiast na chama im włączać „Masz to oglądać, skoro chcesz treści za darmo”? Strony/usługi www z których korzystam regularnie, których treści konsumuję codziennie przez linki z RSS – mam dodane na białą listę. Dla reszty reklam nie ma zmiłuj – wycinam.
    PS. Autorzy tej ach-och technologii niech sobie wyobrażą uczucie, gdy siedząc przed TV w przerwach na reklamę nie będą mogli użyć pilota do zmiany kanału a fotel będzie na siłę przypinał ich pasami i kazał oglądać reklamy – ta sama metoda.

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.