Stanowisko odnośnie uchwały Rady Reklamy w sprawie końcówki promocyjnej spotu UPC.

Celem UPC jest zawsze rzetelnie informować konsumentów o warunkach promocji i ofert. Jako dostawca potrójnej usługi często reklamujemy ceny poszczególnych usług w pakiecie, co jest standardową praktyką rynkową. Reklama służy przede wszystkim wzbudzeniu zainteresowania, a decyzję zakupową klient podejmuje po sprawdzeniu warunków promocji oraz po rozmowie sprzedażowej, w trakcie której ma możliwość zadania pytań o interesujące go usługi i zapoznania się z regulaminem promocyjnym. W UPC klient zawsze może także wybrać każdą z usług osobno, choć wtedy mogą obowiązywać inne zasady promocyjne.

Spot reklamowy, do którego odniosła się Rada Reklamy zawierał informacje o tym, że podana cena obowiązuje przy zakupie usługi internetowej w pakiecie z innymi usługami. Po otrzymaniu uwagi ze strony konsumenta, że informacja ta jest niewystarczająco czytelna, niezwłocznie kilkakrotnie wydłużyliśmy czas jej emisji, zawierając w reklamie elementy wychodzące naprzeciw uwagom konsumenta.

Eksponowanie jednego elementu pakietu w końcówkach promocyjnych jest standardową praktyką rynkową. Dlatego nie podzielamy stanowiska Rady Reklamy i poddamy je dogłębnej analizie.

źródło: UPC

Kan