Z okazji Europejskiego Numeru Alarmowego 112, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosiło konkurs na aplikację mobilną do wysyłania zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez osoby głuche.


Głównym celem konkursu jest zapewnienie osobom niepełnosprawnym dostępu oraz poszerzenie zakresu kanałów łączności do usługi powiadamiania ratunkowego.

Zadaniem uczestników konkursu jest przygotowanie projektu, którego interfejs powinien być dedykowany przede wszystkim dla osób głuchych oraz wyposażony w elementy umożliwiające dokonanie zgłoszenia w sposób dotykowy, tj. piktogramy, rysunki, skróty itp. aplikacja musi wysyłać zgłoszenia alarmowe w formie wiadomości SMS, przesyłanej na wskazany numer telefonu, a także umożliwiać późniejszą komunikację dwustronną z operatorem numerów alarmowych w centrum powiadamiania ratunkowego. Aplikacja powinna funkcjonować prawidłowo zarówno na telefonach jak i tabletach.

Termin zgłoszenia projektów mija 15 maja 2017 roku. Rozstrzygnięcie nastąpi do 19 czerwca 2017 r.

Szczegóły w regulaminie oraz specyfikacji.

źródło: MSWiA

Kan