W 2015 roku Facebook uruchomił platformę Blueprint, zawierającą materiały edukacyjne i szkoleniowe ułatwiające partnerom reklamowym z całego świata rozwój ich firm z wykorzystaniem Facebooka oraz Instagrama. Na Facebooku swoje strony ma ponad 60 milionów przedsiębiorstw, a 3 miliony z nich to aktywni reklamodawcy. Dzięki platformie Blueprint każde z nich może zdobyć wiedzę, która pozwoli na bardziej efektywne realizowanie celów biznesowych za pomocą narzędzi marketingowych Facebooka.

Od momentu uruchomienia, z kursów Facebook Blueprint skorzystano 1 milion razy.

  • Platforma ma 450 000 użytkowników na całym świecie, a co miesiąc przybywa 10 000 nowych
  • Średni czas poświęcony na jeden kurs to 20 minut
  • Pięć najpopularniejszych kursów dla marek oraz agencji to:
    • Facebook Terminology
    • Welcome to Marketing on Facebook
    • Brand Best Practices
    • Successful Campaigns
    • A/B Testing

Dziś Facebook rozszerza program o nowe elementy:

  • Blueprint Certification: Najbardziej zaawansowany program dla cyfrowych reklamodawców, potwierdzający wysoki stopień znajomości produktów i usług Facebooka
  • Miami Ad School: Partnerstwo z Miami Ad School, włączające e-learning w program nauczania.
  • Nowe języki: Blueprint jest teraz dostępny w dwóch nowych językach: francuskim oraz indonezyjskim, które dołączają do dostępnych wcześniej: angielskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, portugalskiego, japońskiego, uproszczonego chińskiego oraz koreańskiego.

źródło: Facebook

Kan