Bank uruchomił serwis informacyjny, który poza odmienioną oprawą graficzną, układem menu i zmianą języka komunikacji, pozwala na szybsze wyszukiwanie informacji na stronie oraz łatwe dokonywanie zakupów bezpośrednio ze stron prezentujących ofertę.

Serwis pkobp.pl został opracowany zgodnie ze światowymi trendami w budowie funkcjonalnych witryn internetowych, ale również na podstawie doświadczeń użytkowników korzystających ze strony. Analiza ruchu w poszczególnych sekcjach strony pozwoliła na maksymalnie intuicyjne rozmieszczenie treści. Na stronie głównej wyeksponowano najczęściej wyszukiwane informacje, dzięki czemu klienci mogą szybko odnaleźć interesujące ich tematy, w tym m.in. kursy walut czy wyszukiwarkę bankomatów. Serwis internetowy pkobp.pl jest jednym z najważniejszych kanałów komunikacji z klientami. W obecnej formie staje się również atrakcyjnym kanałem sprzedaży produktów.

Witrynę zaprojektowano w technologii Responsive Web Design (RWD), która pozwala na automatyczne dostosowanie serwisu do ekranu monitora, niezależnie z jakiego urządzenia korzystają klienci. Oznacza to, że nie jest konieczne przesuwanie ekranu czy powiększanie niewidocznych fragmentów tekstu, by zobaczyć pełną zawartość serwisu na komputerze, tablecie czy smartfonie.

Projektując serwis braliśmy pod uwagę dotychczasowe zachowania użytkowników, opinie i sugestie klientów oraz najnowsze trendy rynkowe w projektowaniu stron internetowych. Wdrożona nowa architektura informacji i skrócone ścieżki zakupowe prowadzą do szybszego wyszukiwania produktów i stron informacyjnych, które prezentowane są bezpośrednio na stronie głównej – co znacznie przyspiesza poruszanie się po całym serwisie. Zależało nam na zaprojektowaniu nowego układu strony, ale również czytelnej formy prezentacji informacji i ergonomii, dzięki czemu korzystanie z serwisu jest bardziej intuicyjne i wygodniejsze. Portal informacyjny to kolejny element odnowienia obecności PKO Banku Polskiego w kanałach cyfrowych, po nowym iPKO w październiku 2014 roku, IKO w 2015 roku i aplikacji Junior wdrożonej w czerwcu br. – podkreśla Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

Kluczowe funkcje serwisu pkobp.pl:

  • automatyczne dopasowanie również do ekranu telefonu lub tabletu,
  • odświeżona szata graficzna zgodna z najnowszymi trendami,
  • skrócone ścieżki zakupowe i szybszy dostęp do najważniejszych informacji,
  • wyszukiwarka bankomatów w telefonie – wystarczy otworzyć stronę pkobp.pl w swoim telefonie, aby sprawdzić dostępne bankomaty w pobliżu,
  • intuicyjna porównywarka kont, dzięki której klienci mają szybki dostęp do najważniejszych funkcji w wyszukiwarce,
  • wygodna porównywarka kont ułatwiająca wybór danego produktu,
    prostsze logowanie do serwisów transakcyjnych, dzięki czemu w szybki sposób można zalogować się bezpośrednio z głównej
  • strony klikając „Zaloguj” i wybranie iPKO lub iPKO biznes. Przycisk „Pozostałe serwisy” pozwala wybrać inne serwisy, jak np. PKO Junior.

źródło: PKO Bank Polski

Kan