Synology przedstawił aktualizację dotyczącą SynoLocker, przestępczego oprogramowania szyfrującego (ransomware), jakie ma obecnie wpływ na niektóre serwery Synology NAS.
Obecnie poświęcamy wszelkie zasoby w celu zbadania tej kwestii i znalezienia możliwych rozwiązań. Bazując na bieżących obserwacjach wiemy, że problem dotyczy tylko serwerów Synology NAS działających z niektórymi starszymi wersjami DSM (DSM 4.3-3810 lub wcześniejsze wersje), wykorzystując lukę w zabezpieczeniach, które zostały wykryte i naprawione w grudniu 2013 roku. Nie obserwujemy luk w zabezpieczeniach DSM 5.0 – głosi komunikat Synology.
Synology NAS działające z wersją DSM 4.3-3810 lub wcześniejszymi: jeśli użytkownicy napotkają którykolwiek z wymienionych poniżej objawów, zalecamy wyłączenie systemu i kontakt z naszym wsparciem technicznym:
https://myds.synology.com/support/support_form.php:
- Podczas próby zalogowania się do DSM pojawia się ekran informujący użytkownika, że dane zostały zaszyfrowane i należy uiścić opłatę w celu ich odblokowania.
- Proces pod nazwą „synosync” jest uruchomiony w Monitorze zasobów.
- Zainstalowana wersja DSM to DSM 4.3-3810 lub wcześniejsza, ale system informuje, że to najnowsza wersja jest zainstalowana w Panelu sterowania > DSM Update.
Użytkownikom, u których nie wystąpił żaden z wymienionych powyżej objawów, zalecamy pobranie i zainstalowanie DSM 5.0 lub jakiejkolwiek z poniższych wersji:
- Dla DSM 4.3, prosimy zainstalować wersję DSM 4.3-3827 lub późniejsze
- Dla DSM 4.1 lub DSM 4.2, prosimy zainstalować wersję DSM 4.2-3243 lub późniejsze
- Dla DSM 4.0, prosimy zainstalować wersję DSM 4.0-2259 lub późniejsze
DSM można zaktualizować za pomocą Panelu sterowania > DSM Update. Można także ręcznie pobrać i zainstalować najnowszą wersję z naszego Centrum pobierania: http://www.synology.com/support/download.
Jeśli użytkownik zauważy jakiekolwiek odmienne zachowanie lub podejrzewa, że posiadany Synology NAS został zaatakowany przez powyższe oprogramowanie, zachęcamy do kontaktu z: security@synology.com.
Synology Przeprasza za wszelkie problemy i niedogodności jakie spowodowała zaistniała sytuacja. Producent będziemy na bieżąco informować o kolejnych krokach mających na celu rozwiązanie problemu.
źródło: Synology GmbH
Kan
Zostaw komentarz