Mozilla pracuje nad tym, by jej przeglądarka była lepiej dopasowana do potrzeb użytkowników, ale również bardziej… opłacalna. Dlatego swoim nowym użytkownikom zamierza wyświetlać treści sponsorowane.

Organizacja ogłosiła zmianę, która ma polegać na lepszym wykorzystywaniu wolnego miejsca na ekranie po uruchomieniu przeglądarki przez nowych użytkowników. Początkowo, na nowej karcie będą ukazywać się jedynie wiadomości powitalne od Firefoxa czy ostatnio otwierane strony. Z czasem, będzie się tu pojawiać więcej kafelków, których treść będzie dopasowywana dzięki usłudze o nazwie Directory Files.


Usługa ta ma za zadanie odpowiednią selekcję i prezentowanie treści takich jak strony internetowe Mozilli, strony popularne w danym regionie wg współrzędnych geograficznych oraz treści sponsorowane od partnerów organizacji. Co ciekawe, w informacji od Mozilli nigdzie nie użyto słowa „reklama”, choć treści sponsorowane na tym właśnie polegają. Twórcy Firefoxa są już na wczesnym etapie rozmów z potencjalnymi reklamodawcami.

Źródło: The Verge

Sewix