Jesteś tutaj:-, Internet mobilny, Newsy, Sprzęt, Targi i konferencje-Intel stawia na Ultrabooki: początek nowej ery w świecie komputerów

Intel stawia na Ultrabooki: początek nowej ery w świecie komputerów

Podczas dnia prasowego na targach International Consumer Electronics Show, Intel zaprezentował rozwinięcie wizji nowej ery w świecie komputeryzacji, zapoczątkowanej przez wprowadzenie do sprzedaży pierwszych urządzeń Ultrabook. Gospodarzami spotkania byli Mooly Eden, wiceprezes Intela i dyrektor generalny PC Client Group, a także Kevin Sellers, wiceprezes Sales and Marketing Group oraz dyrektor działu Advertising and Digital Marketing.


Ultrabooki – skąd przychodzą i dokąd zmierzają

Wizja Ultrabooków została przedstawiona przez firmę Intel 31 maja 2011 r. podczas targów Computex. Ultrabooki mają zapewniać bezkompromisowe, kompletne i w pełni satysfakcjonujące doznania podczas obsługi komputera mobilnego, a także oferować wyższy poziom bezpieczeństwa. Kierując się wynikami zakrojonych na szeroką skalę badań, Intel nakreślił, czym mają być Ultrabooki, zaczynając od pytania o to, czego ludzie najbardziej chcą od swoich komputerów.

W krótkim okresie kilku miesięcy od utworzenia tej kategorii już widać jej rosnącą dynamikę – pierwsza fala Ultrabooków trafiła na rynek w październiku zeszłego roku.

  • Na 2012 zaplanowano premiery ponad 75 różnych modeli Ultrabooków, oferowanych z ekranami o różnych rozmiarach (w tym 14- i 15 cali).
  • Druga fala Ultrabooków będzie napędzana nową, trzecią generacją procesorów z rodziny Intel Core. Pojawią się one już tej wiosny, a ich dostępność będzie się zwiększać w dalszej części roku.
  • Podczas swojej prezentacji Eden pokazał kilka przykładów bezkompromisowej pracy z Ultrabookami, gdzie wykorzystano ich moc obliczeniową.
  • Dla konsumentów, którzy pragną chronić swoje dane i informacje osobowe, bezpieczeństwo staje się coraz ważniejszą kwestią. Eden pokazał, jak będą mogli o nie zadbać użytkowanicy Ultrabooków – zaprezentował wczesne wyniki strategicznej współpracy między firmami Intel i MasterCard. Informację o tej współpracy podano w zeszłym roku. Jej celem jest wprowadzenie dodatkowych opcji, dzięki którym proces zakupów online będzie bezpieczniejszy tak dla sprzedawców, jak i posiadaczy kart MasterCard korzystających z Ultrabooków.
  • Branża musi pracować nad dalszymi innowacjami, ktore są niezbędne, aby wprowadzać do oferty eleganckie, piękne Ultrabooki o grubości, która nie przekracza 18 mm. Trzeba przeprojektować wyświetlacze, technologię baterii, pamięci masowe, płyty główne i chłodzenie, aby zmieścić je w płaskich obudowach. Intel ogłosił w zeszłym roku utworzenie funduszu z kapitałem 300 mln USD, którego celem jest wspomaganie prac nad podobnymi innowacjami i wprowadzanie ich na rynek w dużych ilościach, w cenach dopasowanych do masowego rynku.

Interakcja z komputerem to już nie tylko klawiatura i myszka


W miarę ewolucji Ultrabooków zmieniać się też będą sposoby ich obsługi, wzbogacone o interfejsy dotykowe. Intel przeprowadził niedawno badanie nt. aplikacji z interfejsem dotykowym, działających na Ultrabookach. Okazuje się, że w konstrukcjach typu clamshell, interfejs dotykowy, a także płynne przełączanie między aplikacjami dotykowymi a klawiaturą, było dla użytkowników atrakcyjne i naturalne.

Eden twierdzi, że wprowadzenie interfejsów dotykowych przyczyni się do dalszych innowacji w zakresie konstrukcji i kształtu przyszłych Ultrabooków, poczynając od modeli hybrydowych, poprzez modele typu clamshell, aż po style, których jeszcze nie wymyślono.

  • Koncept, opracowany przez firmę Intel, zawiera przeźroczysty panel pod klawiaturą. Pełni on rolę touchpada, gdy urządzenie jest otwarte w trybie clamshell, ale zamienia się w ekran dotykowy, gdy komputer jest zamknięty. To pozwala na jego szybkie i wygodne użycie np. w podróży.

Intel pracuje także nad nową generacją mechanizmów do interakcji z komputerem: intuicyjnym i kompleksowym rozpoznawaniem krótkich gestów. Eden zaprezentował poczynione jak dotąd postępy na przykładzie gry w strzelanie z procy, która jest sterowana naturalnymi gestami użytkownika.

Największa kampania marketingowa od czasów technologii Intel Centrino

Intel już w kwietniu uruchomi kampanię „Nowa era komputeryzacji”, w ramach której będzie w ekscytujący i innowacyjny sposób promował wśród konsumentów wygodę użytkowania komputera oferowaną przez Ultrabooki. Kampania obejmie reklamy w telewizji, prasie, na nośnikach zewnętrznych i w innych miejscach, a także media społecznościowe i działania w sklepach internetowych i stacjonarnych.

  • Sellers zaprezentował wideo, pokazujące publiczności kreatywne podejście firmy Intel do nowej kampanii Ultrabooków. Reklamy będą podkreślać, jak inspirowane przez Intela Ultrabooki rozpoczynają nową erę w historii komputerów, sprawiając, że wszystko inne zdaje się być starożytną historią.
  • Intel wykorzysta także szeroki arsenał partnerskich programów marketingowych, takich jak znany na całym świecie program Intel Inside, skierowany do producentów komputerów, dzięki któremu Ultrabooki na dobre wpiszą się w naszą rzeczywistość. Firma zamierza zwiększyć zakres dotychczasowej współpracy z firmą mediową Vice przy projekcie pt. The Creators Project. Celem tych działań będzie promowanie Ultrabooków, a także zaangażowanie się w nowe, czekające jeszcze na oficjalne ogłoszenie, partnerstwa z markami lifestylowymi.

źródło: Intel

Kan



Autor |2012-01-10T17:26:48+01:0010 stycznia 2012 17:26|Kategorie: Inne, Internet mobilny, Newsy, Sprzęt, Targi i konferencje|Tagi: , , |2 komentarze

2 komentarze

  1. zbyszekswce 10 stycznia 2012 w 21:20 - Odpowiedz

    Powiem tak – lubię takie konferencje w wydaniu Apple bo wtedy mówimy o tym co jest A NIE O TYM CO BĘDZIE – bo JAK BĘDZIE – pewnie za ok 1-2 lata – to się okaże ile jest warte – a jak Jabco organizuje jakąś konferencję technologiczną to gotowy produkt można testować w 1-2 tygodnie po OBIECANKACH I WIELKICH ZAPOWIEDZIACH…

  2. Loks 10 stycznia 2012 w 22:19 - Odpowiedz

    Ja zamierzam w tym roku kupić taki komputer, podstawa to kolor czarny :)) oraz modem do neta w środku najlepiej kompatybilny z aero2 a jeszcze lepiej jakby był na dwie karty sim. Jak ktoś podróże między dwoma krajami byłoby jak znalazł.

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.