Bezpieczeństwo swoich klientów przy aktywacji usług jest dla opertora priorytetem, więc od początku współpracowadził z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie postępowania dotyczącego usługi „Zamów z T-Mobile”.

 

Sprawa w większości dotyczy reklamacji składanych przez klientów w latach 2018-2021, kiedy sposób aktywacji tego typu serwisów w naszej sieci realizowaliśmy zgodnie z ówczesną praktyką rynkową. Obecnie wszystkie serwisy zewnętrzne aktywowane są z wykorzystaniem dodatkowych zabezpieczeń, a klienci mogą być pewni, że żadne tego typu transakcje nie zostaną zrealizowane bez ich wyraźnego potwierdzenia.

 

Żeby tak się stało, wprowadziliśmy:

  • nową ścieżkę autoryzacji – każda aktywacja będzie wymagała potwierdzenia kodem SMS i wyraźnej zgody na obciążenie rachunku,
  • przekazywanie potwierdzeń warunków umowy na trwałym nośniku,
  • monitorowanie i eliminowanie nieprawidłowości w usługach podmiotów trzecich,
  • pełniejsze informacje w odpowiedziach na reklamacje oraz na fakturach,

 

Dodatkowo klienci, którzy w latach 2018–2024 otrzymali negatywne rozpatrzenie reklamacji, będą mogli wystąpić o jednorazową rekompensatę w wysokości 500 zł. Co więcej, klienci mogą wystąpić także o zwroty opłat za wybrane serwisy dezaktywowane w ciągu 60 dni od aktywacji.