Zdaniem części ekspertów branża komórkowa jest obecnie na rozdrożu. Niemiecka grupa Deutsche Telekom, operator sieci komórkowej T-Mobile Polska, zlecił doradcom analizy potencjału polskiego rynku telekomunikacyjnego i daje nowemu zarządowi T-Mobile Polska kilkanaście miesięcy na poprawę wyników.

Jeśli to się nie uda – może zdecydować o wystawieniu telekomu na sprzedaż – wynika z nieoficjalnych informacji „Parkietu”. Dla przypomnienia – nowa filozofia działania oraz wprowadzone przez T-Mobile Polska zmiany przynoszą pierwsze efekty. Spółka kolejny kwartał z rzędu zakończyła ze wzrostem bazy abonentów oraz przychodów całkowitych. Działania T-Mobile cieszą się coraz większą popularnością. T-Mobile Polska na koniec grudnia 2016 roku obsługiwała bazę 10,634 miliona klientów. W przypadku segmentu usług przedpłaconych Spółka zamknęła rok liczbą 4,022 miliona klientów, a niższa o 657 tysięcy liczba kart SIM w czwartym kwartale odzwierciedlała trendy rynkowe związane z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji numerów usług przedpłaconych. W czwartym kwartale 2016 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 70 tysięcy i Spółka na koniec roku obsługiwała bazę 6,612 miliona abonentów.

W sprawie sprzedaży T-Mobile Polska Niemcy odmówili komentarza, ale Deutsche przygotował oficjalne stanowisko dotyczące dzisiejszej publikacji dziennika Parkiet.

„Nie komentujemy tego typu doniesień, jednak pragniemy przypomnieć o znaczeniu polskiego rynku dla Grupy DT. Nasza ostatnia decyzja o zmianach w składzie Zarządu spółki jest potwierdzeniem tego zobowiązania. Należy także pamiętać, że widzimy już pozytywne efekty zmian mających na celu poprawę pozycji rynkowej. ”

A co z Orange Polska, który jest infrastrukturalnym partnerem T-Mobile.

źródło: Parkiet

Kan