T-Mobile Polska opublikowała dziś swoje wyniki finansowe uzyskane w drugim kwartale 2015 roku. T-Mobile Polska po drugim kwartale 2015 roku obsługiwała bazę 15, 827miliona klientów.
Na koniec marca br. Spółka posiadała 15,794 mln kart SIM, a na na koniec czerwca 2014 roku obsługiwała 15,675 miliona klientów.
Pozytywny wpływ na wyniki T-Mobile Polska ma zakończona integracja z GTS Poland, dzięki której przychody operatora wzrosły o 6,4% w pierwszej połowie roku. W tym samym czasie Spółka rozpoczęła proces transformacji optymalizując koszty oraz skupiając się na wartości i jakości oferowanych usług. Efekty tych działań są widoczne we wzroście ARPU w segmencie klientów kontraktowych oraz ilości transferowanych danych przez klientów ofert na kartę.
W drugim kwartale 2015 roku przychody T-Mobile Polska wzrosły o 3,4% osiągając wartość 1,574 miliarda złotych. W całym pierwszym półroczu przychody Spółki wyniosły 3,176 miliarda złotych i były wyższe o 6,4% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrost całkowitych przychodów T-Mobile Polska zawdzięcza zakończonej z sukcesem integracji z GTS Poland, która przyniosła Spółce strumień dodatkowych przychodów z segmentu usług stacjonarnych dla klientów biznesowych. Dzięki realizowanym synergiom przychody uzyskiwane z tego segmentu w drugim kwartale wyniosły 110 milionów złotych i wykazywały pozytywny trend w ujęciu kwartalnym rosnąc o 8,9% w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku. W segmencie usług mobilnych przychody w pierwszym półroczu ustabilizowały się i w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosły o 0,1% osiągając wartość 2,965 miliarda złotych.

„Kiedy w czerwcu dołączyłem do zespołu T-Mobile Polska kończył się proces optymalizacji operacyjnej i kosztowej firmy. Jego pierwsze efekty są już dziś widoczne w wynikach finansowych Spółki wypracowanych w drugim kwartale tego roku. Ponadto zakończona integracja GTS z T-Mobile wywiera pozytywny wpływ na przychody i procentuje z kwartału na kwartał w obszarze usług zintegrowanych dla biznesu. W wynikach operacyjnych Spółki widoczna jest potrzeba położenia większego nacisku na relacje z klientami i to będzie jeden z naszych priorytetów w drugiej połowie roku” – powiedział Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska S.A.
W drugim kwartale EBITDA T-Mobile Polska osiągnęła wartość 591 milionów złotych i była wyższa o 0,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła 37,6% i była niższa o 1,1 punktu procentowego w odniesieniu do drugiego kwartału 2014 roku.

„Wyniki finansowe T-Mobile Polska w drugim kwartale odzwierciedlają sytuację na bardzo wymagającym rynku telekomunikacyjnym, na którą wpływają wcześniejsze regulacje oraz wprowadzenie taryf no limit. W tym samym czasie Spółka przeprowadziła proces optymalizacji kosztów pośrednich i bezpośrednich, aby w konsekwencji zwiększyć swoją efektywność finansową w dłuższej perspektywie” – powiedział Jens Becker, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.
W drugim kwartale 2015 roku średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów abonamentowych i użytkowników telefonów na kartę wyniósł 23 złote. Równocześnie wartość ARPU dla segmentu abonamentowego wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku o 2,3%. Ten pozytywny trend jest odzwierciedleniem zmian w ofertach T-Mobile, które oferują klientom znacznie więcej możliwości wraz ze wzrostem wartości abonamentu. Dodatkowo wzrosła liczba klientów wybierających oferty rodzinne – stanowią one już około 20% podstawowej sprzedaży T-Mobile.


Na koniec drugiego kwartału 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,827 miliona klientów, co stanowi wzrost o 32 tysiące klientów w porównaniu do pierwszego kwartału bieżącego roku. Spółka zakończyła kwartał z bazą 9,118 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,708 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Liczba klientów kontraktowych zmniejszyła się o 76 tysięcy, a klientów usług przedpłaconych wzrosła o 108 tysięcy w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. W połowie kwietnia br. T-Mobile Polska zmienił oferty usług przedpłaconych dla marek T-Mobile Na Kartę oraz Heyah. Propozycja T-Mobile Na Kartę jest adresowana do klientów korzystających z usług telekomunikacyjnych w tradycyjny sposób, a propozycja Heyah do młodego pokolenia korzystającego głównie z Internetu. Dzięki wprowadzeniu nowych oferty użytkownicy Heyah korzystają znaczenie częściej z Internetu transferując średnio cztery razy więcej danych.

Jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych T-Mobile Polska jest Najlepsza Sieć stale rozbudowywana i optymalizowana, aby zapewnić klientom dostęp do usług o najwyższej jakości. Najpoważniejszym testem weryfikującym jakość sieci było przeprowadzone w drugim kwartale badanie porównawcze sieci wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych. Projekt został zrealizowany przez niezależną firmę badawczą. Wyniki potwierdziły najwyższą jakość sieci T-Mobile, która uzyskała najlepszy wynik w zakresie certyfikowanego pomiaru połączeń głosowych i transmisji danych w sieci 4G, a także w zrealizowanym dodatkowo pomiarze jakości sieci 3G.
Sieć T-Mobile Polska obejmuje swoim zasięgiem w technologiach 2G i 3G blisko 100% populacji Polski. Zasięg w najszybszej dostępnej obecnie technologii LTE 4G docierał 30 czerwca do ponad 77% populacji kraju co oznacza wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. Wzrost zasięgu i liczby klientów korzystających z nowych technologii przekłada się na całkowitą ilości przesyłanych danych w sieci T-Mobile. Tylko w samym czerwcu klienci T-Mobile i Heyah przesłali ponad 6000TB, co oznacza wzrost o blisko 14% w porównaniu do stycznia br. W tym samym czasie w sieci T‑Mobile udział transmisji danych w technologii LTE wzrósł z 14% do blisko 21%.
źródło: T-Mobile
Kan
Systematycznie i konswkwentnie do góry, tak trzymać T. Ogromny wpływ na rozwój ma też połączenie z GTS
Do góry z czym?? Z liczbą kart prepaid?? Przecież to odwieczny myk TM, abonamentowcy uciekają, to ilość prepaidów w górę.
Do góry co? Bo użycie w dół regularnie… Taktakowiec wydzwania już tylko nieco ponad 1/3 tego co prepaidowiec w każdej innej sieci 😉 Dlaczego?
@wlo – może boją się w ogóle włączać telefony 😉 Żyją z taką świadomością, że skoro sprawdzenie konta wynosi 4 gr, to kto wie ile może kosztować logowanie do sieci lub odebranie telefonu 😉
~wlo Oczywiście masz na to dowody ? No i gdzie tam jakiemuś T-mobile do Twojego ukochanego Plusa ?
Dowody są w tabelach. Wystarczy policzyć to czego nie podali nie umiesz średniej ważonej policzyć? Do matury powinieneś to umieć raczej… No ale w gimnazjum też już chyba tego uczą…
Fuzja z GTS była dobrym ruchem i to już widać. Segment B2B jest równie ważny jak B2C i tm chyba w końcu to zrozumiało, więc duży plus, ale dla mnie jeszcze bardziej zaskoczyła Heyah z nolimitką na internet. W kontekście polskiego rynku to odważny ruch, który może poważnie namieszać na przyszłość.
Taka nolimitka, że możesz z niej korzystać tylko w telefonie, zrobisz udostępnienie łącza na inne urządzenie – kara 1500 PLN.
[quote]Ewentualnie z całego Trójmiasta. Chciałbym skonsultować z nim pewien problem. [/quote]
Na ulicy Marii Curie Skłodowskiej pracuje dobry lekarz. Pani Marta Malek. Jest to nowoczesne centrum medyczne tuż przy uniwersytecie. Obecnie jest to jeden z lepszych wenerologów dermatologów w Gdańsku. Pani doktor posiada duże doświadczenie, swego czasu do niej zresztą chodziłem.Zawsze Ci wytłumaczy o co chodzi, rozwieje Twoje wątpliwości. i co najważniejsze leczenie jakie mi zleciła rzecywiście zadziałało tak więc pozbyłem się paskudnej dolegliwości.
Wyniki całkiem niezłe biorąc pod uwagę narzekania pracownikòw na forum telixa
~Marcin Jaki myk człowieku, na przysrost prepaid przedewszystkim mają wpływ promocje jakie oferuje T, np. teraz Heyah z internetem no limit i już sprzedażkart rośnie, wcześniej kupując starter za 5zł dało się „wyciągnąć” 10,5gb inernetu i znowu sprzedaż kart rośnie. A do góry choćby z tym że wygrali przetarg na budowę VPN dla MPiPS lub podjęli współpracę z Pocztą Polską…
Te dane są znacznie zawyżone. Swego czasu T-Mobile wysyłała do już zawartych umów darmowe karty SIM z nowym numerem z przeznaczeniem niby dla znajomych. O dziwo te karty są dalej aktywne – nawet jak ponad rok nie było z nich zadnego połączenia.
a Prepaid z q na q rośnie:) Stare karty wygasają a nowe działają
@Marcin No ta, to skąd ten przyrost kart sim? Wytłumacz mi proszę skoro takie mądrości wysnuwasz 🙂
Ano stąd, że TM rozdaje karty prepaid na prawo i lewo, a to przy przedłużaniu umowy, , w biedronkach do każdego telefonu, a to przy festiwalach różnej maści, a z resztą wszystkie prepaidy TM mają wieczną ważność i wszystkie nawet te od kilku lat nie ładowane w każdej chwili możesz włączyć doładować i używać dalej.
Zwykła informacja , a ile wywołuje emocji (-:
Sratatata… Gro zysku jaki zyskał T-Mobile w ostatnim czasie wziął się stąd, że zamknięto prawie 300 APS-ów i salonów własnych na rzecz infolinii i obcięciu średnio o połowę pensji swoim pracownikom na najniższym szczeblu (czytaj konsultantom). Wszystko jak widać po to by słupki szły w górę. Gratuluję, konsultanci T-Mobile do najszczęśliwszych ludzi na ziemi od października zeszłego roku nie należą.
A postpaid spada 🙂 TM się zwija – ale na własne życzenie:-) Polacy nie lubią załatwiać spraw przez tel (bandyckie naciąganie, rozmowy nagrywane – ale dla zabezpieczenia TM); lub www (dużo tańsze tel – ale klient, jak już odpali stronę to za nic nie wie co bierze); w TM strasznie skomplikowane regulaminy (raty za sprzęt itp); umowy bankowe, gdzie teraz używanie 6zł; podniesienie starych abonamentów o 5zł; zgody marketingowe itp….
taki zysk jest efektem tego ze obbcieli pracownikom prowizje i pozwalniali 50% osob z działu HL i reklamcji