oświadczenie T-Mobile Polska S.A. w sprawie wpisania spółki na listę ostrzeżeń KNF:
Oświadczamy, że T-Mobile Polska S.A. nigdy nie prowadziła ani nie prowadzi działalności ubezpieczeniowej, a usługa Bezpieczne Urządzenie oferowana klientom T-Mobile od prawie 5 lat jest rozszerzoną gwarancją.
Usługa ta istotnie zwiększa komfort i bezpieczeństwo korzystania z wartościowego sprzętu zakupionego od operatora, co jest wysoko oceniane przez naszych klientów.
Przed wprowadzeniem usługi zostały przeprowadzone dokładne analizy prawne, w tym przez zewnętrznych ekspertów, które wyraźnie wskazywały na możliwość świadczenia jej przez T-Mobile Polska. Ze spokojem zatem czekamy na rozstrzygnięcie sprawy przez właściwe organy.
źródło: T-Mobile
Komisja Nadzoru Finansowego wpisała T-Mobile Polska na listę ostrzeżeń publicznych w związku z oferowaniem przez operatora usługi zabezpieczającej klientów na wypadek kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia urządzenia bez wymaganego zezwolenia na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, podała KNF.
„Ustawowy obowiązek wpisania T-Mobile Polska SA na listę ostrzeżeń publicznych wynika ze złożenia przez KNF zawiadomienia o podejrzeniu popełniania przestępstwa polegającego na oferowaniu klientom sieci usługi »Bezpieczne urządzenie«, zabezpieczającej klientów na wypadek kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia urządzenia, bez wymaganego zezwolenia KNF na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej” – czytamy w komunikacie.
KNF informuje, że według dostępnych na stronie internetowej T-Mobile Polska „Warunków świadczenia usługi Bezpieczne Urządzenie”, oferta skierowana do abonentów T-Mobile Polska przewiduje odpłatne zabezpieczenie urządzenia przed wypadkami losowymi poprzez zawarcie umowy „Bezpieczne urządzenie” bezpośrednio z T-Mobile Polska, tj. podmiotem nieposiadającym zezwolenia KNF na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej.
„Zawiadomienie i wpis na listę nie dotyczą głównej działalności podmiotu, a wyłącznie oferty dodatkowej, podlegającej regulacjom prawnym obowiązującym na rynku finansowym” – podkreśla komisja.
Zawiadomienie złożono z art. 225 ust. 2 w zw. z ust. 1 ustawy o działalności ubezpieczeniowej, do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Mokotów.
Kan
My tu niczym nie handlować. Ta pani przyszła w tym futrze i w nim wychodzi!
Gówno nie sieć… Kiedyś dobra jakość, a teraz? Dramat !!!
Analiza prawna mówiąca o tym, ze zabezpieczenie przed kradzieżą jest rozszerzona gwarancja? Kto taka analizę wydał?
Ktoś ewidentnie dał d*** w tej firmie skoro nie wprowadzili usługę nie mając uprawnień do świadczenia usług ubezpieczeniowych.
Tylko wydaje mi się że rozszerzona gwarancja jest płatna jednorazowo przy zakupie sprzętu ,a nie obowiązkowa opłata przez okres 24 msc …. ,do tego skoro to gwarancja ROZSZERZONA -dlaczego nie można od niej odstąpić np po roku ? ….
Wygląda na to, że złodzieje z firm ubezpieczeniowych posmarowali komu trzeba żeby KNF dobrała się do TM. To przecież niedopuszczalne, żeby w tym kraju cokolwiek miało miejsce bez dozoru ubezpieczeniowo-finansowej sitwy.
Szkoda, że sie do nich przyczepili. Byłam zadowolona z tej usługi w tmobile, szczególnie wtedy kiedy ukradli mi telefon
@obserwator Teraz masz kiepską jakość? Najnowocześniejsza sieć (razem z Orange) Nigdy T-Mobile mnie nie zawiodło.
~obserwator akurat jeśli chodzi o jakość infrastruktury i zasięgu to T jest w tym momencie liderem wśród polskich operatorów 🙂
mojemu koledze nie dawwno ukradli iphone 5s w autobusie i od razu po praru dniach wymienili na nowy, to sie chlopak ucieszyl. zaraz po ty sam sobie włączyłem tą usługę. Przezorny zawsze ubezpieczony, nie wiem jak ten knf ale ja tą usluge polecam
Ale tu nie chodzi o to czy usługa była dobra czy zła, tylko o fakt że T-mobile nie ma stosownych uprawnień do świadczenia usług ubezpieczeniowych, co jest w polskim prawie przestępstwem.
Nie wymienili tylko musiał zapłacić i to czasami nie mało, więc nie pisz tak bo wprowadzasz w błąd. Czasami nie jest to takie proste trzeba spełnić kilka warunków zeby z tej usługi skorzystać.
mówcie co chcecie ale ta usługa bezpieczne urzadzenie naprawdę jest bardzo przydatna. Sama z niej korzystam i dzięki tej usłudze nie musiałam płacić majątku za naprawę. Myślę ze nie powinni jej całkowicie likwidować. Może pozostać opcjonalna.
@obserwator dramat to jest w plusie, nic nie potrafią pożadnie załatwić, już od 2 miesięcy czekam na telefon, który oddałem na gwarancji, moja żona ma w t-mobile od 10 lat i jeszcze nigdy nie słyszłaem o takim problemie, no aż mi się ciśnienie podnosi.. oddzadza mi telefon to biore juma xl i nie mam zamiaru sie wiecej stresować – jak traktuja klienta to tak mAją
No bez przesady. Jak dla mnie świetna usługa, która nie jednej osobie pozwoliła nie rozstać się z swoim ulubionym telefonem! Sam korzystam z tej opcji i dzieki temu czuje sie bezpiecznie 🙂
widze ludzie z knf sie nudza. Ja im moge znalezc troche roboty! Niech sie wezma za orange! Naciaganie ciagle, wadliwe telefony. Co ja sie z nimi mam! Dobrze ze sluzobowy telefons zef wzial w t-mobile. Bardzo szanuje tą siec. czekam z niecierpliwoscia na koniec umowy z orange. a jak sie zdenerwuje to zerwe przed czasem i uciekam do t mobile!!!!!
Masakra przecież wszyscy operatorzy posiadają w swojej ofercie podobne usługi, dlaczego akurat T?