T-Mobile Polska w pierwszym półroczu 2014 zwiększył marżę EBITDA o 2,2 punktu procentowego oraz cash contribution o 6,1%.

Spółka T-Mobile Polska S.A. na koniec czerwca 2014 roku obsługiwała 15,675 miliona klientów. W tym samym czasie baza klientów kontraktowych wyniosła 6,930 miliona, a klientów usług przedpłaconych 8,745 miliona.


Na początku maja 2014 roku T-Mobile Polska rozpoczął oferowanie usług bankowych pod marką T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank, które cieszą się dużą popularnością klientów. Średnio przyjmowanych jest ponad 1 000 wniosków o otwarcie rachunku dziennie. A na początku czerwca T-Mobile wprowadziła na rynek oferty nielimitowane JUMP! wraz z dostępem do technologii LTE/4G.

T-Mobile jeszcze nigdy nie miał tak dużo do zaoferowania klientom jak teraz. W drugim kwartale wprowadziliśmy usługi bankowe, LTE oraz nowe prawdziwie nielimitowane taryfy JUMP!. To dzięki nim klienci T-Mobile mogli na żywo i bezpłatnie oglądać transmisje meczów z Brazylii, a w przyszłości będą czerpać korzyści z innych tego typu promocji.” – mówi Miroslav Rakowski, Prezes Zarządu T-Mobile Polska S.A. oraz dodaje. „Nasza zmodernizowana sieć, taryfy JUMP oraz skuteczna współpraca z partnerami wyróżniają T mobile na rynku od innych operatorów.”


Jeden z największych w Europie projektów modernizacji sieci zbliża się do finału. Zmodernizowana sieć gwarantuje klientom T-Mobile dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie szybkiego dostępu do Internetu. Obecnie T-Mobile Polska zapewnia zasięg w technologii UMTS dla 97% populacji kraju, a w technologii LTE/4G dla blisko 54% populacji kraju. Wraz ze stale rosnącym zasięgiem szybkiego dostępu do Internetu w T Mobile Polska rośnie liczba przesyłanych przez klientów T-Mobile danych. W czerwcu 2014 roku, pierwszym miesiącu, w którym klienci T-Mobile mogli korzystać z sieci LTE, przesłanych zostało blisko 3,2 tysiące TB.


Przychody T-Mobile Polska w pierwszym półroczu 2014 roku były niższe o 9,8% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Niższe przychody Spółki były rezultatem m.in. decyzji regulacyjnych związanych z obniżeniem stawek MTR w Polsce od 1 lipca 2013 roku o 48%. Obecnie przychody Spółki wykazują pozytywny trend i w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,522 miliarda złotych i były tym samym wyższe o 4% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 roku.

Dzięki skutecznej realizacji naszego programu racjonalizacji kosztów i wydatków, na który składały się działania w zakresie zarówno OPEX, jak i CAPEX, mogliśmy poprawić nasz cash contribution w pierwszej połowie 2014 roku o 6,1 procent do 644 milionów złotych” – powiedział Jens Becker, Dyrektor Finansowy T-Mobile Polska S.A.


EBITDA T-Mobile Polska w pierwszym półroczu 2014 roku była niższa o 4,3% w porównaniu do roku 2013. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 38,4% i była wyższa o 2,2 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W drugim kwartale 2014 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 589 milionów złotych i była wyższa o 5,7% w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku.

źródło: T-Mobile Polska

Kan

By |2014-08-07T09:38:46+02:007 sierpnia 2014 09:38|Kategorie: Finanse, Newsy, Rynek, T-Mobile|Tagi: , , |6 komentarzy

Udostępnij ten artykuł na:

6 komentarzy

  1. Jumper 7 sierpnia 2014 w 08:13- Odpowiedz

    Dno i 10 metrów mułu – zdanie które podsumowuje całe to T-mobile.
    wystarczy wspomnieć o ostatniej podwyżce (wymuszonej) abonamentów, wciskaniu usług bankowych klientom, którzy ich w ogóle nie potrzebują, pobieraniu opłat(jako jedyny operator na rynku) za korzystanie z darmowych (z punktu widzenia technologicznego) kodów USSD, czyli np. by sprawdzić sobie stan konta w pre-paid za pomocą kodu np. *101#, A ostatnia wypowiedź rzecznika odnośnie strategii przyjętej w kwestii podniesienia abonamentu – bezcenna 🙂 Dla przypomnienia: W t-mobile stwierdzili, że spotykają się z typowym „dylematem więźnia”, w przypadku gdy oni podniosą abonament to liczą na to, że inni operatorzy pójdą w ich ślady bo w przeciwnym razie i oni (i inni operatorzy) stracą jeśli będa oferować tańsze produkty – no i Tmobile się przeliczył, w 2 dni później Orange przedstawił ofertę „SOS”, która skutecznie zbiera, jak to twierdzą w T-mobile, „plankton”, tylko że od tego się zaczyna, to taki początek końca… 🙂 Bo nawet jeśli mam tylko numer na najniższym abonamencie w T-mobile i rzadko z niego korzystam bo powiedzmy, że mam telefon służbowy, to załóżmy że kiedyś zmienię pracę i nie będę miał już telefonu służbowego to siłą rzeczy zacznę korzystać z tego prywatnego abonamentu w T-mobile, może nawet zmienię go na wyższy jeśli będzie to konieczne, jednak jeśli teraz przeniosę nr do innego operatora w wyniku nieprzemyślanych działań Tmobile, to z całą pewnością już wtedy nie wrócę do T-mobile. Taka właśnie jest różnica między klientem lojalnym a nie lojalnym, a tmobile strzela sobie w kolano bezmyślna strategią. Jestem ciekaw jaki jest poziom odpływu klientów z T-mobile w okresie ostatniego kwartału – mogę się założyć, że najwyższy od momentu gdy Niemcy przejęli Erę.

    • Vlad 7 sierpnia 2014 w 11:30- Odpowiedz

      Czy aby wciskali usługi bankowe na siłę? No raczej nie… jakby tak było to nie liczyli by 1000 aktywacji dziennie (o czym ostatnio były newsy) Więc tutaj się nie zgodzę. Oraz czy Orange dał taką „SUPER” ofertę? No proszę Cię… 240 minut za 50 zł? Śmiech na sali

  2. JUMP 7 sierpnia 2014 w 10:48- Odpowiedz

    Taryfa JUMP ich dobije. Na razie skoczyły znacząco ceny za oferowane abonamenty.
    Może jednak zmądrzeją? Może jakiś system lojalnościowy?

  3. Elka 7 sierpnia 2014 w 11:32- Odpowiedz

    Całkiem dobre dane, pomimo tak krytycznych komentarzy

  4. Jumper 8 sierpnia 2014 w 07:27- Odpowiedz

    Co do usług bankowych i ich rzekomego nie wciskania to radze poczytać to co sami o tym mówią, bez cenzury, pracownicy t-mobile, w komentarzach np tu: https://www.telix.pl/m/artykul.php?row=60&sid=49152
    – wciskają to starym dziadkom, żeby wyrobić normy sprzedażowe, ale jaki to ma wymierny efekt finansowy – jakoś nie chwali się tym centrala bezpośrednio w powyższym raporcie.
    Co do oferty Orange czy w ogóle braku oferty np. w play, to nie ważne jaka to oferta, ale ważne, że inni operatorzy nie idą błędnym tokiem myślenia T-mobile.
    A co do samych danych to wszystko zależy od tego co i jak się prezentuje, dobry PR-owiec powie, że w wyniku trzęsienia ziemi zmniejszy się ruch turystyczny na zatłoczonej rivierze tureckiej, a zły stwierdzi, że zginęło tysiące ludzi i nadal mogą być kolejne wypadki i trzęsienia ziemi, a wtedy już nie musi dodawać, że ruch turystyczny się zmniejszy 🙂 Dane pokazane powyżej są dosyć jednostronne i podane w takiej formie w jakiej sam chce pokazać Tmobile, swoja drogą można by się pokusić o zestawienie powyższych superlatywów prezentowanych przez T-mobile z współczynnikiem osiągniętego przez nich ARPU w analizowanym okresie np. ostatniego kwartału, ilością odchodzących osób z sieci, czy chociażby wartością tego co uzyskano z wciśniętych niepotrzebnych usług bankowych. Wiadomo jednak że nigdy takiego zestawienia sam T-mobile nam nie poda – dlatego warto podchodzić krytycznie do danych udostępnianych przez samego siebie – bo naprawdę można nimi wspaniale żonglować, i pokazać w efekcie zawsze to co się chce pokazać, a PR-owców Tmobile, mimo bezmyślnej strategii sprzedażowej, ma doskonałych, choć jak widać nawet oni nie są w stanie zrobić cudów w zderzeniu z realiami rynku. Dlatego warto zawsze zwrócić uwagę na to czego się nie mówi i nie dopowiada w jakimś raporcie (abstrahując już nawet od T-mobile) niż na to co literalnie w nim jest.

  5. TiMobajl 8 sierpnia 2014 w 07:51- Odpowiedz

    Opowiem wam krótko …

    Miałem abo 156zł taryfa rodzina 110 zmieniona 2 miesiące temu(konsulatant się spuszczał sporo przez telefon i udało się lol ) bla bla darmowe smsy mmsy bez limitu sranie w banie cena miała byc ok 59zł abonament super… teraz przyszło pisemko ,że podnoszą abonament o 5zł ale ….

    wbijam do salonu i miły Pan mnie informuje ,że srednia z ostatnich 3 miesięcy to będzie nowy abonament i ma wynieść ok najniższy 100zł …. hahah taryfa JUMP … to taryfa JUMP to the HELL…. spierd…. z tej sieci ,bo to komedia … na szczęście moge zerwać umowę do nast cyklu , tak więć JUMP to skok w przepaść …. czytajcie uważnie umowy ludzie , bo po 1.09 jak wejdą one w zycie a nie spie…olicie , to się potem po prostu zdziwicie …

    Lepiej zerwac umowe i potem za mieisąc na nowo przyjść lepsza oferta niż stali klienci co 10lat mają numer od ERY ERY 😛

    rzeczniku i pieski z timobile nie brońcie nic tutaj , taki właśnie CHŁYT MAKETINGOWY zapodaliście no to teraz PŁACZIE!!!!!!

    amen.

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.