Różni ludzie, mnogość potrzeb – T-Mobile Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom prawie 16 milionów Klientów. Nadrzędnym celem dla Operatora jest budowanie długofalowych relacji z Klientami w oparciu o zrozumie ich indywidualnych potrzeb oraz dostarczanie najwyższej jakości rozwiązań technologicznych. Dlatego od czerwca T-Mobile wraz z Migam.pl rozpoczyna kolejny projekt z obszaru odpowiedzialnego biznesu (CSR). Operator i start-up podejmują wyzwanie przybliżenia dwóch światów – osób niesłyszących oraz słyszących.

W Polsce problem niedosłuchu dotyczy ponad 2 mln osób, natomiast liczbę osób Głuchych szacuję się na prawie 500 tysięcy. Te liczby pokazują jak ważną kwestią jest budowanie świadomości społecznej z zakresu dysfunkcji słuchu. Pierwszym krokiem jest zrozumienie problemu, a kolejnym dostarczenie innowacyjnych rozwiązań, które będą pomocne w codziennym funkcjonowaniu.

T-Mobile Polska to firma u podstaw której leży stwarzanie jak najlepszych warunków do komunikacji międzyludzyludzkiej, dlatego też rozpoczęliśmy współpracę z Migam.pl. Chcemy pokazać, że innowacyjne rozwiązania są dostępne dla każdego, że mogą one pomagać, wspierać i ułatwiać sprostanie codziennym wzywaniom. Wspólnie z Migam.pl zaczynamy pracę nad zmianą świadomości w podejściu do osób migających oraz we wdrożeniu pomocnych im rozwiązań.” – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska

Pierwszym z etapów współpracy T-Mobile Polska i Migam.pl będzie udział przedstawiciela firmy w roli prelegenta na konferencji – „Zauważ nasze słowa”. Podczas wydarzenia zostaną zaprezentowane wspólne działania w ramach projektu oraz dobre praktyki T-Mobile Polska z zakresu Odpowiedzialnego Biznesu.

Migam.pl zaprezentuje narzędzia do nauki języka migowego oraz komunikacji z osobami z dysfunkcją słuchu. Jednym z nich będzie translator wykorzystujący kamery Kinect oraz sieci neuronowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu system będzie w stanie rozpoznawać gesty języka migowego i zamieniać je na tekst lub mowę, jak również zamieniać język mówiony na język migowy dzięki wykorzystaniu animowanego awatara. Ten innowacyjny translator zostanie następnie udostępniony w wybranych salonach sprzedaży T-Mobile, aby ułatwić komunikację pomiędzy osobą słyszącą – sprzedawcą, a osobą Głuchą – Klientem.

Pracując w Migam codziennie doświadczamy jak może wyglądać współpraca pomiędzy osobami słyszącymi oraz Głuchymi. W pierwszym momencie wydaje się to sporym wyzwaniem, ale po chwili widać jak te dwa światy mogą się wzajemnie uzupełniać. Mamy nadzieję, że we współpracy z T-Mobile uda nam się przełamać wszelkie bariery komunikacyjne – w przenośni oraz dosłownie.” – mówi Przemysław Kuśmierek, Prezes Migam.pl

Kolejną płaszczyzną współpracy będzie przygotowanie strony internetowej Operatora pod użytkowników z dysfunkcją słuchu. Udostępnione zostaną tłumaczenia na język migowy wybranych treści dotyczących działalności T-Mobile Polska.

Warto podkreślić, że współpraca T-Mobile i Migam.pl w przybliżeniu dwóch światów – osób słyszących i Głuchych, to nie tylko innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale również zwykła codzienność – nauka, praca, kultura.

Współpraca ma na celu wyrównanie szans osób z dysfunkcją słuchu na poziomie edukacyjnym oraz zawodowym. T-Mobile zaangażuje się w tworzenie materiałów szkoleniowych tłumaczonych na język migowy dla przyszłych grafików/programistów.

Natomiast w kwestii przybliżenia kultury osobom z dysfunkcją słuchu zostaną przygotowane tłumaczenia na język migowy wybranych filmów z repertuaru festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty.

źródło: T-Mobile

Kan