Już po raz drugi z rzędu Deutsche Telekom, operator sieci T-Mobile szuka innowacyjnych pomysłów biznesowych w ramach międzynarodowego konkursu Telekom Innovation Contest.

Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2013 roku z inicjatywy Telekom Innovation Laboratories w Berlinie, T-Mobile Polska oraz Magyar Telekom z siedzibą na Węgrzech. Do 15 kwietnia już ponad 500 zespołów z 46 krajów zarejestrowało swój udział w tegorocznej edycji konkursu. 326 spośród tych drużyn przedstawiło swoje pomysły w sześciu kategoriach, a członkowie 59 z nich to pracownicy Grupy Deutsche Telekom. Konkurs jest przeznaczony dla start-upów oraz przedsiębiorców z czterech kontynentów. Jury złożone z międzynarodowych menedżerów Deutsche Telekom wyłoni zwycięski zespół podczas Champions Pitch w Krakowie 27 czerwca. Nagrody w konkursie obejmują: inwestycje o wartości do 150 000 euro, uczestnictwo w międzynarodowych programach dla start-upów m.in. hub:raum Kraków – centrum innowacyjności DT, sprzęt, oprogramowanie oraz kontakty z decydentami z Grupy Deutsche Telekom. We wrześniu zwycięska drużyna weźmie udział w berlińskiej imprezie Long Nights of Startups, gdzie będzie mogła zaprezentować swój pomysł.

W ramach tegorocznego konkursu wyjątkową popularnością cieszą się takie kategorie, jak „Produktywność oparta na rozwiązaniach chmurowych” oraz „Media i komunikacja w przyszłości”. 60% wszystkich nadesłanych zgłoszeń złożono właśnie w tych kategoriach. W globalnej klasyfikacji prym wiodą Niemcy, Macedonia, Węgry i Rumunia. Co czwarty projekt to pomysł zgłoszony przez zespoły spoza Europy, na przykład z Kanady, Indonezji, Hongkongu i RPA.

12 zespołów zakwalifikuje się do półfinałów w stolicy Małopolski

Już 27 czerwca w Krakowie podczas imprezy Champions Pitch panel ekspertów wybierze zwycięską drużynę spośród 12 finalistów. Tych zaś wyłoni seria półfinałów odbywających się albo w stolicach krajów partnerskich, takich jak Polska, Węgry, Izrael, Czarnogóra czy Macedonia, albo wirtualnie w maju.

W ramach przygotowań do konkursu wszyscy finaliści wezmą udział w czterodniowym programie szkoleniowym koordynowanym przez hub:raum Kraków, otrzymają porady ekspertów oraz zapoznają się z projektami badawczymi Deutsche Telekom.

źródło: T-Mobile

Kan