T-Mobile Polska na koniec roku 2013 posiadał 15,563 mln aktywnych kart SIM, co oznacza ubytek w skali dwunastu miesięcy o 477 tys. kart, a w ostatnim kwartale 2013 r. o 104 tys. kart – wynika z danych finansowych Deutsche Telekom.
W IV kwartale minionego roku baza Operatora skurczyła się w pre-paidzie o 91 tys. kart SIM, a w post-paidzie 13 tys. T-Mobile Polska po trzech kwartałach 2013 roku obsługiwała bazę 15,667 miliona klientów.
W porównaniu do końca 2012 roku, w segmencie pre-paid T-Mobile stracił 530 tys. kart SIM do 8,514 mln. Natomiast w segmencie post-paid operator wykazał przyrost użytkowników o 53 tys. do 7,049 mln kart SIM.
W 4Q2013 przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,676 miliarda złotych i były wyższe względem trzeciego kwartału o 11 milionów. W całym roku przychody operatora wyniosły 6,648 miliarda złotych i były niższe o 5,3%, co jest rezultatem przeprowadzonej przez regulatora rynku obniżki stawek MTR. Dzięki nowym ofertom Heyah i T-Mobile na Kartę, oraz usługom przygotowanym z partnerami udało się zminimalizować ten spadek i był on najmniejszy spośród trzech największych operatorów infrastrukturalnych.
W 2013 roku EBITDA wyniosła 2,516 miliarda złotych, z czego w ostatnim kwartale 700 milionów złotych. W porównaniu do analogicznego okresu w 2012 roku, marża EBITDA wzrosła o 4,1 punkty procentowe i osiągnęła poziom 41,8%.
Na koniec 4 kwartału 2013 roku liczba klientów obsługiwanych przez T-Mobile wyniosła 15,563 miliona pozostając najwyższą wśród operatorów. W stosunku do roku 2012 liczba abonentów kontraktowych wzrosła o 53 tysiące. W porównaniu z tym samym okresem liczba korzystających z usług przedpłaconych zmniejszyła się o 530 tysięcy, co jest rezultatem zakończenia promocji „rok ważności konta” i sukcesywnemu wyłączaniu nieaktywnych kart SIM.
W tym samym czasie z dedykowanej oferty dostępu do Internetu mobilnego korzystało 1,163 miliona klientów, co oznacza wzrost o blisko 20% względem 2012 roku. Szybko rosnąca liczba klientów to wynik, m.in., zaoferowania szybkiego Internetu na nowych obszarach, trwającej modernizacji sieci oraz projektów optymalizacji sieci we w wszystkich warstwach sieciowych i IT, które wpłynęły na wzrost szybkości Internetu i na jakość świadczonych usług. Na koniec 2013 roku 80% powierzchni i populacji kraju znajdowało się w obszarze, który został zmodernizowany. Łącznie, w zasięgu szybkiego mobilnego Internetu oferowanego przez T-Mobile w technologiach (UMTS 900/2100) jest już blisko 95% populacji kraju.
źródło: T-Mobile Polska
Kan
drożyzna i dłużyzna i nic wiecej – gdyby nie nju mobile to nie byłoby nic ciekawego na rynku
Zastanawia mnie dlaczego w Polsce media stale podkreślają liderów poprzez pryzmat liczby kart sim. Jakie to ma znaczenia tak naprawdę? Od dawna liderem pod względem rentowności jest ten „na 3 miejscu pod względem kart sim” czyli Polkomtel.
Idąc takim rozumowaniem jakby Orange wyprodukował dodatkowe milion kart i je aktywował to stałby się liderem, tylko liderem czego? 😉