T-Mobile siódmy kwartał z rzędu zyskuje klientów w segmencie abonamentowym oraz osiąga zakładane wcześniej wyniki finansowe. Spółka kontynuuje inwestycje w rozbudowę najnowocześniejszej sieci zgodnie z planem. Nowa sieć obejmuje już swoim zasięgiem blisko połowę powierzchni Polski.
Zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami, PTC konsekwentnie zwiększa liczbę klientów abonamentowych siódmy kwartał z rzędu. Od stycznia do marca br. Spółka pozyskała 18 tys. nowych abonentów, a w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego ich liczba wzrosła o 206 tys. Baza wszystkich klientów PTC na koniec marca 2013 roku wyniosła 15 919 tys. w tym 7 014 tys. klientów abonamentowych.

PTC rozwija się zgodnie z założeniami oferując klientom profesjonalną obsługę, doskonałą sieć oraz innowacyjne rozwiązania pod silnym brandem T-Mobile. Dzięki temu od siedmiu kwartałów konsekwentnie zyskuje nowych abonentów. Spółka osiągnęła w pierwszym kwartale 2013 roku przychody na poziomie 1 599 milionów złotych. Niższe o 8,5 procent przychody w stosunku do odpowiedniego okresu ubiegłego roku są w głównej mierze spowodowane obniżeniem stawek MTR.

W pierwszym kwartale 2013 roku PTC osiągnęła EBITDĘ w wysokości 583 milionów złotych, co stanowi wzrost wskaźnika o 8,4% w stosunku do odpowiedniego okresu roku poprzedniego. W analogicznym okresie również marża EBITDA zwiększyła się znacząco i osiągnęła poziom 36,5% w porównaniu z 30,8% w pierwszym kwartale 2012.

PTC konsekwentnie rozbudowuje sieć oraz rozszerza ofertę mobilnego dostępu do Internetu o nowe produkty. Dzięki temu dynamicznie rośnie liczba klientów korzystających z proponowanych przez T-Mobile rozwiązań. Na koniec pierwszego kwartału Spółka obsługiwała 1,019 miliona klientów mobilnego szerokopasmowego dostępu do Internetu. W pierwszym kwartale, w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku, PTC zyskała 242 tysiące nowych klientów mobilnego dostępu do Internetu, co jest wzrostem bazy klientów tych usług rok do roku aż o 31,1%.
PTC realizuje zgodnie z założeniami jeden z najważniejszych projektów dotyczących modernizacji sieci mobilnej w Europie. W pierwszym kwartale 2013 roku w porównaniu z ubiegłym rokiem nakłady inwestycyjne na rozbudowę i modernizację sieci wzrosły ponad dwukrotnie. Dzięki temu sukcesywnie zwiększa się zasięg nowej sieci, która obejmuje już blisko połowę powierzchni Polski. Testy prowadzone na zmodernizowanych obszarach wskazują, że średnie prędkości przesyłania danych wzrosły tam nawet kilkukrotnie, przy jednoczesnym wzroście ilości transmitowanych danych przez użytkowników średnio o 43%.
źródło: T-Mobile
Kan
Całej w3 przybywa, a podobno wszyscy mieli przejść do Play. Podobno najwięcej z T-Mobile. Wyniki warte pochwały, gdy tyle krytyki wywołuje op lata za sprawdzanie kontac
I jak tu wierzyć wszelkim danym o przenoszalności numerów. Ciekawie jak są liczone te karty SIM, bo teraz to już nic nie jest wiarygodne w tym zakresie. Co nie oznacza gratulacji dla t-mobile za wybiki
a ja przy okazji chciałbym przestrzec wszystkich przed T-mobile i doładowaniami na kartę, ostatnio doładowałem 10pl bo dostałem sms-a, że za kilka dni kończy się oferta rok ważności konta po doładowaniu i muszę doładować konto w ciągu 48h. To był praktycznie cały przekaz zawarty w tym sms i nic więcej(widać, że celowo ten sms został tak skonstruowany). OK, doładowałem konto z ich strony www. i po kilku sekundach dostałem 2 sms-y, pierwszy to potwierdzenie doładowania konta a drugi: że pobierają mi zaległą opłatę 3 złote za przedłużenie ważności oferty rok ważności konta po doładowaniu. Sam sobie jestem winny że nie zajrzałem wcześniej na ich stronę bo zanim doładowałbym konto to wcześniej przeniósłbym nr do Play, tam rok ważności konta nie kosztuje nic a Ci mnie oszwabili, oczywiście w ich wcześniejszym smsie nie było nic na temat opłaty 3 pln a ni tego czy jestem zainteresowany przedłużaniem oferty za 3 pln czy nie, po prostu odcięli mi te pieniądze z doładowania i tyle dlatego też mimo, że mam zarejestrowaną kartę dawnej Ery od roku 1998 to jak tylko znajdę wolną chwilę przeniosę się gdzie indziej (do Play albo do Plus)
Oferty na przedłużenie mają całkiem fajne, spora ilość klientów internetu, ale i tak w mojej miejscowości biją wszystkich zasięgiem, wiec i tak zostaje nawet za te 4 grosze za sprawdzenie stanu konta.
Nikt z redakcji Telixu nie dopatrzył się „przekłamania” w interpretacji T-M? Może rok do roku wzrosła im baza kart SIM, ale w ujęciu kwartalnym niestety Spadła (mieli już nawet 16,04 mln) tak więc nie ma trendu wzrostowego, raczej odpływ klientów i deaktywacje kart SIM
Takie „przekłamania” to chyba stały element raportów PTC.
Kilka lat temu czytałem komunikat prasowy PTC jeszcze z czasów Ery. Nagłówek brzmiał w stylu „Ciągły wzrost liczby klientów”. Po wczytaniu się okazało się, że ilość abonamentów trochę wzrosła, ilość pre-paid raz wzrastała raz malała, ale ogólnie tendencja była spadkowa. przychody na poziomie niezmienionym.
Oczywiście były różne, mniejsze lub większe sukcesy, ale co pewien czas pojawiały się raporty, z których wnioski przeczyły danym.
Moim zdaniem, jeżeli chcesz wiarygodny raport finansowy, to nie znajdziesz lepszego i bardziej szczegółowego niż tworzone przez Grupę TP/Orange.
Raporty T-mobile i Play są nic nie warte, zbyt ogólnikowe lub z dużą ilością bełkotu marketingowego.
Takie są uroki statystyk (-: Umiejętne żonglowanie danym nie musi oznaczać ich fałszowania . Jeden operator eksponuje porównania w okresie dla niego najwygodniejszym , drugi z uporem maniaka eksponuje mniej ważny ale medialnie nośny wskaźnik np procent przenoszonych kart . Konkluzja jest jedna – wszyscy operatorzy W4 mają się dobrze . Wbrew bezmyślnym wróżbom żaden z nich nie notuje spektakularnych spadków czy to liczby klientów , czy zysków .
Kwartalnie faktycznie masz racje, ale prepaid będzie spadał i to praktycznie u wszystkich- roczna ważność konta nie jest tak powszechna jak jeszcze w zeszłym roku było. Ale postpaid co ciekawe kolejny raz wzrósł kwartał do kwartału.
Hmm ciekawe te dane…..
Ja swoją drogą przeniosłem od nich trzy numery i jeden na kartę zlikwidowałem całkowicie.
Jacy wszyscy do play? Ja przeniosłem z T-mobile już dwa numery do
Plusa bo tak mi pasowało. Dziwne te statystyki bo ludzie wieją z T-mobile prepaid bo drogo a im przybywa hmnn…. coś nie teges.
Jestem już w t-mobile już od 1997 roku. obecnie posiadam pięć aktywnych kart sim w mojej rodzinie. Jestem zadowolony z usług, zawsze najlepszy sprzęt . nigdy jeszcze nie miałem problemu z czymkolwiek. Profesjonalna obsługa, zawsze pewny zasięg i naprawdę wszystko robią abym tylko nie przechodził do innej sieci i chyba to wychodzi.
Witam,
mamy w firmie ponad 100sim w kiedyś w Erze ale teraz już w T-Mobile od 6lat, były momenty kiedy oferta konkurencji była ciekawsza, ale jak we wszystkim czasami warto poczekać (deklaracja naszego opiekuna), jakieś 3 lata temu podpisaliśmy aneksy do umów i od tamtej pory nikt z konkurencyjny sieci nie przedstawił ciekawszej oferty, przypominam że to było 3lata temu!!!
W swojej historii miałem okazję być przedstawicielem handlowym Plusa (G300 dla tych którzy wiedzą o co chodzi) i daleko tej sieci do elastyczności jaką miała Era i w tej chwili ma T-Mobile.
Jesteśmy firmą transportową i gro rachunków przypada na Roaming, a w tej kwestii T-Mobile już od dawna jest bezapelacyjnie bezkonkurencyjna siecią.
ps. podstawa to dobry opiekun.