Wzrost liczby użytkowników mobilnych usług szerokopasmowych w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat rzucił wyzwanie operatorom, którzy muszą stale wprowadzać nowe oferty i usługi, aby sprostać wymaganiom abonentów. Zwiększona liczba użytkowników wymaga również dostosowania procesów operacyjnych i biznesowych do zmian w obrębie biznesu i technologii.

Ericsson i T-Mobile podpisały trzyletni kontrakt na rozwój aplikacji i utrzymanie systemu billingowego w Polsce. aplikacja pozwoli T-Mobile dostosować się do zmiany w obrębie biznesu, technologii i wymagań operatorskich, a także zapewni rozwiązania do zarządzania cyklem eksploatacji.

T-Mobile w Polsce wybrał poprzednio system rozliczeniowy Ericsson BSC IX, który jest teraz uzupełniony przez rozwiązanie umożliwiające efektywny kosztowo rozwój i utrzymanie niezbędnych aplikacji biznesowych.

Anders Runevad, szef regionu Europy Zachodniej i Środkowej w firmie Ericsson, mówi: „Ericsson współpracował w Polsce wcześniej z PTC, a obecnie z T-Mobile przez 18 lat i cieszymy się z połączenia sił również w domenie BSS. System bilingowy T-Mobile jest w sercu relacji z abonentami i dzięki naszym możliwościom w zakresie usług i oprogramowania będziemy teraz na bieżąco dbać o utrzymanie i rozwój tego systemu i aplikacji.”

źródło: Ericsson

Kan