Jesteś tutaj:-, Rynek, T-Mobile-T-Mobile na CeBIT: LTE z T-Mobile, Orange i Play oraz szereg nowych usług

T-Mobile na CeBIT: LTE z T-Mobile, Orange i Play oraz szereg nowych usług

Cloud computing, sprzedaż usług dla firm, telemedycyna i telemonitoring oraz jakość – to obszary, w których chce zaistnieć PTC, operator sieci T-Mobile. W Hanowerze Miroslav Rakowski, prezes operatora przedstawił nową strategię spółki.


T-Mobile Polska chce skoncentrować się na 3 kwestiach: rozwoju infrastruktury technologicznej, dalszej budowie silnej marki oraz poprawie jakości obsługi klienta:

    Technologia – 40% Polski pokryte zmodernizowaną siecią oferującą najwyższą jakość. T-Mobile nadal rozważa współdzielenie posiadanych pasm przez Orange, T-Mobile i Play lub współpraca w zakresie umowy o roaming krajowy pomiędzy operatorami. – Wzieliśmy częstotliwości 1800 MHz aby budować sieć LTE, w której pierwsze usługi pojawią się jeszcze w tym roku. Nasza sieć jest gotowa do prostej i szybkiej rozbudowy do LTE – powiedział Prezes T-Mobile Polska.

    W trakcie targów CeBIT Deutsche Telekom podkreslal wartość Brand-u – nasza marka to marka najwyższej jakości i nowoczesna. Marka, której można zaufać – mówili przedstawiciele Operatora. Najważniejsze są 3 aspekty marki: prostota, kompetencja i innowacje.

    PTC stawia też na Klienta – będziemy budowali nowy system obsługi klienta, który ms zapewnić jak najlepszą jakość obsługi – podkreśał Miroslav Rakowski

Ważnym elementem dla osiągnięcia sukcesu dla nowej strategii spółki, w każdym z pięciu obszarów, jest współpraca z dużymi partnerami.

    Klient biznesowy otrzyma kompleksową ofertę z zakresu ICT – od połączenia do usług w chmurze. Pierwsze rozwiązania dla biznesu pojawią się w kwietniu. – W kwietniu uruchomimy usługę „w chmurze”. Klient biznesowy otrzyma kompleksową ofertę z zakresu ICT, w ramach której skupiamy się na technologiach komunikacyjnych. W tym roku ta usługa da nam kilkadziesiąt mln zł przychodów. Posiadamy jedno z najbezpieczniejszych centrów danych w Europie klasy Tear-4. Centra będą zlokalizowane w Polsce – mówi Miroslav Rakowski. W ofercie cloudu T-Mobile będzie stawiać na największe bezpieczeństwo danych.

    Moving objects – monitoringu obiektów w ruchu (korzystają z tych usług np. firmy spedytorskie), to kolejna sfera usług, w które chce inwestować T-Mobile. chce też podpisać umowę z partnerem w sprawie smart gridu, który umożliwi ofertę usług inteligentnego domu. W krótce PTC pokaże partnera w tym zakresie.

    Usługi finansowe – kolejny etap po wprowadzonych w zeszłym roku płatnościach zbliżeniowych NFC. Podczas targów CeBIT prezes Rakowski potwierdził, że operator będzie rozwijał usługi bankowe, na szczegóły należy poczekać do połowy roku. Partnera spółki w tym zakresie także nie ujawniono.


    We współpracy z dużymi partnerami T-Mobile zamierza rozpocząć intensywną promocję oferty „Smart Home”, czyli usługi smart grid -i (efektywnego zarządzania siecią energetyczną) oraz tzw. systemu smart metering – inteligentne opomiarowania liczników. Strategia DT odnośnie smart Grid została zaprezentowana przez Den Michela VP International Business Development Energy. DT chce zaistnieć na rynku energetycznym. Widać tu takie procesy, jak postępująca deregulacja rynku. Pozycjonujemy siebie jako partner ICT oferujący usługi najwyższej jakości. – Pracujemy z dużymi koncernami i firmami zarządzającymi nieruchomościami. Współpracujemy z IBM. Zbieramy dane dot. zużycia energii: prądu, wody i gazu. Potem je przetwarzamy Chcemy oddzielić mierniki od urządzenia komunikacyjnego, które przesyła dane tak, żeby zachować jak najniższy koszt urządzeń.
    Rozwiązania pozwalają zaoszczędzić do 35% kosztów
    powiedział.

    HealthCare – telemedycyna i telemonitoring a jednym z pierwszych obszarów będzie kardiologia – to również obszar, na którym T-Mobile Polska planuje rozwinąć skrzydła.

Współprace globalne:

    Telefon Firefox OS – pierwszy system operacyjny zintegrowany z billingiem. Prace przy aplikacjach już trwają.

Jak mówił Mirosław Rakowski największe przychody Operator ma z usług głosowych w post-paid i usług dla biznesu. Pre-paid daje ok 20% przychodu. Oferty nielimitowanego internetu raczej nie zostaną wprowadzone – bo są zbyt niebezpieczne dla operatorów – powiedział.

źródło: wł.

Kan



Autor |2013-03-07T07:56:48+02:007 marca 2013 07:56|Kategorie: Newsy, Rynek, T-Mobile|Tagi: , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. Lui 8 marca 2013 w 19:00 - Odpowiedz

    T-Mobile to teraz technologiczne dno. Była Era, była jakość. A teraz każa sobie płacic nawet za sprawdzenie stanu konta w tak, tak-u, coraz czesciej zrywa polaczenia. 3G to porażka, nawet Plus sie poprawił ( LTE w Wiśle śmiga że aż miło) Zostało mi 3 mies. w tej ” porażce GSM ” i po 10 latach uciekam z tego bajzlu.

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.