PTC, operator sieci T-Mobile uruchomiła usługę głosowej weryfikacji użytkownika na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej.
Wdrożenie zostało przeprowadzone przez Algotech – polskiego partnera firmy Nuance Communications. Zastosowane rozwiązanie Nuance Vocal Password pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji. Zaletą systemu jest to, że nie ma konieczności zadawania już szeregu pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie procedur bezpieczeństwa i wymagających kontaktu z „żywym” konsultantem. Całodobowa dostępność usługi ułatwi codzienną pracę pracownikom biur i sklepów T-Mobile.
„Traktujemy uruchomienie tej usługi jako okazję do 'oswojenia się’ z biometrią głosową, gdyż jej zastosowanie daje możliwości wykorzystania ogromnego potencjału technologii głosowych. Dziś można u nas bezpiecznie odzyskać hasło używając jedynie samego głosu, ale myślę że w temacie biometrii dopiero 'powiedzieliśmy pierwsze i nie ostatnie słowo’. Rozważamy udostępnienie w przyszłości naszym klientom podobnych usług pozwalających na bezpieczną i wygodną weryfikację głosem” – mówi Maciej Zawada, Dyrektor Biura Rozwoju Platform i Systemów PTC.
Operacja jest dokonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a czas procedury resetu hasła skrócił się do ok. 20 sekund. Oszczędza to czas nie tylko użytkowników, ale także pracowników wsparcia informatycznego firmy.
Biometria głosowa jest jedną z najbezpieczniejszych i najłatwiejszych w masowych zastosowaniach metodą identyfikacji i uwierzytelniania użytkowników. Biorąc pod uwagę powszechne użycie telefonów za pośrednictwem których użytkownik może skorzystać z systemu, praktycznie nie istnieje potrzeba inwestycji w dodatkowy specjalistyczny sprzęt, a użytkownik zyskuje wygodę korzystania z własnego głosu jako zabezpieczenia.
źródło: Nuance
Kan
Interesujące i mniej czasu trzeba będzie poświęcić na weryfikację danych, ułatwi też to nasze życie pod względem tego, że nie trzeba będzie pamiętać wszystkich haseł, loginów itp. duży plus
glos jako dodatkowe zabezpieczenie zawsze sie przyda bo na chwile obecna same hasla nie stanowia wystarczajacej formy ochrony interesow klientow. Zobaczymy jak dalej projekt bedzie sie rozwijal ja tam trzymam kciuki.
Zgadniecie loginu i hasła samo w sobie jest już niemałym wyzwaniem, a żeby jeszcze głos podrobić ? i to polski ? toż to już sztuka 🙂 te nasze kochane „ą ć ż sz”. Polska język, trudna język 🙂
To T-mobile zasypuje nas jakimiś drugorzędnymi bzdurami a lepiej by było jakby zajęli się ofertami np w abonamencie czy na kartę , ponieważ jak na razie to dno .
A czego szukasz dokładnie? Na kartę zmieniło się sporo od samych pakietow, po nowe uslugi takie jak miedzy nami, do tego doszly podwoje doladowania czesciej niz jak to bylo w dawnej erze, moze to ze mna cos nie tak, ale mi w zupelnosci to wystarcza zwlaszcza z roczna waznoscia konta.
Sposób identyfikacji jest bardzo dobry i bezpieczne ale jednak nie pozbawiony wad. Mam nadzieje, że wzięli pod uwagę tymczasowe zmiany głosu np. podczas chrypki, zapalenia krtani czy grypy.
Pewno wzięli to też pod uwagę i pewnie zostawią też standardową weryfikacje, tylko że ją pewno jako pomocniczą.
Właśnie pozbawiony wad i błędów taki system może być dopiero sprawny i stosowany. Tak poważne rzeczy jak odzyskiwanie haseł powinno być dostatecznie dopracowane. Podoba mi się jednak kolejny fajny pomysł ze strony T-Mobile. Ich ingerencja w rozwój technologiczny wyprowadza nas na dobrą drogę do awansu i bycia na czasie w technologii.