Prezentujemy na żywo relacje naszego redaktora na konferencji prasowej Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era związanej z rebrandingiem.

„Stało się” – powiedział Zbigniew Lazar – rzecznik prasowy Ery.


Trochę historii: Era przypomniała kilka wydarzeń ze swojej przeszłości. Era powstała pod koniec grudnia 1995 roku. W czerwcu 1996 zaprezentowana logo oraz nazwę sieci – Era GSM. Testowe uruchomienie połączeń nastąpiło w Warszawie i Poznaniu. We wrześniu 1996 ruszyła oficjalnie sieć telefonii komórkowej Era. W 1998 powstał Tak Tak. W kwietniu 1999 Era ma już milion abonentów. We wrześniu pierwszy pokaz UMTS. W 2004 rusza Heyah. W marcu 2006 pierwszy pokaz HSDPA. W 2009 Era uruchamia pierwszą sieć HSPA+. W styczniu 2011 DT uzyskuje 100% udziałów – więcej na Dziś kończy się 15-letnia historia marki Era


Na spotkaniu z prasą obecni są prezes Ery oraz Roland Mahler z T-Mobile. Roland Mahler odpowiedzialny w DT za rynki europejskie powiedział, że Deutsche Telekom gorąco wita PTC w swoim gronie. PTC jest bardzo ważna dla DT -jest największym źródłem przychodów dla DT po rynku niemieckim a ze swoimi 14 mln klientów pełni kluczową rolę na polskim rynku. PTC stara się zawsze być na przedzie jeśli chodzi o wprowadzanie nowych technologii –np. HSPA+ 21 i 42. Spółka jest zyskowna i przynosi zyski większe niż średnia innych operatorów należących do DT.

Roland Mahler z Ery przedstawił także kilka kluczowych faktów o spółce DT. DT ma obecnie ponad 200 tys. pracowników. Jest bardzo silna na rynkach europejskich. Aktywa DT zgrupowane są w klastrach: zintegrowani liderzy – spółki oferujące usługi stacjonarne, komórkowe a także dostęp do telewizji. Drugą grupą są liderzy mobilni tacy jak Era – oferujący usługi komórko wena swoich rynkach.


Mirosław Rakowski – prezes Ery zapowiedział wprowadzenie nowych ofert i zapowiedział rebranding marki Era na T-Mobile na 5 czerwca tego roku. Nowe hasło Ery to „Chwile które łączą” co jest odpowiednikiem globalnego hasła „Life is for sharing”.

Dlaczego zmieniamy nazwę na T-mobile ? Prosta odpowiedz – w zeszłym roku brand Deutsche-Telekom uplasował się w rankingu najlepszych Brandów świata na 19 miejscu (wśród takich marek jak np. Apple). Wprowadzamy też nowy wizerunek firmy które komunikowany będzie poprzez takie hasła jak Innowacje, Prostota i Kompetencje – powiedział Mirosław Rakowski.


Jakie to będą innowacje ? Roaming w cenach jak w kraju, najtańsza transmisja danych w roamingu i nielimitowane połączenia w sieci T-mobile w Polsce i wszędzie na świecie.


Ceny oferty rozmów w roamingu jeszcze nie podano lecz wiadomo że będzie to oferta pakietowa ważna na określoną liczbę dni. Roaming danych będzie dostosowany do potrzeb klientów korzystających z danych w telefonie lub np. laptopie. Pakiety od 4MB do 1GB – dzienne i tygodniowe. Usługa będzie konfigurowalna w przeglądarce internetowej gdzie użytkownik podróżujący za granicę będzie mógł wybrać dla siebie pasujący pakiet. Po wykorzystaniu 80% użytkownik powraca z powrotem na stronę konfiguracji, gdzie może ponownie zakupić pakiet. Pod wykorzystaniu 100% transmisja nie jest przerywana lecz zwalniania do prędkości EDGE. Jeśli klient nie wybierze nowego pakietu to transmisja zostanie przerwana. Trzecia oferta to nielimitowane połączenia w sieci T-Mobile w Polsce i zagranicą. Dotyczy to krajów takich jak USA, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja.


Nowa oferta abonamentowa będzie całkowicie inna i będzie bardzo prosta. Ceny usług pojawią się tuż przed wprowadzeniem. Dotychczasowi klienci Ery będą mogli zmienić ofertę na nowe taryfy T-Mobile.


Oferty rozmów dostępne będą także w Tak-Taku oraz MIX. Era Tak Tak zostaje z nową taryfą – Zawsze Blisko x zł do 200 tys. minut na określony czas dla rozmów wewnątrzsieciowych.

Wraz z wprowadzeniem nowej marki zmieni się cała komunikacja oraz sklepy operatora.W ciągu 2 tygodni 330 sklepów dostanie nowy wystrój i będą miały znak T-Mobile.

Pytania i odpowiedzi:

Jakie efekty Era chce osiągnąć po wprowadzeniu nowej marki ?
Na to pytanie prezes Ery odpowiedział, że spodziewa się wzrostu liczby abonentów usług transmisji danych. Zysk powinien pozostać na poziomie z zeszłego roku, nawet uwzględniając wydatki na rebranding, które mogą dojść do 100 mln zł. Dochody PTC też nie powinny się zmienić więcej niż 0-2% w dół.

Co stanie się z usługą i marką Heyah ?
Heyah jest wg. Prezesa Ery i będzie dalej rozwijana. – Heyah jeszcze pokaże swoją łapę – dodał prezes.

źródło: wl.