Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat opublikowała wyniki za II kwartał i pierwsze półrocze br. W wyniku konsekwentnej realizacji strategii odnotowała w II kwartale istotny wzrost liczby użytkowników programu smartDOM i usługi mobilnego dostępu do Internetu oraz świetne wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej. Realizacja powyższych celów operacyjnych przyniosła efekt w postaci solidnych wyników finansowych.
Grupa Cyfrowy Polsat w II kwartale 2015 r.

  • Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód (RGU) wyniosła 16,3 mln, z czego:
    • 76% (12,4 mln) to usługi świadczone w modelu kontraktowym, co gwarantuje wyższą stabilność przychodów w przyszłości oraz wyższą lojalność klientów.
  • Stabilny wzrost nasycenia bazy klientów kontraktowych usługami zintegrowanymi w ramach programu smartDOM:
    • 791 tys. klientów programu,
    • 2,41 mln aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów.
  • 6 mln klientów kontraktowych:
    • liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła r/r o ok. 3% do 12,4 mln,
    • ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r o 2% do 87 zł,
    • wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) wzrósł r/r o 7% do 2,07,
  • Dynamicznie rosnąca baza użytkowników Internetu mobilnego, dzięki regularnemu wzrostowi zasięgu Internetu LTE oraz sukcesowi oferty usług zintegrowanych smartDOM – wzrost liczby usług w modelu kontraktowym o 32% r/r do blisko 1,5 mln oraz wzrost łącznej liczby usług dostępu do mobilnego Internetu do 1,7 mln.
  • Kanał główny Polsat, kanały tematyczne Grupy oraz cała Grupa Polsat były liderami oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w II kwartale br., jak i w pierwszym półroczu z wynikami odpowiednio: 13,4%, 11,3% i 24,7% w II kwartale oraz 13,4%, 10,9% i 24,3% w pierwszym półroczu.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu i w II kwartale, i w pierwszym półroczu br. rosły znacznie szybciej niż rynek – w tempie odpowiednio 5,5% i 5,9% vs. 3% i 3,3% wzrostu rynku – i wyniosły odpowiednio 282 mln zł i 503 mln zł. Udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 25,4% w II kwartale i 25,3% w pierwszym półroczu.
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła około 4,6 mln.
  • Bardzo dobre wyniki finansowe:
    • przychody: 2,469 mld zł,
    • EBITDA: przepływy977 mln zł,
    • <>marża EBITDA: 39,6%,

      ,ul>

    • wolne pieniężne za 12 ostatnich miesięcy po spłacie odsetek od kredytów i obligacji: 1,491 mld zł,
  • dług netto/EBITDA: 3,0x.
  • 29 lipca br. Grupa dokonała przedterminowej spłaty części kredytu terminowego spółki Cyfrowy Polsat w wysokości 1 mld zł.
  • 21 lipca br. Cyfrowy Polsat wyemitował 1 000 000 niezabezpieczonych obligacji korporacyjnych o wartości 1 mld zł, których oprocentowanie wynosi WIBOR 6M + 250 bps. Obligacje są notowane w alternatywnym systemie obrotu na rynku Catalyst.
  • Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat kontynuowała rozmowy z bankami na temat refinansowania obecnego zadłużenia Grupy, celem uproszczenia jego struktury oraz dalszej optymalizacji warunków i obniżenia kosztów jego obsługi.
  • 13 kwietnia br. Grupa dokonała dodatkowej spłaty części kredytu terminowego spółki Polkomtel w wysokości 600 mln zł.
  • Do Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat, w wyniku podpisanych 1 kwietnia br. umów zakupu, zgodnie z realizowaną strategią rozwoju Grupy w obszarze nowych technologii, dołączyły spółki Teleaudio Dwa, lider usług Premium Rate, oraz InterPhone Service, producent nowoczesnego sprzętu telekomunikacyjnego i elektronicznego powszechnego użytku.

W drugim kwartale konsekwentnie kontynuowaliśmy realizację strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych, dzięki czemu nasz program łączenia usług smartDOM liczy już blisko 800 tys. użytkowników. Zgodnie z naszymi założeniami ma to bardzo pozytywny wpływ na wzrost wskaźnika nasycenia usługami, średniego przychodu od klienta oraz lojalności abonentów i ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług. Nie bez znaczenia dla wyników całej Grupy pozostaje szybki rozwój segmentu Internetu mobilnego, którego pozostajemy liderem z liczbą ok. 1,7 mln użytkowników. Bardzo się cieszymy, że w technologii LTE800 działa już ponad 2300 stacji bazowych, dzięki czemu nasi klienci mogą korzystać z największej krajowej sieci LTE – podsumowuje Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Dyrektor Generalny, Polkomtel Sp. z o.o.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

Dzięki relatywnie stabilnej bazie klientów kontraktowych oraz wzrostowi jej nasycenia usługami kontraktowymi mogliśmy zaobserwować wyraźny wzrost średniego przychodu od klienta. Na kondycję ARPU pozytywnie wpływa także wzrost konsumpcji danych przez użytkowników smartfonów. Cały czas widzimy duży potencjał w sprzedaży usług mobilnego dostępu do Internetu, w szczególności w ramach pakietów usług zintegrowanych, czyli programu smartDOM – podsumowuje Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o. i Wiceprezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.

W II kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat:

  • Posiadała 6 mln klientów kontraktowych:
    • liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła r/r o ok. 3% do 12,4 mln, z czego 6,5 mln stanowiły usługi telefoniczne, 4,4 mln usługi telewizyjne, a 1,5 mln usługi internetowe,
    • ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r o 2% do 87 zł,
    • systematycznie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) wzrósł r/r o 7% do 2,07,
    • wskaźnik churn wyniósł 10,1%.
  • Baza aktywnych usług przedpłaconych wyniosła 4 mln, z czego:
    • 3,7 mln usług telefonicznych,
    • 0,05 mln usług telewizyjnych,
    • 0,2 mln usług internetowych,
    • ARPU na usługę przedpłaconą wzrosło r/r o 2,6% do 18,3 zł.
  • 4,9 mln kart SIM aktywnie korzystało z transmisji danych, co oznacza wzrost o 23% w stosunku do analogicznego okresu 2014 r.:
    • smartfony stanowiły w II kwartale br. ok. 90% całkowitej sprzedaży telefonów.

Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za II kwartał 2015 r., w artykule: Cyfrowy Polsat: Plus ma 11,9 mln kart SIM

źródło: Cyfrowy Polsat

Kan