Operator sieci Plus coraz chętniej korzysta z nowych sposobów komunikacji z klientami. Po zabawie przeprowadzonej za pomocą aplikacji Hyperlapse, teraz wciągnął w grywalizację użytkowników Snapchata. Właśnie tą metodą przeprowadzono kampanię Plusha, która zgromadziła 2005 obserwujących ją osób cały czas podtrzymujących kontakt z Plushakiem.


Snapchat to stosunkowo nowa aplikacja do wysyłania wiadomości ulegających po 10 sekundach autodestrukcji. Chętnie jest wykorzystywana przez młodych ludzi, poniżej 25 roku życia. Do tej pory nie była jeszcze używana w komunikacji przez żadną polskiego operatora telekomunikacyjnego. Jako pierwszy zrobił to Plus, który dla swojej nowej specjalnej marki dla młodych Plush, zachęcał jej fanów do przyłączenia się do grywalizacji i zorganizował dla nich kampanię opierającą się na idei podchodów.


W sześciu miastach: Tarnowie, Zielonej Górze, Katowicach, Gdańsku, Białymstoku oraz Warszawie, rozlokowano prezenty dla fanów Plusha. Odnalezienie ich było możliwe jedynie dzięki śledzeniu jego profilu Plusha na Snapchacie, gdzie codziennie publikowano graficzne wiadomości pozwalające odnalezienie miejsc ukrycia „plushowych” skarbów (dwa startery, doładowanie i smycz Plusha oraz vouchery do kina i do Telepizzy). Aktywacja fanów w snapchatowej akcji była możliwa dzięki wsparciu na innych portalach społecznościowych – na fanpagach Plusa, LTE, Muzodajni, Ipla, a także na Google+ marki Plus. Dzięki grywalizacji Plush stał się pierwszą polską marką na Snapchatcie, która zgromadziła aż 2005 obserwujących. Nawiązano też unikalne relacje z fanami i już po zakończeniu zabawy marka otrzymuje snapy z dedykacją dla Plushaka.


W tym tygodniu trwają kolejne podchody z Plushem na Snapchacie, a wziąć w nich udział mogą fani marki mieszkający w Wałbrzychu, Tarnowskich Górach, Nysie, Olsztynie, Słupsku i Ełku.

To nie pierwsze raz kiedy Polkomtel sięga po nowe kanały komunikacji. Działo się tak już przy okazji kampanii #mojadroga, która polegała na nakręceniu przy użyciu aplikacji Hyperlapse filmu i umieszczeniu go na Instagramie, oznaczając wcześniej stosownym hashtagiem. Był to pierwszy tego typu konkurs przeprowadzony przez polską markę telekomunikacyjną. Nagrodą główną był w nim tablet iPad Air, a dodatkowo można było wygrać gadżety Plusa.

Materiały filmowe z kampanii z użyciem aplikacji Hyperlapse można znaleźć na: http://bit.ly/plusmojadroga, a materiały z poprzedniej akcji z wykorzystaniem Snapchat są na: http://bit.ly/plushukiwania.

Za realizację działań Polkomtela w obszarze social mediów odpowiedzialna jest agencja faceADDICTED.

źródło: Plus

Kan