Wyniki operacyjne i finansowe Polkomtelu

Na trudnym rynku telekomunikacyjnym Plus utrzymuje bazę klientów na relatywnie stabilnym poziomie i pozostaje liderem rentowności. Dzięki rosnącej jakości i dostępności usług Internetu mobilnego, w tym najnowocześniejszej i najszybszej technologii LTE, rośnie sprzedaż smartfonów oraz liczba użytkowników usług transmisji danych, co przekłada się na coraz wyższy strumień przychodów z tego segmentu rynku, który zyskuje coraz większe znaczenie w naszej działalności. Wierzę, że dołączenie naszej firmy do Grupy Polsat oraz nowe produkty oferowane przez Plusa wraz z Cyfrowym Polsatem przyczynią się do wzrostu przychodu od jednego klienta oraz satysfakcji użytkowników z naszych usług – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Polkomtel.

Wyniki operacyjne Plusa:

  • Łączna baza klientów sieci Plus wyniosła na koniec I kw. br. 13,9 mln, z czego 7,4 mln to klienci kontraktowi (w tym 774 tys. klientów Internetu mobilnego) oraz 6,5 mln – klienci pre-paid;
  • Liczba aktywnych użytkowników usługi transmisji danych wzrosła do 3,5 mln;
  • ARPU klienta kontraktowego wynosi 50,7 zł, klienta pre-paid – 11,1 zł, a średnie – 32 zł;
  • ARPU detaliczne z usługi transmisji danych wynosi: 9,3 zł dla klienta kontraktowego oraz 1,1 zł dla klienta pre-paid;
  • Smartfony stanowiły 77% sprzedaży detalicznej aparatów telefonicznych.

Wiceprezes Polkomtela Dominik Libicki wskazał, że baza abonentów kontraktowych wyniosła na koniec I kw. 7,36 mln, wobec 7,40 mln na koniec 2013 r., co jest związane z odejściem „zeromarżowych” klientów biznesowych.

Z kolei obniżenie bazy klientów pre-paid do 6,53 mln osób na koniec I kw. z 6,73 mln na koniec 2013 r. wynika z czyszczenia tej z „martwych dusz”.

Uważam, że wszyscy operatorzy powinni pokazać liczbę aktywnych kart pre-paid. Mamy takie dane i nie wykluczone, że zdecydujemy się je publikować” – powiedział Libicki podczas konferencji prasowej.

Wyniki finansowe Metelem (w tym Polkomtelu)

w mln PLN

I kw. 2014

zmiana r/r

Przychody(1)

1.603

-4%


Sprzedaż detaliczna

1.311

-4%


Interconnect i sprzedaż hurtowa

292

-6%

Koszty(2)

874

-9%

EBITDA(3)

729

2%

Marża EBITDA

45,5%

2,8 p.p.

EBIT

290

3%

Zysk netto

15

n/a

(1) Przychody ze sprzedaży (nie zawierają „Pozostałych przychodów operacyjnych”)

(2) Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji, zawierają wynik netto pozostałych przychodów/kosztów operacyjnych

(3) EBITDA definiujemy wynik netto przed obciążeniami podatkowymi, kosztami finansowymi, przychodami finansowymi, udziałami w zysku jednostek stowarzyszonych, zyskiem z wyłączenia inwestycji w jednostkach stowarzyszonych, amortyzacją, jak również stratami i zyskami z trwałej utraty wartości oraz kosztami likwidacji rzeczowych
środków trwałych

Wspólny projekt sprzedaży usług oraz program lojalnościowy Plusa i Cyfrowego Polsatu

Wprowadzony 18 lutego br. program smartDOM pozwala na korzystne łączenie nowoczesnych usług Plusa, Cyfrowego Polsatu i Plus Banku i dzięki temu oszczędzanie na rachunkach.

Zasady programu smartDOM:

  •  Przedłużając umowę na jedną z dwóch posiadanych usług, dokupując drugą usługę lub wybierając jednocześnie dwie usługi Cyfrowego Polsatu lub Plusa, klient otrzymuje 10 zł rabatu miesięcznie, czyli 240 zł łącznej zniżki w trakcie umowy. Usługi można dodawać do produktów Plusa (telefon, Internet LTE) lub Cyfrowego Polsatu (telewizję satelitarną, Internet LTE) z abonamentem w wysokości minimum 39,90 zł. Można je również dowolnie łączyć – telewizję z telefonem, telefon z Internetem, Internet z telewizją albo wszystkie trzy – ważny jest jedynie poziom abonamentu dodawanych usług – co najmniej 39,90 zł w przypadku Internetu LTE i telefonu oraz 59,90 zł w przypadku telewizji satelitarnej. Jednocześnie można połączyć nawet 9 usług: maksymalnie 3xtelefon, 3xInternet i 3xtelewizję i dzięki temu zaoszczędzić aż 80 zł/mies.! Program smartDOM sieci Plus i Cyfrowego Polsatu, to 240 zł oszczędności w trakcie trwania 24-miesięcznej umowy, w przypadku korzystania z dwóch usług. Posiadanie klasycznego zestawu usług: telewizja, Internet, telefon, to już 480 zł oszczędności w ciągu dwóch lat.
  •  Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu korzystający z Konta Plus w Plus Banku za każde 500 zł wydane kartą debetową lub kredytową oraz naklejką MasterCard PayPass mogą dodatkowo: obniżyć abonament wybranej usługi o 5% lub zyskać 5% do wartości doładowania dla telefonu Plus Mix lub Plus na Kartę. Posiadacze Konta Plus otrzymają dodatkowo w Plus Banku nowoczesną bankowość mobilną, która oferuje: dostęp do usług przez Internet, telefon i SMS, darmowe wypłaty z największej sieci bankomatów w kraju – „Euronet”, aplikację mobilną plusbank24, dostęp do kredytu w koncie, który przez pierwsze 30 dni jest całkowicie bezpłatny.
    <
  • Możliwość zakupu energii elektrycznej – specjalne stawki dla osób korzystających z innych usług Plusa i Cyfrowego Polsatu, dzięki czemu można mieć nawet 240 zł oszczędności! Prąd od Plusa to bardzo atrakcyjna opłata za kWh, prosty i przejrzysty rachunek oraz minimum formalności. Usługa dostępna jest w całkowicie nowym na polskim rynku abonamentowym modelu sprzedaży, w którym klient wybiera odpowiadający mu abonament z pakietem energii i płaci za tyle, ile jej zużył.

13 maja br. Plus i Cyfrowy Polsat wprowadzili w ramach programu smartDOM wyjątkową ofertę dla obecnych klientów – „Drugi produkt za połówkę, trzeci za złotówkę”. Nowa promocja oparta jest o bardzo prosty i elastyczny mechanizm – wystarczy posiadać jedną usługę z abonamentem w wysokości minimum 49,90 zł i dokupić dwie kolejne o wartości minimum 49,90 zł, aby zyskać atrakcyjne rabaty na cały okres trwania umowy: drugą usługę za 24,95 zł, a trzecią za 1 zł. Nie ma znaczenia, którą z 3 podstawowych usług operatorów – telewizję, Internet czy telefon – aktualnie posiada klient i w jakiej kolejności dokupuje usługi. Już za ok. 76 zł/mies. może mieć zestaw z telewizją HD, Internetem LTE oraz nielimitowanymi rozmowami i SMS-ami. Jeżeli jako 3 produkt klient wybierze usługę o wartości większej niż 49,90 zł, to miesięczna opłatą za nią będzie niższa o 48,90 zł.

Także 13 maja br. ruszył nowy program lojalnościowy Plusa, Cyfrowego Polsatu i Plus Banku – Paszport Korzyści, dzięki któremu zyskać można nie tylko atrakcyjne promocje i oszczędności u organizatorów oraz korzystne rabaty u Partnerów, ale również bilety na Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn i koncerty, zaproszenia do ulubionych programów telewizyjnych z anteny Telewizji Polsat, a nawet… rolę w serialu! Patronem medialnym programu jest Telewizja Polsat.

Mimo że Polkomtel formalnie dołączył do Grupy Polsat 7 maja, to z realizacją naszych planów nie czekaliśmy na zamknięcie transakcji. Nasze firmy współpracują ze sobą już od wielu miesięcy, a pierwszym dużym, wspólnym projektem, który ma się przyczynić do wzrostu przychodu od jednego klienta i realizacji synergii, jest właśnie program smartDOM – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. – Wierzymy także, że nasza druga nowość – unikalny program lojalnościowy Paszport Korzyści – pozytywnie wpłynie na poziom zadowolenia klientów ze współpracy z naszymi firmami, a innych konsumentów przekona, że warto do nas dołączyć.

Grupa Cyfrowy Polsat i Plus prezentują wyniki za pierwszy kwartał – prezentacja: Tutaj

źródło: Plus

Kan