Orange Polska, partner technologiczny Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016, i wbrew przepowiedniom o telekomunikacyjnym armagedonie, w pełni wywiązał się ze swojej roli, dostarczając pielgrzymom i organizatorom usługi telekomunikacyjne najwyższej jakości – pochwalił się Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange Polska, prezentując kolejne dane z obsługi tego wydarzenia.


Orange: #ciekawostka #SDM #krakow2016 – gdy rozpoczynały się msze spadała ilość rozmów, a transfer danych szybował w górę.

– „Przed Światowymi Dniami Młodzieży naliczyliśmy 37 publikacji o możliwych kłopotach z łącznością podczas tego wydarzenia. „Dziennik Polski” pisał „Największym problemem wydaje się jednak brak sprawnego systemu łączności”. Ekspert AGH wieścił w Superstacji kataklizm: „Na połączenia głosowe pełne nie mamy, co liczyć. Prawdopodobnie możliwe będzie wysyłanie SMS-ów, natomiast przekazy multimedialne pełne, już raczej będzie to ciężkie do realizacji.” (…) nie tylko nie było Armagedonu, ale wręcz przeciwnie. Wszystko funkcjonowało bez zarzutu. Wyspy technologiczne oparte na światłowodach, strefy darmowego WiFi, łączność alarmowa, czy zwykły zasięg 4G w Krakowie – podkreśla Wojciech Jabczyński.

Jako przykład podaje wynik badania, który zrobił w piątek speedtestem. Na rynku w towarzystwie tysięcy ludzi test, pokazał dostęp do netu z szybkością ponad 10 Mb/s. – Przy takiej masie pielgrzymów! Dla mnie to oczywiste – kolejny raz Orange Polska udowodnił, że będąc partnerem technologicznym wielkich imprez jak EURO 2012, czy ŚDM dajemy radę i można nam zaufać – z dumą podkreśla, Rzecznik Grupy Orange Polska.

Dodaje też, że sukces ma wiele „ojców” – potrzeba nie tylko doświadczenia, ciężkiej pracy przez wiele miesięcy i zaangażowania ponad 200 osób. Skalę tego wydarzenia trudno porównać z jakimkolwiek innym – mówi.

W trakcie ŚDM w aglomeracji krakowskiej zalogowanych do pomarańczowej sieci było dokładnie 504 145 unikatowych użytkowników, z tego 61 259 telefonów działało w roamingu. W trakcie kulminacyjnego wydarzenia ŚDM, czyli mszy na Brzegach aktywnych było 114 tys. osób w tym 44 tys. w roamingu. Podczas wszystkich dni ŚDM przez naszą sieć przetransferowano 19,9 TB danych, wydzwoniono 7,4 mln minut i wysłano 31,145 mln SMS-ów. Logując się do internetu, pielgrzymi, z całego świata robili to najczęściej poprzez usługi Apple, Facebook, Snapchat, WhatsApp i Google Cloud.

Dla mediów Orange Polska przygotował ponad 500 przyłączy, aby ich relacje trafiły do całego świata. – ŚDM były wielkim, radosnym wydarzeniem religijnym, ale także ogromną promocją Polski wśród młodych ludzi z wielu krajów, którym trudno wyobrazić sobie świat bez smartfona i internetu. Ludziom, którzy w przyszłości wrócą do nas, dzięki dobrym wspomnieniom i emocjom. W tym kontekście cieszę się, że potrafiliśmy im pomóc w dzieleniu się swoimi przeżyciami – konkluduje Wojciech Jabczyński.

źródło: Orange

Kan