Całkowita liczba klientów mobilnych Orange Polska, wzrosła o 4,8% rok-do-roku oraz o 2,3% względem stanu na koniec ubiegłego roku i wynosi 16,264 mln. Liczba klientów post-paid wzrosła o 11,0% r/r do 8,575 mln z 7,727 mln rok wcześniej, a usług pre-paid zmniejszyła się o 1,1% r/r do 7,689 mln z 7,791 mln. Przyrost o +28% rok-do-roku liczby klientów mobilnego Internetu, +113 tys. przyłączeń netto w 3 kw. – podała spółka.
Podsumowanie 1 kw. 2016 roku:
- spadek przychodów w 1 kw. o 4,2% rok-do-roku wobec -5,1% w 4 kw. 2015
- wzrost przychodów z usług mobilnych o 1,7% rok-do-roku, dzięki przychodom ze sprzedaży sprzętu i rosnącej liczbie klientów
- utrzymanie wysokiej dynamiki komercyjnej w większości obszarów:
- przyrost o +11% rok-do-roku liczby mobilnych klientów abonamentowych, +214 tys. przyłączeń netto w 1 kw.
- przyrost o +40% rok-do-roku liczby klientów mobilnego Internetu, +228 tys.
przyłączeń netto w 1 kw. - przyrost o +77% rok-do-roku liczby klientów VHBB, +50 tys. przyłączeń netto w 1 kw. (usługi ADSL pod presją, utrata 65 tys. klientów netto – częściowo w wyniku migracji do usług VHBB i LTE)
- przyrost o +30% rok-do-roku liczby klientów ofert konwergentnych, +38 tys. przyłączeń netto w 1 kw.
- stabilna utrata liczby stacjonarnych łączy głosowych na poziomie 74 tys. (wobec -74 tys. w 4 kw. 2015)
- skorygowana marża EBITDA na poziomie 31,0% (spadek o 1,8 pp rok-do-roku), odzwierciedlająca niższe rok-do-roku wydatki komercyjne i dalsze oszczędności kosztowe; cel całoroczny skorygowanej EBITDA w przedziale 3,15-3,30 mld zł potwierdzony
- nakłady inwestycyjne w wysokości 377 mln zł (wzrost o 17% rok-do-roku), z czego 66 mln zł na rozbudowę sieci światłowodowej
- 818 tys. gospodarstw domowych w zasięgu sieci światłowodowej, z czego 102 tys. podłączono w 1 kw.
- organiczne przepływy pieniężne w wysokości -58 mln zł, pod wpływem płatności za nakłady inwestycyjne zrealizowane w 4 kw. 2015
Kluczowe wskaźniki KPI (w tys.) |
1 kw. 2016 | 1 kw. 2015 | Zmiana |
liczba klientów usług konwergentnych |
766 | 591 | +29,6% |
liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP) |
531 | 441 | +20,4% |
liczba klientów komórkowych | 16262 | 15 518 | +4,8% |
post-paid | 8 575 | 7 727 | +11,0% |
pre-paid | 7 689 | 7 791 | -1,1% |
internet mobilny | 2 229 | 1 590 | +40,2% |
stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny) |
4 12 | 4 435 | -7,1% |
stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny) |
2 079 | 2 198 | -5,4% |
liczba klientów usług TV | 797 | 756 | +5,4% |
Odnosząc się do wyników za 1 kw. 2016 roku, Bruno Duthoit, Prezes Zarządu, stwierdził:
„Zgodnie z niedawno przedstawioną strategią, kontynuowaliśmy w 1 kw. intensywne działania komercyjne, osiągając duże sukcesy, zwłaszcza w usługach komórkowych. Całkowita liczba klientów mobilnych wzrosła w pierwszym kwartale o ponad 2%. Był to kolejny z rzędu okres bardzo dużego wzrostu w segmencie abonamentowym, a jednocześnie ten kwartał przyniósł również dobre wyniki w segmencie usług przedpłaconych. Wynikało to z wprowadzenia nowych, atrakcyjnych dla klientów ofert, wspartych skuteczną komunikacją. Na rynku stacjonarnym, cieszy nas wzrost w usługach szybkiego dostępu do Internetu. W 1 kw. osiągnęliśmy najwyższą w historii liczbę przyłączeń netto w tym obszarze, do czego przyczynił się w szczególności stopniowy przyrost liczby
klientów usług światłowodowych. W pierwszym kwartale objęliśmy zasięgiem sieci FTTH ponad 100 tys. nowych gospodarstw domowych. Potwierdzamy cel całoroczny w tym zakresie na poziomie około 800 tys. gospodarstw domowych.
Mobilna transmisja danych w przeliczeniu na klienta nadal rośnie dwukrotnie (w ujęciu rocznym).
Ponadto, liczba smartfonów w dalszym ciągu zwiększa się o około 20% rocznie. Aby obsłużyć
gwałtownie rosnący ruch, zwiększamy zasięg i pojemność sieci LTE w oparciu o nowo nabyte częstotliwości: pokrycie siecią LTE w procentach ludności Polski osiągnęło poziom blisko 90% na zewnątrz i 70% wewnątrz budynków.
Co do perspektyw drugiego kwartału, sądzimy, że nasze oferty mobilne będą się nadal cieszyć dużą popularnością. Musimy jeszcze bardziej poprawić wyniki w segmencie stacjonarnym, czemu powinny sprzyjać atrakcyjniejsze oferty wsparte działaniami marketingowymi, lokalne podejście oraz rosnące doświadczenie naszych sprzedawców.
To był mój ostatni kwartał w Orange Polska. Z końcem bieżącego miesiąca przekażę obowiązki
Prezesa Zarządu panu Jean-François Fallacher. Pragnę podziękować pracownikom Orange Polska
za ich oddanie dla klientów, a akcjonariuszom za ich zaufanie i wsparcie.”
Orange Polska – wybrane dane finansowe i operacyjne za 1 kw 2016: Tutaj
źródlo: Orange Polska
Kan
Ciekawe ile nr kart sim będą mieli gdy trzeba będzie je rejestrować.. Zresztą nie tylko Orange. Przecież każdy operator ma przynajmniej 1/4 kart prepaid widmo.