Orange Polska polepsza swoją ofertę telewizyjną dla klientów IPTV, co jest krokiem w kierunku spieniężenia inwestycji w FTTH. Oferta telewizyjna dostępna dla naszych klientów stacjonarnego Internetu, korzystających z platformy IPTV będzie oparta na treści agregowanej przez Orange Polska. Agregacja treści oznacza, że Orange Polska kupuje prawa do kanałów telewizyjnych bezpośrednio od nadawców.

Orange – nowa telewizja w pakiecie z szybkim internetem

Ta zmiana w podejściu, od odsprzedaży do samodzielnej agregacji kontentu, umożliwia większą elastyczność w dopasowaniu oferty TV do potrzeb klientów oraz pozwala na rozwój dodatkowych usług, w tym „catch-up TV”, „multiroom” oraz „multiscreen”. W rezultacie Orange Polska poprawia swoją pozycję konkurencyjną w zakresie treści, co jest głównym elementem strategii skoncentrowanej na gospodarstwie domowym oraz pomoże nam spieniężyć planowane w nadchodzących latach inwestycje w technologię światłowodową. Jakość oferty telewizyjnej jest jednym z kluczowych czynników dla polskich gospodarstw domowych przy wyborze operatora usług stacjonarnych. Pakiet kanałów dostępnych w podstawowym abonamencie wzrósł z 61 do 91 (z czego 25 kanałów w jakości HD), dopasowanych do potrzeb wszystkich członków rodziny.

Z perspektywy finansowej powyższa zmiana oznacza, że Orange Polska będzie rozpoznawała całość przychodów z pakietów TV zakupionych przez klientów IPTV oraz będzie uznawała związane z tym koszty kontentu. W modelu odsprzedaży, który istniał do tej pory Orange Polska dzieliła przychody ze sprzedaży pakietów TV (z wyjątkiem pakietu podstawowego). Oczekujemy, że ta zmiana nie tylko polepszy ofertę dla klienta ale również przełoży się na lepszą wartość finansową.

W ciągu najbliższych 3 lat, dzięki zaplanowanym przez Orange Polska inwestycjom 3,5 miliona rodzin znajdzie się w zasięgu Internetu światłowodowego. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli oferować go w pakiecie z nową ofertą telewizyjną, doskonale odpowiadającą na potrzeby wymagających klientów – powiedział Michał Paschalis-Jakubowicz, członek zarządu Orange Polska ds. Marketingu. – Wzbogacając samodzielnie tworzoną ofertę telewizyjną, zyskujemy większą elastyczność zarówno pod względem cenowym jak i doboru programów. Dołożyliśmy starań, żeby nasza nowa propozycja pozytywnie wyróżniła się na rynku; jestem przekonany, że zostanie dobrze przyjęta przez klientów – dodał.

Baza klientów IPTV w Orange Polska na koniec 2015 wyniosła 184 tys. i wzrosła o prawie 30% w ciągu roku.

Równocześnie Orange Polska planuje w dalszym ciągu rozwijać silne partnerstwo z platformą satelitarną nc+ i dosprzedawać pakiety nc+ dla klientów IPTV. Jeśli chodzi o ofertę telewizyjną w technologii DTH, to nie ulega ona zmianie. Nadal będzie oparta na odsprzedaży treści TV platformy satelitarnej nc+ a przychody będą dzielone.

źródło: Orange

Kan