160 punktów sprzedaży połączono jedną wirtualną centralą telefoniczną – Orange Polska i Integrated Solutions zmodernizowały sieć telekomunikacyjną w Vision Express.

Niższe koszty utrzymania infrastruktury, mniej awarii i większa elastyczność to tylko część korzyści, które uzyskała firma Vision Express dzięki technologiom dostarczonym przez Orange Polska i Integrated Solutions (IS). Wśród wdrożonych rozwiązań znalazły się urządzenia mobilne, drukujące, Business VPN, usługa zapasowego łącza, wsparcia informatycznego oraz usługa Wirtualnej Centrali Orange, czyli jeden system łączności, który swoim zasięgiem objął aż 160 punktów sprzedaży.

Zbudowanie wirtualnej centrali było dla nas priorytetem. Wcześniej 50 proc. czasu pracy administrator sieci spędzał na rozwiązywaniu problemów z telefonią VoIP. W każdym z salonów musieliśmy instalować oddzielne, małe centrale, które działały niezależnie. Korzystaliśmy z różnych operatorów, a zmiana lokalizacji biura i konieczność stworzenia w nim odpowiedniej infrastruktury, było dużym przedsięwzięciem. Teraz czas potrzebny na konfigurację centrali to 15 minut – stwierdza Tomasz Rychlik, Dyrektor generalny IT na Polskę w Vision Express.

Zastępując telefony stacjonarne komórkowymi, w niektórych punktach sprzedaży inżynierowie Orange i IS zamontowali także femtokomórki. To niewielki nadajnik, który łączy się z siecią operatora za pomocą Internetu i zapewnia użytkownikowi swobodny dostęp do usług sieci 3G/4G.

Oprócz wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu telefonii, firma zdecydowała się także na outsourcing sprzętu drukującego wraz ze wsparciem.


Kupiliśmy 450 nowych urządzeń, w tym drukarki laserowe i urządzenia wielofunkcyjne, które zainstalowaliśmy w salonach. Oddając serwis i montaż sprzętu w ręce firmy zewnętrznej zaoszczędziliśmy czas. Wcześniej, przy takiej skali działalności, tylko do zamawiania tonerów była potrzebna dedykowana osoba, a zostawała jeszcze kwestia naprawy sprzętu. Teraz za wszystko odpowiada jeden dostawca
– wyjaśnia Tomasz Rychlik.


*Raport „W obronie cyfrowych granic” oparty na trzeciej edycji badania Stan Bezpieczeństwa Informacji w Polsce.

źródło: Integrated Solutions

Kan