Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec czwartego kwartału 15,325 mln w porównaniu z 15,13 mln w trzecim kwartale. Na koniec grudnia grupa miała 7,221 mln klientów abonamentowych i 8,104 mln klientów pre-paid – podała spółka w raporcie. Wskaźnik odejść klientów w czwartym kwartale wyniósł 3,4 proc. w segmencie abonamentowym i 14,8 proc. w pre-paid.

Średni miesięczny przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł 32,8 zł wobec 34,2 w trzecim kwartale tego roku. Przychód na klienta z usług detalicznych wyniósł 29,2 zł wobec 30,8 zł w trzecim kwartale.

Liczba klientów Orange Open osiągnęła 286 000. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba abonentów tej flagowej oferty konwergentnej wzrosła 8,7 razy. Jej potencjał w zakresie dosprzedaży jest potwierdzony przez fakt, że w chwili zawierania umowy 58% klientów dokupiło dodatkowe usługi stacjonarne lub komórkowe, co korzystnie wpływa na całkowite ARPU.

Orange Polska – skonsolidowane wyniki roczne 2013 – prezentacja: Tutaj

Telefonia
komórkowa
2013 2012 Zmiana
Liczba klientów komórkowych
15 325 14 895 +2,9%
post-paid 7 221 6 911 +4,5%
pre-paid
8 104 7 984 +1,5%

Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych zwiększyło się w trzecim kwartale do +2,9% rok-doroku wobec +2,5% w 3 kw. Było to możliwe dzięki pozyskaniu 199 000 klientów (netto) od końca trzeciego kwartału, głównie w segmencie post-paid (+169 000 kart SIM). Wynik w tym segmencie jest szczególnie godny uwagi, gdyż jest to największy kwartalny przyrost liczby klientów od 2 kw. 2009. Na ARPU z detalicznych usług mobilnych w dalszym ciągu niekorzystnie wpływała zapoczątkowana przez konkurencję w 2012 roku wojna cenowa, i wskaźnik ten zmniejszył się w 4 kw. o -7% rok-do-roku.

źródło: Orange Polska

Kan