Wspólne działania Orange Polska i Fundacji Dzieci Niczyje na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie zostały nagrodzone w polskiej edycji międzynarodowego konkursu w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu – European CSR Award Scheme. Współpracę tę uznano za najlepsze partnerstwo firmy z organizacją społeczną.

Orange Polska i Fundacja Dzieci Niczyje od 8 lat wspólnie realizują działania zwiększające świadomość zagrożeń w sieci i wzrost poziomu bezpieczeństwa dzieci poprzez edukację – zarówno najmłodszych internautów jak również ich opiekunów – rodziców i nauczycieli. Efektem tej współpracy jest m.in. serwis www.sieciaki.pl z 240 tys. zarejestrowanymi aktywnymi użytkownikami, platforma e-learningowa z interaktywnymi kursami, z której co roku korzysta ponad 30 tysięcy uczniów czy projekt Helpline.org.pl obejmujący bezpłatną linię interwencyjną 800 100100 i stronę internetową dla dzieci, za pośrednictwem których mogą one zgłaszać niepokojące dla nich sytuacje związane z przebywaniem w sieci. Dla rodziców z kolei powstał bezpłatny poradnik „Bezpieczne media”.

Celem konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact (Europejskie Nagrody CSR na rzecz Partnerstw, Innowacji i Wpływu) jest promowanie partnerstw w zakresie działań społecznych ustanowionych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym partnerem oraz wymiana najlepszych praktyk CSR pomiędzy przedsiębiorstwami na poziomie europejskim.

Konkurs finansowany jest przez Komisję Europejską. Jego koordynacją na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. Polską edycję konkursu koordynuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W ramach polskiej edycji European CSR Award Scheme nagroda została przyznana w 2 kategoriach: Partnerstwa z udziałem małych i średnich przedsiębiorstw oraz Partnerstwa z udziałem większych przedsiębiorstw.

źródło: Orange

Kan