– Telekomunikacja Dzień Dobry – od takiej telefonicznej rozmowy zaczynały się problemy setek osób w Polsce – więcej na ten temat informowaliśmy: Tutaj. Przypominamy, że Orange TP kampanią uwaga, oszuści mają nosa…, ostrzegała przed takimi nieuczciwymi praktykami (Krystyna Loska uwaga, oszuści mają nosa (video)), tymczasem sama Orange także nie zachowuje się całkiem szlachetnie oferując wraz z MetLife Amplico ubezpieczenie na wypadek trwałego inwalidztwa NW.

Ubezpieczenie Wypadkowe to program ubezpieczeniowy, którego celem, według organizatorów jest zapewnienie klientom Orange i ich bliskim pełnego komfortu oraz bezpieczeństwa. Usługa wraz z firmą MetLife Amplico dostępna jest wyłącznie dla Klientów Orange w trzech wariantach, więcej dla zainteresowanych: Tutaj

Aktywacja ubezpieczenia może nastąpić tylko po wcześniejszym kontakcie ze strony konsultanta. I tutaj dochodzimy do sedna sprawy. własnie jestem po takiej rozmowie, z miłą skądinąd konsultantki, która po informacji, ze rozmowa jest nagrywana poinformowala mnie, iż „jestem objęty programem ubezpieczeniowym od nieszczęśliwych wypadków, przygotowanym przez MetLife Amplico i Orange.„. dodając, że odpowiednie dokumenty zostaną mi przesłane do podpisania. – Usługa kierowana jest do Klientów korzystających z oferty z abonamentem w Orange. Umowa Ubezpieczenia jest zawierana na czas określony – 1 rok, podczas którego Abonenci mogą zostać objęci ochroną ubezpieczeniową. Po upływie każdego roku trwania Umowy Ubezpieczenia, Umowa Ubezpieczenia automatycznie ulega przedłużeniu na kolejny rok na tych samych warunkach. Ubezpieczony może odstąpić od ubezpieczenia w terminie 30 dni od dnia otrzymania Potwierdzenia przystąpienia do ubezpieczenia. Oświadczenie o odstąpieniu składane jest w formie ustnego oświadczenia o odstąpieniu, złożonego za pośrednictwem Infolinii MetLife Amplico. W przypadku odstąpienia, Składka za danego Ubezpieczonego zostaje zwrócona w całości Ubezpieczającemu. Odstąpić od ubezpieczenia Ubezpieczony może również w formie pisemnego oświadczenia, wysyłanego na adres podany w Potwierdzeniu przystąpienia do ubezpieczenia – tak skrótowo przebiegała informacja konsultantki.

Konsultantka dodała także, że mogę zrezygnować z ubezpieczenia w każdym czasie. Oświadczenie o rezygnacji z ubezpieczenia ma być złożone w formie ustnego oświadczenia o rezygnacji, złożonego za pośrednictwem Infolinii MetLife Amplico. Zrezygnować można również w formie pisemnego oświadczenia, wysyłanego na adres podany w Potwierdzeniu przystąpienia do ubezpieczenia.

Niby rozmowa, jak setki podobnych, które przeprowadzają firmy prowadzące zawieranie umów na odleglość. Dlaczego więc czuję się oszukany?, i nawiązuję do sparawy Telekomunikacja Dzień Dobry oraz tytuł: Orange i Amplico naciągają abonentów na dodatkowe ubezpieczenie. Zresztą nie jestem sam w z tym odczuciem, o czym mogą świadczyć komentarze na forum Orange związane z telefonami od konsultantów Amplico.

Wielu klientów, zazwyczaj starsi, którzy odbierają taki telefon w efekcie po rozmowie, nie zawsze wiedzą o co chodzi i nieświadomie przystępują do umowy – bo konsultantka na infolinii mówi bardzo szybko, nie dając nam właściwie dojść do głosu. Nie pytając nas o zgodę. W następstwie rozmowy otrzymujemy rachunek za abonament i za „niechciane?” ubezpieczenie – o czym zostajemy poinformowani. Oky jest zapis o tym, że po otrzymaniu dokumentacji mamy 30 dni, aby podjąć decyzję i odstąpić od ubezpieczenia. Problem w tym, że nie jest elegancko, a nawet moim zdniem niezgodnie z prawem wmawiać nam, że „już jesteśmy ubezpieczeni„, bez pytania – czy wogole interesuje nas takie ubezpieczenie. Tutaj dodam, że wywołałem ogromne zaskoczenie konsultantki pytaniem, kiedy wyraziłem zgodę na ubezpieczenie, że odpowiednia kwota ma być już uwidoczniona na kolejnym rachunku od operatora. z Jej słów wynikało, że to standard tej firmy, bo jestem ubezpieczony od następnego dnia od tej rozmowy. A jeżeli nie wyrażę zgody składka za ubezpieczenie zostanie mi zwrócona w całości. Już nie wnikam w to, co firma robi z moimi pieniędzmi, które każe mi zapłacić przy najbliższym rachunku.

Z własnego doświadczenia wiem, iż odkręcić to nie jest tak łatwo, a na infolinii z konsultantami czeka nas najczęściej długa rozmowa (opłata według naszego planu taryfowego). Ja jestem mocno zdegustowany takimi działaniami. Mam także nadzieję, że takim postępowaniem partnera zajmnie się Orange, bo w taki sposób nie powinno traktować się klientów. A wasze jakie jest zdanie w tej sprawie?

Kan