W związku z ciągłym wzrostem ilości danych przesyłanych przez urządzenia mobilne Sofrecom Polska zrealizował audyt i wydał rekomendacje dla operatorów Orange w regionie AMEA, których celem ma być zoptymalizowanie sieci rdzeniowej telefonii komórkowej i zwiększenie jakości usług związanych z transmisją internetową.

Dzięki tej rekomendacji klienci operatorów Orange w Afryce będą mogli skorzystać z szybszej i stabilniejszej transmisji danych, wzrośnie także poziom zabezpieczeń architektury niezbędnej do transmisji danych wykorzystywanych przez urządzenia mobilne. Dzięki temu użytkownicy sieci odczują znaczne polepszenie jakości usług transmisji danych.

Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu jesteśmy w stanie rekomendować rozwiązania o najwyższym światowym standardzie.”– tłumaczy Christophe Kabut, Senior Consultant Sofrecom Polska odpowiedzialny za projekt – „Korzystaliśmy z autorskiej metodyki audytu Sofrecom Polska, wykorzystującej standardy i procesy zarówno Grupy France Telecom-Orange. Dzięki niej jesteśmy w stanie skutecznie zidentyfikować problemy i zarekomendować odpowiednie rozwiązania.”

Innym aspektem działań Sofrecom Polska był transfer wiedzy do lokalnych operatorów. Konsultanci Sofrecom Polska na miejscu zbierali informacje niezbędne do przygotowania odpowiedniej rekomendacji, a następnie – już w Polsce – opracowywali ją oraz sposób jej wdrożenia. „Głównym problemem z którym musieliśmy się zmierzyć była pojemność sieci niektórych operatorów oraz ich infrastruktura. Nasze rekomendacje musiały być bardzo elastyczne, ponieważ musieliśmy brać pod uwagę ograniczenia wynikające z lokalnej infrastruktury w danym kraju, zaawansowania technologicznego poszczególnych operatorów oraz stosowanych przez nich rozwiązań.Kluczowym elementem każdego rozwiązania były i szkolenia i warsztaty realizowane dla kadry technicznej klienta” – relacjonuje Christophe Kabut.

Sofrecom Polska jest firmą doradczą wywodzącą się z Grupy France Telecom – Orange, działającą na polskim rynku od roku 2001. Organizację tworzy stuosobowy zespół konsultantów, którzy zdobywali doświadczenie realizując projekty dla dużych przedsiębiorstw, instytucji sektora publicznego w Polsce, a także na rzecz operatorów telekomunikacyjnych w kraju i za granicą.

Tworząc rozwiązania, Sofrecom łączy doświadczenia i wiedzę z zakresu doradztwa biznesowego, najnowszych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych. Umiejętne połączenie wiedzy specjalistycznej z aspektami zarządczymi prac projektowych jest unikalną cechą Sofrecom.

Sofrecom Polska jest liderem rozwiązań w 3 kluczowych obszarach:

  • doradztwa IT

wykorzystując kompetencje w obszarze analizy, testów, architektury IT i optymalizacji baz danych, specjalizuje się w systemach CRM, ECM, Business Intelligence, portalach, I@M i bezpieczeństwie IT

  • doradztwo teleinformatycznego

oferując pełen zakres usług specjalistycznych, począwszy od studium wykonalności zawierającego aspekty techniczne, finansowe, poprzez planowanie sieci, wsparcie merytoryczne w procesie wyboru i kontraktowania dostawców, zarządzanie kontraktem i projektem budowy sieci, nadzór inwestorski, odbiory i akceptacje, do wsparcia w organizowaniu i uruchomieniu działalności komercyjnej.

  • doradztwa biznesowego

zapewniając szeroki zakres specjalistycznych usług doradczych w obszarze doradztwa strategicznego i operacyjnego, efektywnej transformacji organizacji, market intelligence i zarządzania projektami.

źródło:
Sofrecom Polska

Kan