Jeden z operatorów telekomunikacyjnych – Netia – padł w czwartek ofiarą ataku hakerów.

7 lipca 2016 roku ok. godz. 12.00 strona internetowa netia.pl została zaatakowana przez hakerów. Wszystkie serwisy obsługi klienta działają. Zapraszamy do kontaktu przez stronę internetową NetiaOnline oraz infolinię 801 802 803” – napisała rzecznik prasowa Netii Lidia Marcinkowska.

Wieczorem strona wciąż była niedostępna, a operator przeprosił na Facebooku klientów za niedogodności. „Drodzy Klienci, Informujemy, że aktualnie trwają prace konserwacyjne na naszej stronie internetowej” – napisano.

W godzinach porannych „prace” konserwacyjne na stronie internetowej Netii zostały zakończone i została ona uruchomiona.

Według Netii, która Przeprasza za niedogodności „eksperci analizują przebieg ataku i wprowadzają dodatkowe zabezpieczenia, dzięki którym zminimalizują możliwość podobnego zdarzenia w przyszłości, stąd też czasowa niedostępność strony głównej”.

Klienci firmy byli niepokojeni, bo w sieci pojawiły się plotki, że hakerzy mogli wykraść ich dane. Operator zaprzeczył jednak tym informacjom.

Zgodnie z naszą najlepszą wiedzą żaden z systemów zawierających dane klientów nie został zaatakowany” – podkreślono.

źródło: TVPInfo, Netia

Kan