Według szacunków Netii rynek stacjonarnych usług głosowych maleje w tempie 6 proc. rocznie. Aby zrównoważyć spadki, operator większy nacisk planuje położyć na rozwój usług dla biznesu, które są najbardziej zyskowne.
Zgodnie z ostatnią prognozą spółki przychody na koniec 2012 roku przekroczą 2,1 mld zł. W 2013 r. mogą być o 200 mln zł niższe.
– Jedną z przyczyn jest redukcja stawek MTR. To jest przełożenie niemal jeden do jednego, głównie z ruchu hurtowego, ale także z ofert dla klientów biznesowych. Drugą przyczyną jest malejąca liczba klientów, głównie tradycyjnej usługi głosowej. I to zarówno wśród klientów biznesowych, jak i w dużo większym stopniu wśród klientów indywidualnych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Godlewski, prezes Netii. .
Mimo że użytkowników telefonii stacjonarnej wśród klientów indywidualnych ubywa, Netia chce walczyć o ten segment odbiorców.
– Dalej koncentrujemy się na usługach dostępu do internetu, ale na własnej sieci, co jest już wzbogacane o usługi telewizyjne. I to w nich chcemy dostarczać nowości takie jak np. PVR [dekoder umożliwiający nagranie programu telewizyjnego – red.], ale w sieci, nie na twardym dysku, tak żeby klient mógł mieć do niego dostęp z każdego urządzenia w dowolnym miejscu czy też rozbudowywanie naszej sieci WI-FI, żeby nasi abonenci mogli mieć swoisty roaming, w zasadzie darmowy, bo opłacony w abonamencie – ujawnia prezes Netii.
Spółka jest jedynym w Polsce członkiem Fon Alliance, globalnej sieci Wi-Fi, która daje darmowy dostęp dla klientów do 7 mln hotspotów na całym świecie i w kraju.
Wiadomo już także, że nowych ofert łączenia usług (np. dystrybucja prądu i pakiet telefon, telewizja, internet, którą Netia oferuje z RWE) raczej w tym roku nie będzie.
– To jest na razie eksperyment. Na pewno chcemy z jednym partnerem tego rodzaju współpracę w zakresie dystrybucji energii prowadzić. A czy inne usługi będziemy dołączali? Na pewno nie te, które mają małe marże, tak jak np. dostarczanie gazu. Więc mało prawdopodobne jest, by w roku 2013 kolejne podobne tematy u nas zaistniały – dodaje prezes spółki.
źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Kan
Rynek telefonii stacjonarnej się kurczy. Co za genialne odkrycie !!!
Kurczy się dlatego, ponieważ oferty telefonii stacjonarnej, także w Netii są bardzo słabe w stosunku do ofert komórkowych. Wystarczy porównać sobie ile minut dostajemy za 30 zł w ofercie komórkowej a ile w stacjonarnej… komentarz po takim porównaniu jest chyba zbędny.
Żegnaj Netio i Orange (dawne TP)
Bzdura. Kurczy się, bo macie nieatrakcyjną ofertę, chociażby w kwestii połaczeń na komórki. Dajecie bezużyteczne dla większości brak limitów na stacjonarki, a o komórkach zapominacie… Popularność VoIP rośnie. Dlaczego? Bo ludzie nadal chcą mieć stacjonarny numer, ale nie chcą płącić chorych stawek…
racja, oferta netia to zenada……. juz telestrada ma lepiej, nawet oferte gdzie min sa na komorki i domowe numery…….
Ameryki nie odkryli…