Netia szacuje, że w I kw. 2011 roku jej udział w rynku nowych podłączeń netto wyniósł ok. 20 proc., a nie jak wcześniej oceniała 14 proc. i ma nadzieję na utrzymanie, a nawet zwiększenie tego poziomu w kolejnych kwartałach – poinformował w wywiadzie dla PAP prezes Mirosław Godlewski.
„Drugi kwartał, w ocenianej przeze mnie dynamice wzrostu rynku, jest na podobnym poziomie co kwartał pierwszy. Największy wpływ na realizację pełnorocznej ilości nowych podłączeń mają III i IV kw. Mieliśmy już taką sytuację, gdzie po I i II kw. obniżyliśmy prognozę liczby klientów, a potem po III kw. podwyższyliśmy ją powyżej tej pierwotnej liczby i już wiemy, że sezonowo dużą wagę ma III i IV kw.” – powiedział PAP Godlewski.
„Jeśli chodzi o uzyskanie tych 780-800 tys. to wszystko będzie zależało od tempa wzrostu rynku, bo nasz udział w podłączeniach netto jest bardzo satysfakcjonujący. Szacowaliśmy pierwotnie, że wyniósł on 14 proc. w I kw., ale po wglądzie w wyniki publikowane przez innych operatorów, w tym operatorów kablowych, dziś szacujemy, że był bliżej 20 proc., ponieważ okazało się, że wzrost rynku był bardzo słaby, więc widać, że jesteśmy w stanie utrzymywać te 20 proc. udziału i więcej w nowych podłączeniach netto” – dodał.
„To na co nie mamy wpływu to tempo wzrostu rynku, ale też nie widzę żadnych strukturalnych powodów, dla których rynek nie powinien rosnąć szybciej. Penetracja usługami internetowymi w Polsce jest ciągle bardzo niska, mamy postępujący wzrost gospodarczy, wzrost inwestycji, poprawę konsumpcji wewnętrznej, więc jestem raczej pozytywnie nastawiony do perspektyw III i IV kw.” – powiedział również.
Prezes powiedział także, że liczba klientów Netii pozyskanych w drodze akwizycji sieci ethernetowych w 2011 roku może być większa niż ok. 18 tys. pozyskanych w 2010 roku.
„Akwizycje sieci ehternetowych postępują i jest to bardzo obiecujący trend. My nie raportujemy poszczególnych transakcji, ale myślę, że na koniec roku pokażemy spory wzrost w zakresie ilości abonentów pozyskanych w oparciu o akwizycje sieci ethernetowych. Myślę, że ten rok może być jednym z lepszych w zakresie ilości pozyskanych klientów od czasu kiedy zaczęliśmy realizować strategię konsolidacyjną. W zeszłym roku było to 18 tys. W tym roku może być więcej” – powiedział.
źródło: PAP
Kan
ciekawy jestem czy im się uda. Szanse mają spore, ale przecież konkurencja też działa ( Neostrada Fiber, wzbogacenie pakietów TV, utworzenie porównywarki ofert – TP Filtruj). Więc, może nie być wcale tak łatwo.
a wie ktoś jak wyłączyć zegar na pulpicie jak wstawiam tapetę to zajmuję pół ekaranu przecież jeden jest u góry to wystaqrczy