W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.
Rok 2016 był pierwszym rokiem dostępności Netfliksa na polskim rynku VoD. Z tej okazji Gemius przeprowadził analizę ruchu na stronie internetowej Netfliksa i sprawdził, kim są odwiedzający ten serwis. W styczniu 2016 stronę WWW Reeda Hastingsa odwiedziło niemal 338 tys. internautów, co stanowiło 1,5 proc. ogółu użytkowników sieci (PC) w Polsce (źródło: badanie Gemius/PBI).
Siedem chudych miesięcy
Już w lutym liczba Polaków zaglądających na stronę Netflix.com spadła do niecałych 74 tys. To wtedy dobiegł końca bezpłatny pierwszy miesiąc oferowany przez tego dostawcę VoD. Mniejsza liczba internautów odwiedzających serwis utrzymywała się przez siedem miesięcy: w okresie luty–sierpień średnia wynosiła 113 tys. We wrześniu liczba użytkowników sieci wyniosła 251 tys., a w październiku 326 tys. Netflix zakończył rok z wynikiem 386 tys. internautów, co oznacza zasięg 1,65 proc. wśród surfujących po sieci w grudniu.
Netflix po polsku. Jak zacząć przygodę z serwisem?
─ Netflix w drugiej połowie 2016 roku systematycznie wzbogacał ofertę filmów z polskimi napisami lub z polskim dubbingiem, czyniąc swoją ofertę bardziej dostępną dla przeciętnego internauty. Razem z typowym dla serwisów VoD sezonowym trendem, zwiększyło to jego popularność wśród polskich internautów ─ mówi Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa. ─ Polacy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali w internecie. Systematycznie też rośnie grupa odbiorców, która gotowa jest na płacenie w modelu subskrypcyjnym. Każdy serwis, który będzie wprowadzał do obiegu atrakcyjne treści, dostosowane do lokalnych preferencji, będzie miał szanse tak jak Netflix tej jesieni przyciągnąć większe audytorium w sieci ─ dodaje Pawłowski.
Netflix w Polsce stał się faktem. Jakie ceny?
Ulubiony serwis Mazowsza
Kim są odwiedzający Netfliksa? Dane z grudnia wskazują, że jest wśród nich nieznacznie więcej kobiet (52,9 proc.). Najliczniejsze grupy wiekowe wizytujących stronę Netflix.com to osoby w wieku 25-34 lata (38,7 proc.), 35-44 lata (22,5 proc.) oraz użytkownicy sieci w wieku 45-54 lata (16,2 proc.). Najchętniej odwiedzali serwis mieszkańcy z Mazowsza – pochodził stąd niemal co piąty internauta odwiedzający giganta VoD (19,3 proc.). Zdecydowanie najchętniej odwiedzali Netfliksa mieszkańcy dużych miast, powyżej pół miliona mieszkańców. Stanowili oni ponad jedną czwartą (27,2 proc.) osób, które zajrzały na stronę serwisu.
źródło: Gemius Polska
Kan
Mam go, ale nie widzę sensu płacenia za to co tam jest zamieszczone. Dostałemprzy okazji umowy. Drogo i sama staroć. Tak 20 zł za pełny pakiet to może, ale drożej, to niech sami sobie oglądają, nie zarabiam dularów
Hej jak drogo to kup konto na allegro za 12 zł na miesiąc. Pozdrawiam
Na Netflixa nie zagląda się by wyszukać jakiś nowy film ale po to by obejrzeć dobry serial. Posiadam konto 3ci miesiąc i jestem zadowolony choć powoli kończą się ciekawe seriale a na kolejne odcinki trzeba trochę poczekać 🙂