Firma Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East and Africa (CEEMEA) ogłosiła najlepsze w historii miesięczne wyniki oglądalności swoich stacji w Polsce. Łączny udział w grupie komercyjnej w lipcu wyniósł 3,27%. Oglądalność liczącego 10 kanałów portfolio wzrosła o 10% w porównaniu z lipcem 2012 i o 19% w porównaniu z czerwcem 2013. Udział w całej populacji wyniósł 2,39%, co również jest najlepszym wynikiem za jeden miesiąc w historii grupy. Całkowity zasięg kanałów Discovery Networks wyniósł 15,5 mln widzów (w grupie 4+), co stanowi niemal 44% ludności Polski.

Główną siłą napędową wzrostów był kanał ID, którego wyniki oglądalności w grupie komercyjnej wyniosły 0,46% – to trzykrotnie więcej, niż w analogicznym okresie 2012 roku i o 22% więcej niż w czerwcu 2013. Średni czas oglądalności stacji wyniósł 51 minut, co jest najlepszym wynikiem w całym portfolio Discovery Networks w Polsce. Wskaźnik ten wygląda jeszcze lepiej w grupie docelowej kanału – kobiety w wieku 20-49 lat oglądały ID przez średnio 63 minuty każdego dnia.

Jesteśmy dumni z tych wyników. Polska jest bardzo wymagającym rynkiem i każdego dnia dokładamy wszelkich starań by zadowolić naszą publiczność. W tym roku wprowadziliśmy dwa nasze flagowe kanały, Discovery Channel i TLC, w wersji HD i pracujemy nad uruchomieniem kolejnych kanałów w tej jakości. Udostępniliśmy również usługę Discovery on Demand, aby dotrzeć do naszych widzów gdziekolwiek się znajdują. W 2013 roku będziemy również inwestować w lokalne produkcje. Długo oczekiwany drugi sezon „Polskiego turnieju wypieków” zadebiutuje na TLC jesienią, a wkrótce ogłosimy kolejne premiery wyprodukowane wyłącznie dla polskiego rynku. Najpopularniejsze programy Discovery Channel również powrócą w nowych seriach i będą również obejmować odcinki nagrane w Polsce. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z kolejnych rekordów ID, którego oglądalność rośnie z miesiąca na miesiąc. Kanał ten zyskuje wierną publiczność i umacnia się na pierwszym miejscu w kategorii nazywanej przez nas ‘dokumenty z dreszczykiem” – powiedział Olgierd Dobrzyński, Country Manager Central Europe, Discovery Networks CEEMEA.

źródło: Discovery

Kan