Na dzień 31 marca 2011 roku liczba abonentów naszych płatnych pakietów programowych wyniosła 3.469.696 (wzrost o 229.941 czyli 7,1% w porównaniu do 3.239.755 na dzień 31 marca 2010 roku), z usług dostępu do Internetu korzystało 35.530 a z telefonii komórkowej 119.921 użytkowników.
Cyfrowy Polsat prezentuje wzrost wyników operacyjnych i bardzo dobre wyniki finansowe. Wzrosła liczba abonentów wszystkich trzech usług platformy – do 3,47 mln abonentów płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej, 120 tys. użytkowników MVNO i 36 tys. klientów Internetu HSPA+. Spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów i wskaźnika ARPU oraz utrzymała stabilny wskaźnik odpływu abonentów (churn) na poziomie 9,6%.
Najważniejsze wydarzenia I kw. 2011 r. w porównaniu do I kw. 2010 r.:
- Liczba abonentów DTH wzrosła o 230 tys. rok do roku do 3,47 miliona;
- Pozyskania brutto wyniosły 124 tys.;
- Przychody wzrosły o 9% do 411 mln zł;
- EBITDA wzrosła o 1% do 124 mln zł;
- Marża EBITDA wyniosła 30,7%;
- Zysk wyniósł 76 mln zł;
- Dalszy wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 3,8% do 43,6 zł, a pakietu Mini o 7,5% do 11,4 zł;
- Stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,6% za 12 ostatnich miesięcy;
- Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 91 tys. do 120 tys., spośród których 97% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;
- Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 36 tys.
– ,i>W nowy rok weszliśmy z bardzo intensywnymi działaniami mającymi na celu finalizację transakcji zakupu Telewizji Polsat, rozwój usług telewizyjnych i telekomunikacyjnych oraz wprowadzenie technologii LTE. Mimo prowadzenia wielu projektów jednocześnie w różnych obszarach biznesowych, wypracowaliśmy wzrost wyników operacyjnych oraz bardzo dobre wyniki finansowe, stanowiące solidne fundamenty biznesowe oparte na wzroście organicznym. Bardzo nas to cieszy, a rynkowi po raz kolejny pokazuje, że Cyfrowy Polsat nie zwalnia i ma wiele trafnych pomysłów na rozwój – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat.
– Pozyskanie finansowania na zakup Telewizji Polsat pozwoliło nam 20 kwietnia br. zakończyć transakcję, dzięki której Grupa Cyfrowy Polsat stała się niekwestionowanym liderem rynku medialnego w Polsce. W lutym świętowaliśmy pierwszą rocznicę wprowadzenia Internetu HSPA+, a w marcu uruchomiliśmy testy Internetu w najnowocześniejszej technologii LTE, pamiętając o naszych strategicznych założeniach zbudowania z usług dostępu do Internetu drugiego filaru biznesowego firmy. Ponadto od początku roku nasi abonenci zyskali dostęp do 15 nowych kanałów telewizyjnych, w tym 7 w jakości HD. Na pewno jeszcze niejednym zaskoczymy naszych abonentów – dodaje Libicki.
Kluczowe wydarzenia biznesowe:
- Zakup Telewizji Polsat – 20 kwietnia br. Cyfrowy Polsat zgodnie z zapisami umowy inwestycyjnej z 15 listopada 2010 r., w wyniku zawarcia umów dotyczących nabycia przez spółkę 100% akcji w kapitale zakładowym Telewizji Polsat oraz emisji akcji zwykłych na okaziciela serii H dla akcjonariuszy Telewizji Polsat, zakończył transakcję zakupu Telewizji Polsat za 3,75 mld zł.
- Niepubliczna oferta niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych – szwedzka spółka w pełni zależna od Cyfrowego Polsatu, Cyfrowy Polsat Finance AB, zamierza przeprowadzić niepubliczną ofertę stałokuponowych niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o wartości nominalnej 350 milionów euro. Obligacje będą sprzedawane inwestorom po cenie sprzedaży równej 100% wartości nominalnej i będą oprocentowane na poziomie 7,125% rocznie, licząc od dnia 20 maja 2011 r., z odsetkami płatnymi w półrocznych okresach, zaś ich termin zapadalności będzie przypadał w dniu 20 maja 2018 r. Cyfrowy Polsat zamierza przeznaczyć przychody ze sprzedaży obligacji, razem z posiadanymi z środkami finansowymi, jeżeli będzie to konieczne, na spłatę kredytu pomostowego, z którego środki zostały wykorzystane do częściowej zapłaty za Telewizję Polsat.
- Wysokie oceny agencji ratingowych Standard&Poor’s (BB-) oraz Moody’s (ba3) – Standard & Poor’s Rating Services przyznał spółce Cyfrowy Polsat S.A. wstępny długoterminowy korporacyjny rating kredytowy BB- oraz wstępny długoterminowy rating BB- dla niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o wartości 350 milionów euro, które mają zostać wyemitowane przez Cyfrowy Polsat Finance AB, a agencja ratingowa Moody’s Investors Service przyznała spółce rating kredytowy Ba3 oraz tymczasowy rating Ba3 dla obligacji.
- Start testów konsumenckich Internetu LTE – 16 marca br. Cyfrowy Polsat uruchomił testy konsumenckie Internetu mobilnego w najnowocześniejszej technologii LTE. W pierwszym etapie testów, który został zaplanowany do 30 czerwca br. bierze udział 2 tysiące osób. Co miesiąc otrzymają one do wykorzystania bezpłatny pakiet danych o wielkości 100 GB.
- Uruchomienie nowej usługi catch-up tv – 12 marca br. Cyfrowy Polsat, jako pierwsza platforma satelitarna w Polsce, poszerzył ofertę o nową usługę catch-up tv, oferowaną pod nazwą „Strefa Wideo”. Za jej pośrednictwem blisko 3,5 miliona abonentów operatora może bezpłatnie obejrzeć w Internecie wybrane pozycje programowe ze swojego pakietu telewizyjnego. Na start użytkownicy mają do wyboru najbardziej popularne tytuły z anten aż 20 kanałów.
- Rozbudowa oferty programowej – w tym roku oferta programowa Cyfrowego Polsatu została poszerzona o 15 nowych kanałów, w tym 7 w jakości HD: Disney Playhouse, FOX, National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Comedy Central Family, HBO2 HD, HBO Comedy HD, Cinemax2 HD, TVP HD, TVP Seriale, religia.tv, TVN HD, TVN HD+1, TVN CNBC, TVP Historia.
- Powiększenie ilości stacji bazowych Internetu HSPA+ – infrastruktura telekomunikacyjna spółki Aero2 liczy obecnie 495 masztów w całej Polsce, a ich liczba regularnie rośnie.
- Nowości w ofercie Internet – Cyfrowy Polsat wprowadził nowe propozycje w ramach usługi Internet – pakiet danych 60 GB, możliwość skorzystania z oferty przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, promocję zapewniającą do 3 miesięcy bezpłatnego dostępu do Internetu HSPA+ oraz promocję „Internet dla Studenta”, nowoczesny modem Huawei E367.
- 2 miliony dekoderów produkcji Cyfrowego Polsatu – z początkiem br. linię produkcyjną fabryki Cyfrowy Polsat Technology opuścił 2 – milionowy egzemplarz dekodera. Cyfrowy Polsat Technology wyprodukowała dotychczas cztery modele dekoderów wyłącznie na potrzeby Cyfrowego Polsatu. Cztery z nich – Mini, M100, Familijny i Familijny F300 – zapewniają abonentom dostęp do telewizji w standardowej rozdzielczości (SD), a najnowszy sprzęt – HD5000 – umożliwia odbiór telewizji w standardzie high definition (HD).
Polsat Cyfrowy Polsat wyniki za I kwartał 2011 r.: Tutaj
źródło: Cyfrowy Polsat
Kan
Prawie 120 tysięcy abonentów telefonii i 35 tysięcy korzystających z netu to już niezły wynik. Ale i tak mam wrażenie, że na necie z CP poznało się znacznie mniej osób niż powinno, bo to jedna z najlepszych ofert w dziedzinie netu mobilnego (zwłaszcza jak z niej korzystać w ramach multioferty). Ale to się na pewno zmieni, jak już się pojawi net LTE.