Na dzień 31 marca 2011 roku liczba abonentów naszych płatnych pakietów programowych wyniosła 3.469.696 (wzrost o 229.941 czyli 7,1% w porównaniu do 3.239.755 na dzień 31 marca 2010 roku), z usług dostępu do Internetu korzystało 35.530 a z telefonii komórkowej 119.921 użytkowników.

Cyfrowy Polsat prezentuje wzrost wyników operacyjnych i bardzo dobre wyniki finansowe. Wzrosła liczba abonentów wszystkich trzech usług platformy – do 3,47 mln abonentów płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej, 120 tys. użytkowników MVNO i 36 tys. klientów Internetu HSPA+. Spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów i wskaźnika ARPU oraz utrzymała stabilny wskaźnik odpływu abonentów (churn) na poziomie 9,6%.

Najważniejsze wydarzenia I kw. 2011 r. w porównaniu do I kw. 2010 r.:

  • Liczba abonentów DTH wzrosła o 230 tys. rok do roku do 3,47 miliona;
  • Pozyskania brutto wyniosły 124 tys.;
  • Przychody wzrosły o 9% do 411 mln zł;
  • EBITDA wzrosła o 1% do 124 mln zł;
  • Marża EBITDA wyniosła 30,7%;
  • Zysk wyniósł 76 mln zł;
  • Dalszy wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 3,8% do 43,6 zł, a pakietu Mini o 7,5% do 11,4 zł;
  • Stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,6% za 12 ostatnich miesięcy;
  • Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 91 tys. do 120 tys., spośród których 97% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;
  • Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 36 tys.

– ,i>W nowy rok weszliśmy z bardzo intensywnymi działaniami mającymi na celu finalizację transakcji zakupu Telewizji Polsat, rozwój usług telewizyjnych i telekomunikacyjnych oraz wprowadzenie technologii LTE. Mimo prowadzenia wielu projektów jednocześnie w różnych obszarach biznesowych, wypracowaliśmy wzrost wyników operacyjnych oraz bardzo dobre wyniki finansowe, stanowiące solidne fundamenty biznesowe oparte na wzroście organicznym. Bardzo nas to cieszy, a rynkowi po raz kolejny pokazuje, że Cyfrowy Polsat nie zwalnia i ma wiele trafnych pomysłów na rozwój – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat.

Pozyskanie finansowania na zakup Telewizji Polsat pozwoliło nam 20 kwietnia br. zakończyć transakcję, dzięki której Grupa Cyfrowy Polsat stała się niekwestionowanym liderem rynku medialnego w Polsce. W lutym świętowaliśmy pierwszą rocznicę wprowadzenia Internetu HSPA+, a w marcu uruchomiliśmy testy Internetu w najnowocześniejszej technologii LTE, pamiętając o naszych strategicznych założeniach zbudowania z usług dostępu do Internetu drugiego filaru biznesowego firmy. Ponadto od początku roku nasi abonenci zyskali dostęp do 15 nowych kanałów telewizyjnych, w tym 7 w jakości HD. Na pewno jeszcze niejednym zaskoczymy naszych abonentów – dodaje Libicki.

Kluczowe wydarzenia biznesowe:

  • Zakup Telewizji Polsat – 20 kwietnia br. Cyfrowy Polsat zgodnie z zapisami umowy inwestycyjnej z 15 listopada 2010 r., w wyniku zawarcia umów dotyczących nabycia przez spółkę 100% akcji w kapitale zakładowym Telewizji Polsat oraz emisji akcji zwykłych na okaziciela serii H dla akcjonariuszy Telewizji Polsat, zakończył transakcję zakupu Telewizji Polsat za 3,75 mld zł.
  • Niepubliczna oferta niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych – szwedzka spółka w pełni zależna od Cyfrowego Polsatu, Cyfrowy Polsat Finance AB, zamierza przeprowadzić niepubliczną ofertę stałokuponowych niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o wartości nominalnej 350 milionów euro. Obligacje będą sprzedawane inwestorom po cenie sprzedaży równej 100% wartości nominalnej i będą oprocentowane na poziomie 7,125% rocznie, licząc od dnia 20 maja 2011 r., z odsetkami płatnymi w półrocznych okresach, zaś ich termin zapadalności będzie przypadał w dniu 20 maja 2018 r. Cyfrowy Polsat zamierza przeznaczyć przychody ze sprzedaży obligacji, razem z posiadanymi z środkami finansowymi, jeżeli będzie to konieczne, na spłatę kredytu pomostowego, z którego środki zostały wykorzystane do częściowej zapłaty za Telewizję Polsat.
  • Wysokie oceny agencji ratingowych Standard&Poor’s (BB-) oraz Moody’s (ba3) – Standard & Poor’s Rating Services przyznał spółce Cyfrowy Polsat S.A. wstępny długoterminowy korporacyjny rating kredytowy BB- oraz wstępny długoterminowy rating BB- dla niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o wartości 350 milionów euro, które mają zostać wyemitowane przez Cyfrowy Polsat Finance AB, a agencja ratingowa Moody’s Investors Service przyznała spółce rating kredytowy Ba3 oraz tymczasowy rating Ba3 dla obligacji.
  • Start testów konsumenckich Internetu LTE – 16 marca br. Cyfrowy Polsat uruchomił testy konsumenckie Internetu mobilnego w najnowocześniejszej technologii LTE. W pierwszym etapie testów, który został zaplanowany do 30 czerwca br. bierze udział 2 tysiące osób. Co miesiąc otrzymają one do wykorzystania bezpłatny pakiet danych o wielkości 100 GB.
  • Uruchomienie nowej usługi catch-up tv – 12 marca br. Cyfrowy Polsat, jako pierwsza platforma satelitarna w Polsce, poszerzył ofertę o nową usługę catch-up tv, oferowaną pod nazwą „Strefa Wideo”. Za jej pośrednictwem blisko 3,5 miliona abonentów operatora może bezpłatnie obejrzeć w Internecie wybrane pozycje programowe ze swojego pakietu telewizyjnego. Na start użytkownicy mają do wyboru najbardziej popularne tytuły z anten aż 20 kanałów.
  • Rozbudowa oferty programowej – w tym roku oferta programowa Cyfrowego Polsatu została poszerzona o 15 nowych kanałów, w tym 7 w jakości HD: Disney Playhouse, FOX, National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Comedy Central Family, HBO2 HD, HBO Comedy HD, Cinemax2 HD, TVP HD, TVP Seriale, religia.tv, TVN HD, TVN HD+1, TVN CNBC, TVP Historia.
  • Powiększenie ilości stacji bazowych Internetu HSPA+ – infrastruktura telekomunikacyjna spółki Aero2 liczy obecnie 495 masztów w całej Polsce, a ich liczba regularnie rośnie.
  • Nowości w ofercie Internet – Cyfrowy Polsat wprowadził nowe propozycje w ramach usługi Internet – pakiet danych 60 GB, możliwość skorzystania z oferty przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, promocję zapewniającą do 3 miesięcy bezpłatnego dostępu do Internetu HSPA+ oraz promocję „Internet dla Studenta”, nowoczesny modem Huawei E367.
  • 2 miliony dekoderów produkcji Cyfrowego Polsatu – z początkiem br. linię produkcyjną fabryki Cyfrowy Polsat Technology opuścił 2 – milionowy egzemplarz dekodera. Cyfrowy Polsat Technology wyprodukowała dotychczas cztery modele dekoderów wyłącznie na potrzeby Cyfrowego Polsatu. Cztery z nich – Mini, M100, Familijny i Familijny F300 – zapewniają abonentom dostęp do telewizji w standardowej rozdzielczości (SD), a najnowszy sprzęt – HD5000 – umożliwia odbiór telewizji w standardzie high definition (HD).

Polsat Cyfrowy Polsat wyniki za I kwartał 2011 r.: Tutaj

źródło: Cyfrowy Polsat

Kan