Studio zaprezentowało animację wprowadzającą w świat nowej produkcji Ubisoftu. Trwający niemal 3 minuty cinematik przenosi widza do wirtualnych i realnych światów z 2054 roku, gdzie toczy się akcja gry. To kolejny projekt Platige Image zrealizowany w trakcie trwania epidemii COVID-19.

  • Nad animacją pracował 130-osobowy zespół twórców z Platige Image
  • Na potrzeby Hyper Scape stworzono łącznie ponad 200 assetów
  • Wcześniej studio stworzyło dla światowego ginganta cinematiki do takich produkcji jak m.in. Tom Clancy’s The Division 2, Rainbow Six Quarantine, czy Watch Dogs 2.

 

 

Hyper Scape to gra akcji z gatunku FPS battle royale, dostępna w modelu free to play. To też zupełnie nowy tytuł z bogatym światem, oryginalną historią i niespotykanymi dotychczas postaciami. Trailer prezentuje tajniki świata Hyper Scape, który będzie rozwijany w kolejnych sezonach. Gracz biorący udział w akcji z perspektywy pierwszej osoby, będzie mógł łączyć się w niewielkie drużyny z innymi uczestnikami rozgrywki i w ten sposób walczyć z innymi zespołami biorącymi udział w grze. Studio rozpoczęło swój udział w projekcie już na etapie pracy nad scenariuszem, a jego głównym zadaniem było przygotowanie dynamicznej animacji demonstrującej szybkie tempo rozgrywki oraz stworzenie hiperrealistycznych postaci głównych bohaterów.

Byliśmy zaangażowani w projekt już we wczesnej fazie produkcji. W siedzibie Ubisoftu, w Montrealu mieliśmy dostęp do pierwszych wersji gry, jak również do ciągle aktualizowanego builda. Wspólnie przeszliśmy przez wszystkie fazy dojrzewania nowego IP, co było bardzo ekscytujące, ale też pełne wyzwań. Na każdym z etapów produkcji spotykaliśmy się z dużym zrozumieniem procesu powstawania CG, dostaliśmy dużą dozę zaufania oraz mnóstwo pozytywnego feedbacku.

– komentuje Bartek Kik, reżyser trailera z Platige Image

Na planie mocap spędziliśmy 5 dni – sesja główna trwała 2 dni, z 1 dniem na próby. Kolejnego dnia robiliśmy dogrywki, a następnego realizowaliśmy sesję faceware. Oddanie płynności i dynamiki rozgrywki było dla nas kluczowe, dlatego pracowaliśmy z niezastąpionym Maćkiem Kwiatkowskim oraz dwójką artystów parkour’owych – Moniką Mińską oraz Jakubem Grossmanem.

– dodaje Agata Bereś, CG Producer ze studia Platige Image.

Jednym z największych wyzwań było też realizowanie produkcji po ogłoszeniu pandemii, kiedy cały ponad 100-osobowy zespół Platige oraz klienta przeszedł w tryb pracy zdalnej. Mimo niecodziennej sytuacji prace były kontynuowane, a cały projekt został zrealizowany zgodnie z harmonogramem.

Zaufanie jakie otrzymujemy od Ubisoftu to dla nas powód do dumy, ale też duża odpowiedzialność. Cieszymy się, że w tym trudnym dla wszystkim czasie, udało nam się wspólnie stworzyć produkcję na najwyższym poziomie.

– podsumowuje Piotr Prokop, Business Development Director w Platige Image.

Premiera cinematika odbyła się w ramach prezentacji gry w wersji beta dla komputerów stacjonarnych. Oficjalna premiera Hyper Scape jest planowana pod koniec lata na PC, PS4 oraz Xbox One.